Ga naar inhoud

Een BBS door game


Aanbevolen berichten

Ooit maak ik zelf een nederlands tekstadventure. Ik heb al een beginnetje in ADRIFT. Toch ben ik nog altijd op zoek naar alternatieve textadventure creators. Van de week vond ik er weer eentje, maar hij deed het niet.

Al lezend door het doc bestand bleek al gauw dat hij was geschreven voor PCBOARD. O, o, dat is volgens de Wikipedia een programma om een BBS (Bulletin Board System), een voorloper van het Internet systeem, op te zetten.

 

Dus nu vraag ik me af in deze bijzondere tijd van allerlei soorten emulators en simulators of er ook zoiets voor een BBS bestaat. Een fake BBS als het ware, zodat ik deze creator wel kan uitproberen.

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij draaiden zulke dingen toch altijd wel onder DOS, eventueel moest je dan de ANSI-bestanden in config.sys inladen, maar veel meer was het niet, ik heb ook bbs'en gedraaid op een 286 onder DOS :P

En in dat BBS-programma zat dan ook gewoon een mode om het te testen als het ware, dus volgens mij heb je aan een DOSbox voldoende in dat geval.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Klopt, ik heb wel vaker een BBS doorgame in DOS gespeeld, maar deze gaf foutmeldingen. Het bleek dat ik nog aparte directories erbij moest zetten. Toen kon ik een setup maken en toch weer niet verder gekomen. Misschien is het alleen maar een soort menu, waarin je kunt kiezen welk adventure je wilt spelen. Kweenie.

 

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
On 11/2/2017 at 10:28 AM, djkoelkast said:

Ik ken ADRIFT ook verder niet en ik weet echt niet meer wat ik toen gebruikte helaas. De harddisks waar dat op stond (2 stuks MFM) zijn helaas al vernietigd, heel lang geleden. Eeuwig zonde natuurlijk, maar toen was het ouwe troep :P

ADRIFT is een hedendaagse textadventure creator.

 

Waar ik het nu over heb is een oudje: Createan Adventure II genaamd.

 

Create An Adventure II, (c) Copyright 1987 , By Carey Nash.

 

Create An Adventure is a DOOR program written for
PCBoard BBS software.  Once a user exits from PCBoard, and
into CreateII, he may play any number of adventures.  Each
adventure is similar to the "Choose your own adventure
concept" in which the user chooses the best choice, or the
one which he likes best.  The program will then take the
person to the next scenario, explaining what happened to him
in the process, and in turn, give him two more choices.
However, once a user has reached a point in the adventure
where no one else has visited; he may "create" the next part
of that adventure, and then supply two choices.  In this way,
the adventure(s) can continually grow bigger and bigger in a
binary-tree format.

 

Ik kan 'm hier posten natuurlijk.

 

Jammer dat je je oude harddisks niet bewaard hebt. BBS-en zijn IN ;) en dan zou je je oude BBS zo weer kunnen starten. Hoe het precies werkt weet ik niet, maar men heeft het over Telnet gebruik.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...