Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 4


Welke game is beter?  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donald in Maui Mallard
    • Tetris & Dr.Mario


Aanbevolen berichten

59ff9db2804fd_Voorronde04.thumb.png.4ceea57f1ab9862e435e2efa57f2fa31.png

 

Donald in Maui Mallard

In dit platformspel speel je Donald Duck in de rol van een rechercheur genaamd Maui Mallard, die zichzelf Cold Shadow noemt als hij in zijn Ninja kleren rondloopt. Je kunt zoals in andere platformspellen rondrennen en van platform naar platform springen, maar wat dit spel bijzonder maakt is dat de speler het karakter kan veranderen als hij dat nodig vindt. In het eerste level speel je als Maui, in level 2 als Cold Shadow en in latere versies kan de speler zelf kiezen welk karakter hij wil spelen als hij genoeg Ninja munten heeft.

 

Tetris & Dr. Mario

In deze puzzle game vind je een combinatie van twee verbeterde versies van games die oorspronkelijk op de NES uitgebracht zijn. De graphics en muziek zijn verbeterd. Dit spel kun je met zijn tweeën spelen of tegen de computer. Je kunt hierbij kiezen om elke keer zoveel rondes af te wisselen tussen Tetris en Dr. Mario. De bedoeling is om zoveel mogelijk rondes te winnen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, lastige keuze. Donald is echt een leuke platformer die steevast tot de 'hidden gems' wordt gerekend. Heb het spel zelf nog niet gespeeld, maar het lijkt me wel een geslaagde game. Tetris & Dr. Mario is in feite net als Mario All-Stars een compilatie van 2 NES-spellen. Alleen bevat Tetris wel een multiplayer modus die het spel zeker een extra dimensie geeft.

 

Mijn twijfel zit hem vooral in het feit dat ik de laatste als specifieke SNES-titel niet echt serieus kan nemen, maar het spel qua gameplay en replay value wel heel goed vindt. Zowel Dr. Mario als Tetris zijn gewoon hele goede spellen en prima uitgewerkt op de SNES. Maar Donald Duck is dan weer een uniek 16-bit spel. Op Mobygames ontlopen ze elkaar qua score nauwelijks, 84 om 83.

 

Ik denk er nog even goed over na ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken beide spellen niet, maar zoals al eerder aangegeven (en ook zelfs al bij de NES verkiezing), trekt Tetris (& Dr.Mario) niet mijn aandacht op een console.

Het filmpje van Donald Duck ziet er daarentegen wel leuk en fris uit, trekt wel mijn aandacht en het lijkt mij ook een leuk spel.

 

Mijn stem gaat dus ook duidelijk naar Donald in Maui Mallard.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, Bananensap zei:

Ik val een beetje in herhaling: Tetris & Dr. Mario is heel leuk om hotseat multiplayer te spelen. En ik speel graag hotseat multiplayer. Dus voor mij gaat de stem naar Tetris & Dr. Mario.

Met alle respect Bananensap, maar je noemt overal hotseat multiplayer als argument, terwijl dat volgens wikipedia gaat om turn-based spellen zonder gelijktijdige actie. Dus 1 iemand zit op de hotseat die op dat moment het spel kan beïnvloeden. Op alle spellen waar je nu hebt gestemd (2x Tetris, Battletoads) gaat het steeds om gelijktijdige actie. Ben benieuwd hoe jij hier naar kijkt. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 uur geleden, djkoelkast zei:

Donald Duck vind ik veel te grof getekend voor zo'n lage resolutie, dus ga ik voor Tetris & Dr Mario

Hij is een beetje getekend zoals in het Quack Pack (mid 90s) tijdperk, ben het met je eens dat het niet de mooiste tekenstijl is. De rest van de graphics zien er daarentegen wel mooi uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minuten geleden, djkoelkast zei:

Ik hou er niet zo van dat je beeld voor 30% gevuld is met het hoofdkarakter. Appentrice op de CD-i heeft dat bijvoorbeeld ook. Te grof.

Eens, bij Battletoads is dat nog veel erger. Uitzondering is m.i. een 1 tegen 1 vechtspel, daar moeten de details van de karakters en de acties beter in beeld worden gebracht. Overigens had de Amiga er ook een handje van om karakters soms veel te groot in beeld te brengen (zoals bij Shadow Of The Beast).

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, Hinse zei:

Eens, bij Battletoads is dat nog veel erger. Uitzondering is m.i. een 1 tegen 1 vechtspel, daar moeten de details van de karakters en de acties beter in beeld worden gebracht. Overigens had de Amiga er ook een handje van om karakters soms veel te groot in beeld te brengen (zoals bij Shadow Of The Beast).

Bij Shadow of the Beast vind ik alleen een aantal vijanden te groot, het hoofdkarakter niet, die heeft een prima grootte.

Maar gezien je die grote vijanden toch in een paar klappen neer had vind ik het daar niet zo erg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden, djkoelkast zei:

Bij Shadow of the Beast vind ik alleen een aantal vijanden te groot, het hoofdkarakter niet, die heeft een prima grootte.

Maar gezien je die grote vijanden toch in een paar klappen neer had vind ik het daar niet zo erg.

Maar volgens mij was dat karakter echt niet kleiner dan Donald hoor :P 

 

donald-beast.png.2b764d46bcda0ea90ff993d142662d60.png

 

En dan is het scherm van Donald nog hoger, dus neemt het karakter relatief minder ruimte in :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 reden. DE MUZIEK _O_

 

Ook hier weer de nostalgische gevoelens die de boventoon voeren. Fun fact; in Amerika is dit spel nooit uitgebracht als 'Donald in Maui Mallard' maar als 'Maui Mallard in 'Cold Shadow''. De naam Donald Duck kwam in de volledige game nergens voor, de bedoeling was om hier een compleet nieuwe reeks te maken met Donald voor een wat volwassener publiek. Als kind was ik altijd enorm onder de indruk van de eerste werelden, wanneer het overging naar het Ninja-landschap veranderde het naar mijn gevoel teveel van richting. Desalniettemin vind ik het een beter spel dan Tetris & Dr. Mario want dat is gewoon veel meer een gelegenheidsspelletje dat je net zo goed terug kon vinden op de Game Boy. Voor een echt verhaal, hoe all over the place dan ook, kon je naar de SNES. En kon je genieten van Donald in Maui Mallard... in Cold Shadow.

 

Also: DIE MUZIEK _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...