Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 6


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • E.V.O. Search For Eden
    • The Magical Quest, Starring Mickey Mouse


Aanbevolen berichten

59ff9f1b837c4_Voorronde06.thumb.png.09abea5ceec1c0f426f68b13b82c2e5d.png

 

E.V.O. Search For Eden

Dit spel is alleen in Noord-Amerika en Japan uitgebracht. Het is een platformspel waarbij de speler een zelfontworpen wezen door een aantal omgevingen moeten leiden die de geschiedenis van de aarde moeten voorstellen. Het spel is opgedeeld in 5 geologische tijden, van 500 miljoen jaar geleden tot het huidige tijdperk. Elke periode heeft zijn eigen map met diverse levels. Je begint als vis en wisselt bij elk tijdperk van gedaante. Verslagen vijanden laten stukken vlees achter die je op kunt eten. Hierdoor krijg je punten om je eigen lichaam te verbeteren. Er zijn kristallen met power-ups en hints. Ook zijn er eindbazen.

 

The Magical Quest, Starring Mickey Mouse

In dit platformspel is het de taak van de speler om Pluto terug te vinden. Er zijn vier sets kleren die Mickey aan kan doen. Mickey begint in traditionele kleding waarmee hij dingen kan pakken en gooien. Met de goochelaarskleren kan hij magie schieten, onder water ademen en vliegende tapijten besturen. Met het brandweerpak kan hij water spuiten tegen zijn vijanden, branden blussen, blokken wegduwen en ijspegels maken. In zijn bergbeklimmerspak kan hij bergen beklimmen en met zijn grappling haak vijanden verslaan en objecten pakken.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

E.V.O. ken ik niet zo goed. Wel een leuk concept, een rpg-achtige platformer met Dino's. Ziet er tevens mooi uitgewerkt uit. Mickey ken ik wel, en ook dit spel heb ik laatst nog gespeeld op de SNES Mini. Zoals ik in het discussietopic al had genoemd, zijn er wel beter Mickey spellen hoewel deze in de basis prima is. Wel mist multiplayer coop en het kleurschema is wat flets. Mickey to Donald - Magical Adventure 3 is in die opzichten een betere uitwerking:

 

 

Toch stem ik voor Mickey omdat ik dat wel een aardig spel vind en E.V.O. mij teveel RPG-elementen heeft om echt als vlotte platformer te kunnen doorspelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, Hinse said:

Wat mij betreft mag je ook op basis van gevoel dat bij de filmpjes opgeroepen wordt een stem plaatsen. Ik denk dat er anders maar weinig stemmen worden gegeven. :P 

Eens.

Ik ken ook de meeste spellen niet.

Daarom staan er ook beschrijvingen en filmpjes bij ;).

Op basis daarvan kun je ook een aardig beeld krijgen en tijdens het zoeken naar de filmpjes heb ik ook al veel naar de filmpjes gekeken :P.

 

Laten we proberen om het levendig te houden door gewoon te stemmen en een reactie te plaatsen;

Wie weet levert dat ook nog een leuke discussie op ;).

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, Bananensap said:

Het zijn ook de voorrondes. Dus een gevoel is een prima manier om een stem uit te brengen.

 

Ik kies deze keer voor E.V.O. omdat ik het concept heel erg interessant vind.

Klopt, maar de keuze die je maakt kan dan wel weer bepalend zijn voor welke game door gaat ;).

De winnaar gaat sowieso naar de poulefase; Voor de verliezende game is dat nog maar de vraag (en die kans is verhoudingsgewijs zeer klein).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook hier heb ik de hulp nodig gehad van de filmpjes, gezien ik ook hier de beide games niet ken.

Maar de keus is voor mij hier vrij duidelijk na het zien van die filmpjes.

 

E.V.O. heeft voornamelijk veel dezelfde muziek en komt heel eentonig over (door levels heen lopen, vijanden verslaan en eten (en punten) verzamelen en that;s it :P).

The Magical Quest starring Mickey Mouse heeft vind ik betere muziek en lijkt mij een veel leuker spel om te spelen.

Als ik blindelings een keuze zou moeten maken in de winkel dan zou ik ook eerder voor The Magical Quest gaan, dus daar stem ik dan ook op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij E.V.O. denk ik veel te veel aan Seaman voor de Sega Dreamcast en dat 'spel' vind ik een draak. Ik moet het nog eens goed spelen, maar Mickey ben ik mee opgegroeid. Zoals Hinse al terecht opmerkt, het derde deel is stukken beter (en ook nooit buiten Japan uitgebracht tot het in 2003 of 2004 op de Game Boy Advance alsnog gereleased werd), maar we waren nooit bij die derde gekomen zónder de eerste. Enige wat dat eerste deel echt ontzettend mist: savefunctie. Verder een prima spelletje en een hoop nostalgische herinneringen die ik eraan koester. Magical Quest it is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...