Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 3


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

59ff9c7aaf3d4_Voorronde03.thumb.png.f5c70b973aa98a7cb9206513a61895ff.png

 

Aladdin

Deze game is gebaseerd op de gelijknamige film van Disney. Het is een platformspel waarin Aladdin zijn vijanden kan verslaan door er op te springen of om ze gedesoriënteerd te maken door het gooien van appels. Extra levens en punten kunnen gescoord worden door edelstenen te verzamelen. Ook zijn er kisten met een scarabee (soort kever) en als deze op tijd gepakt worden dan komt er een bonus stage waar je aan een wiel kunt draaien om extra bonussen te winnen.

 

 

Sunset Riders

Deze conversie naar SNES van het gelijknamige arcadespel speelt zich af in het wilde westen. Het is een zogenaamde run and gun game. Op hoog tempo moet men rennen en over kisten en andere obstakels springen terwijl vijanden van allerlei hoeken aanvallen. Met een revolver kun je jezelf verdedigen. Bonussen kun je vinden in saloons of door zakdragende bandieten te overmeesteren. Ook zijn er power-ups te verdienen, zoals automatisch schieten of een tweede geweer die in een andere richting schiet. Het doel is om alle levels door te gaan en de “outlaw” aan het einde te verslaan.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sunset Riders ken ik niet. Aladdin heb ik wel lol mee gehad (ook één van m'n favoriete Disneys), maar moeilijk! Die kerker... het vulkaanlevel... zó pittig. Niet bijzondere maar leuke vertaling van de film naar een game en ook de soundtrack was overwegend wel in orde. De boss battles waren helaas wel vrij zouteloos (geen boss themes en Jafar verslaan door appels tegen 'm aan te gooien was nogal achterlijk).

 

Oh, en bedankt voor de toelichting bij de Scarabee. Dat wist ik niet... :+

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Sunset Riders gaat wat mij betreft door. Niet heel veel mensen kennen dit spel, maar binnen de SNES scene is het wel een zeer gewaardeerd spel en staat bij velen te boek als 1 van de beste coop beat-em-ups om te spelen. Pure arcade, maar wel goed te doen qua moeilijkheidsgraad en leuke humor. Heb dit spel onlangs voor het eerst gedaan en het kon me zeer bekoren. :) Daarnaast is het 1 van de gaafste bazentitels ever, Sunset Riders klinkt alleen al heel stoer 8-)

 

Aladdin vind ik ook zeker een leuk spel, zelfs 1 van de betere Disney games uit die tijd, alleen moet ik helaas concluderen dat de SNES port inferieur is aan de Megadrive versie. Die laatste speelt veel soepeler ondanks de wat eenvoudigere kleurenpalet en andere soundchip. Als je eerst de Megadrive versie speelt en daarna de SNES versie, dan voelt de SNES versie ineens heel houterig en goedkoop aan qua controls.

 

Dus vanwege bovengenoemde reden en omdat Sunset Riders echt een geweldige titel is, gaat mijn stem naar Sunset Riders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, Bananensap said:

Ik vind beide games leuk. Alleen vind ik de versie van Aladdin op de Mega Drive beter spelen. Sunset Riders hotseat co-op speelt heerlijk weg. Dus ik kies voor Sunset Riders.

Even voor de zekerheid... Sunset Riders staat nu met 2-1 achter

Heb je het goede cirkeltje aangeklikt :P

 

Of @Deemster; Heb jij gestemd op Sunset Riders, wat dan betekent dat bananensap nog zou kunnen stemmen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
41 minutes ago, RM said:

Even voor de zekerheid... Sunset Riders staat nu met 2-1 achter

Heb je het goede cirkeltje aangeklikt :P

 

Of @Deemster; Heb jij gestemd op Sunset Riders, wat dan betekent dat bananensap nog zou kunnen stemmen :P

Ik zie het al;

@Bananensap, je bent nog vergeten te stemmen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmm... Sunset Riders ken ik niet en Aladdin heb ik vroeger wel gespeeld via een emulator op de PC.

 

Aladdin heeft inderdaad niet een hele lekkere besturing (het karakter reageert vrij laat op wat je wilt) en is inderdaad vrij pittig.

Met name dat lavalevel in die grot is verdomde lastig en daarvan kan ik mij ook herinneren dat dat mij de grootst mogelijk moeite kostte om daar langs te komen.

Het spel heeft ook krachtige en heel herkenbare muziek.

 

Sunset Riders komt voor mij over als een aardig spel en per definitie niet als een eenvoudig spel.

Wel lijkt mij het spel wat eentonig (schieten en mikken).

 

Ik verkies hier dan toch de nostalgie van het spel dat ik wel ken en heb gespeeld en daarom geef ik hier de voorkeur aan Aladdin.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Sunset Riders niet, maar het ziet er leuk uit. Doet me een beetje aan Contra denken. Aladdin heb ik lang geleden wel eens gespeeld. Op zich een leuk spel, maar wel een wat houterige besturing af en toe. Ik geef het voordeel van de twijfel aan Sunset Riders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...