Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 9


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a08ce63c649b_Voorronde09.thumb.png.c6d9603efcf76dd53664d9d7e0f02d61.png

 

Doom

Ook Doom heeft een officiële port van Doom. Deze port maakt geen gebruik van de Doom engine. Het ziet er daarom wat simpeler uit. Doom is een first person shooter. Je loopt door gangen en moet sleutels vinden om deuren te openen. Onderweg kom je diverse monsters tegen die op je schieten. Ook zijn er power-ups om meer gezondheid of kogels te krijgen. Als wapen heb je de beschikking over bijvoorbeeld een pistool, een dubbelloops geweer of een kettingzaag.

 

Plok

Dit is een platformspel met in de hoofdrol Plok. Plok kan ledematen naar zijn vijand gooien. Als je de vijand raakt zullen de ledematen weer terug keren naar zijn lijf. Bij sommige puzzels moet je een ledemaat opofferen om een schakelaar om te zetten. Als je de schakelaar raakt komt dat ledemaat aan een klerenhanger te hangen. Deze kan zich naast de switch bevinden of ergens anders in het level. Sommige schakelaars kun je alleen omzetten met een bepaald ledemaat. Er zijn ook power-ups over het level verspreid. Voorbeelden zijn een vlammenwerper, bokshandschoenen en raketwerpers, maar ook zijn er voertuigen zoals een tank of een helicopter.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Makkelijke keuze wat mij betreft: Plok mag door :)  Leuk spel, heb het zelf onlangs aangeschaft. Qua stijl en gameplay best verfrissend en het speelt gewoon goed. Ook is Plok een leuk karaktertje.

 

Doom is een geweldig spel, maar de SNES port is dramatisch, zie filmpje. Te weinig fps en detail waardoor je snel koppijn krijgt. Daarnaast speelt het met de SNES controller ook niet top, net als Wolfenstein 3D op de SNES. Dus die mag van mij afvallen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, de keus is voor mij ook niet zo moeilijk.

Ik ben ook van mening dat Doom niet tot zijn recht komt op een console, Doom speel je sneller op een PC (ook gezien de graphics).

En Plok ken ik niet, maar zodra ik het filmpje start word ik echt vrolijk van die muziek!

Dus Plok door als het aan mij ligt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doom is een legendarisch spel en van beide keuzes vind ik het een veel betere game. Echter is de SNES port echt verschrikkelijk traag. Mindere graphics kan ik overheen kijken maar de fps is echt zeer laag in deze port. Ik ga dus voor plok, wat een aardige platformer is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...