Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 8


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a08cd7c31848_Voorronde08.thumb.png.8fe7db181c06a6a6ea73aa61531efc7d.png

 

Shadowrun

Shadowrun is een actie-RPG gebaseerd op het gelijknamige bordspel. Jake wordt wakker in een lijkenhuis en is zijn geheugen verloren. Door het spel te spelen ontdek je het verhaal verder. De speler bestuurt Jake in een isometrische wereld. Je kunt praten met andere karakters door gebruik te maken van bepaalde uitdrukkingen. Als Jake een nieuwe uitdrukking hoort dan wordt deze toegevoegd aan het lijstje uitdrukkingen die je kunt gebruiken. Om te vechten heb je goede reflexen nodig. Vijanden beginnen plotseling met schieten vanaf allerlei willekeurige locaties.

 

The Mask

Deze game is gebaseerd op de film met dezelfde naam. Het is een platformspel die het verhaal van de film getrouw volgt. Dorian Tyrell wil met zijn bende de stad overnemen en jij moet hem tegenhouden. Je begint in je appartement, vervolgens ga je naar de bank, het park, de gevangenis en als laatste naar een nachtclub. Je speelt eerst als Ipkiss in een pyjama. Als je het masker vind wordt je the Mask. Als je gezondheid achteruit gaat word je weer Ipkiss. Je kunt boksen en er zijn ook wapens uit de film, zoals bijvoorbeeld een hamer, een tornado, geweren of een enorme toeter.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide titels spreken me niet echt aan. The Mask is een gemiddelde platformer zo te zien. En vrij groot afgebeeld zoals bij Battletoads (en Donald aldus @djkoelkast :+), dus het oogt wat lomp. Tevens was dit een van de latere SNES titels maar lijkt niet echt uit te blinken in grafische pracht.

 

Shadowrun daarentegen ziet er uit als een veel beter spel, maar het genre trekt me meestal niet zo, zeker niet op de SNES. Toch stem ik daar op, al is het om te voorkomen dat er straks alleen maar platformers overblijven. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oeh! Die game van The Mask moet ik duidelijk nog eens een keertje spelen, die cartoonish stijl spreekt me wel aan en past ook bij de stijl van de film. Alleen, Shadowrun heeft zóveel meer diepgang en actie zonder daarbij gebruik te moeten maken van lullige platform-truukjes, als kind heb ik die gespeeld en dus gaat mijn stem daar naartoe.

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minutes ago, samba-boy said:

Oeh! Die game van The Mask moet ik duidelijk nog eens een keertje spelen, die cartoonish stijl spreekt me wel aan en past ook bij de stijl van de film. Alleen, Shadowrun heeft zóveel meer diepgang en actie zonder daarbij gebruik te moeten maken van lullige platform-truukjes, als kind heb ik die gespeeld en dus gaat mijn stem daar naartoe.

Dan moet je nog wel je stem uitbrengen :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat rpg spel shadowrun ken ik niet maar het spreekt me niet aan. The Mask daarentegen heb ik wel gespeeld en de beschrijving van Hinse klopt wel; vrij lomp, stroeve besturing, geen geweldige soundtrack en vooral veel te moeilijk. Was echt een matig uitgewerkt (commercieel) spelletje n.a.v. de succesvolle film met Jim Carrey.

 

Beide dus niet boeiend, maar ik stem dan maar op The Mask, puur omdat ik het 'vroeger' wel een leuk concept vond. Smokin'! Somebody stop me! Haahaahaaa! :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Shadowrun ook niet en The Mask ken ik wel (die heb ik ook gespeeld op mijn PC met een emulator).

Om Shadowrun een kans te geven heb ik het filmpje bekeken, maar die spreekt mij niet aan.

Ondanks dat The Mask lastig is, maar wel herkenbaar (meer dan Shadowrun) ga ik ook voor The Mask.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...