Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 5


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Battletoads in Battlemaniacs
    • Mickey Mania


Aanbevolen berichten

59ff9e5b9b994_Voorronde05.thumb.png.870a0b82ab288170951b16bb3357fcef.png

 

Battletoads in Battlemaniacs

In dit vecht-/platformspel speel je als Rash of als Pimple. Je loopt de levels door en moet allerlei vijanden in elkaar slaan. Beide karakters hebben hun eigen special moves. Het spel is opgedeeld in 6 stadia met elk hun eigen spelervaring. Het eerste stadium bijvoorbeeld is een vechtspel en het vijfde stadium is een soort racespel dat zich afspeelt op rails. Er zijn ook bonus levels waar je extra levens kunt winnen.

 

Mickey Mania

In dit platformspel speel je als Mickey Mouse die zijn weg moet banen door puzzels en vijanden die gebaseerd zijn op de Mickey Mouse tekenfilms. Het spel begint met de oudere cartoons van Mickey Mouse (bijvoorbeeld het debuut van Mickey genaamd Steamboat Willie) en gaat vanaf daar naar de nieuwere. Je vijanden versla je door er op te springen of door knikkers te gooien die te vinden zijn in het level. Je levens terug krijgen kan door sterren te verzamelen. Extra levens krijg je door het verzamelen van petten.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen heb ik veel gespeeld vroeger. Mijn stem gaat uit naar Mickey Mania, omdat dat 1 van de betere Mickey games op de SNES is en het verhaal bovendien tof is uitgewerkt met dat zwartwit-gedeelte aan het begin. Je waant je echt in de vroege jaren (20?/)30 als je aan het avontuur begint. Wel is het spel behoorlijk pittig.

 

Battletoads vind ik ook zeker een leuke titel met leuke humor, toffe combo's (vooral leuk als je iemand tot z'n nek in de grond stampt en hem vervolgens keihard wegtrapt :D):

 

 

Alleen vind ik de SNES versie niet heel veel toevoegen aan de NES versie, behalve dan op gebied van muziek en grafische mogelijkheden. Daarnaast vind ik de teamup met Double Dragon een stuk gevarieerder en beter uitgewerkt. In Battletoads in Battlemaniacs vind ik daarnaast dat de schaal wat te klein is, of andersgezegd dat het karakter wat te groot in beeld komt. Je hebt daardoor minder bewegingsvrijheid.

 

Al met al een mooie battle, maar wat mij betreft mag Mickey het nog een ronde proberen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, ook ik ken beide spellen niet, dus ik heb het hier ook moeten doen met de filmpjes;

 

Bij Battletoads zag ik vooral een hoop automatic scroll levels waarbij je op voertuigen staat en/of van die levels die eindeloos lijken te duren.

Bij Mickey Mania zag ik vooral een vrolijk en kleurrijk spel met aardige muziek.

Mickey Mania trok meer mijn aandacht, dus daar stem ik dan ook op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Battletoads, veel gehoord over deze beruchte spellen die enorm pittig zouden zijn. Als ik het zo bekijk, dan spreekt het me minder aan dan Mickey. Heb beide spellen nooit gespeeld, wel een andere Mickey game en die beviel me uitstekend.

 

Stem gaat naar Mickey Mania.

Link naar bericht
Delen op andere sites
18 uur geleden, djkoelkast zei:

Hier ga ik voor Mickey, dat Battle Toads is weer zo'n te grof getekend lomp spel.

De NES versie was eigenlijk beter van Battletoads. Bovendien zijn, op level 1 na, alle vervolglevels letterlijk van de oudere NES-versie overgenomen zonder enige creativiteit (behalve grafische upgrades), dus in feite is het een vrij goedkoop ontwikkeld spel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een dikke, vette stem op Mickey Mania. Voor Battletoads start ik de NES-versie wel op, en het idee van Mickey in levels van zijn vroegere tekenfilms laten rondrennen is anno 2017 nog steeds een briljant gegeven. Op YouTube is een hoofdprogrammeur van Travelers' Tales, die de game ontwikkelde, bezig op zijn kanaal 'GameHut' alle geheimen rondom het spel uit te diepen met duidelijke voorbeelden en hier en daar ook prototypes. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...