Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 2


Welke game is beter?  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario All*Stars
    • Mr. Nutz


Aanbevolen berichten

59ff9b63ac7cb_Voorronde02.thumb.png.661a4d165d3445cb3c0721b55a71e20e.png

 

Super Mario All*Stars

Deze Super Mario game is een verzameling van remakes van diverse Super Mario platform games van de NES. Namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, en Super Mario Bros.: The Lost Levels. De laatste is de versie die in Japan is uitgebracht als Super Mario Bros. 2. De spellen maken gebruik van nieuwere graphics en muziek. De spelervaring en levels zijn hetzelfde gebleven, afgezien van een paar opgeloste fouten. Ook is de mogelijkheid geïntroduceerd om je spelvoortgang op te slaan.

 

Mr. Nutz

Mr. Nutz is een platform game met een eekhoorn in de hoofdrol. De bedoeling van het spel is om een Yeti genaamd Mr. Blizzard tegen te houden. De slechterik wil zijn magische krachten gebruiken om van de wereld een ijsmassa te maken. De vijanden kun je verslaan door er op te springen of met je staart te slaan. In de levels zijn er munten, levens en bonussen verstopt die je kunt verzamelen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mr. Nutz ken ik niet, maar daar stem ik blind op met de reden dat een pakket opgelapte NES titels (ondanks dat het goede titels zijn) geen beste SNES game kan worden. Het is geen originele / unieke SNES content. The Lost Levels als toevoeginkje was een frustrerend spel en Mario World zit volgens mij ook nog als terechte losse titel in deze verkiezing (er was dacht ik ook een All-Stars variant waar die titel ook bij zat).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks het feit dat All-Stars inderdaad een compilatie is met 16-bit graphics, kies ik hier toch voor omdat ik het grijs heb gespeeld. Ik vond het met de SNES controller veel prettiger spelen dan met de NES controller, alles voelt soepeler en beter aan. Mr. Nutz ziet er uit als een degelijke platformer, maar kan bij mij niet winnen van Mario. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Mr. Nutz ook niet, dus heb ik het filmpje bekeken.

Het spreekt mij niet aan qua graphics, maar de muziek is aardig.

 

En tja.. Super Mario All*Stars, vroeger inderdaad kapot gespeeld, maar dan op de NES.

Feitelijk vind ik dan ook dat deze spellen reeks eerder op de NES thuis hoort dan op de SNES (en daar is Super Mario ook (terecht) uitgeroepen tot beste NES Game).

De graphics zijn dan wel weer positief verbeterd en er zijn ook achtergronden verwerkt (in ieder geval in Super Mario 3).

Ik heb voor mezelf besloten dat, zolang Super Mario All*stars in de verkiezing blijft, ik deze game beoordeel alsof het een los spel van Super Mario - The Lost Levels is (vandaar ook de longplay van dat spel :P)

Dat spel is voor zover mij bekend ook niet op de NES uitgebracht.

 

En ja, dan moet ik toch zeggen dat Super Mario All*stars het "geluk" heeft het op te nemen tegen Mr. Nutz (in mijn geval).

Ik geef Super Mario All*Stars daarom een mogelijkheid om naar de poulefase te gaan.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...