Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 11


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mega Man X3
    • Super Noah's Ark 3D


Aanbevolen berichten

5a08d01d01dde_Voorronde11.thumb.png.ed6a728c5d5860bac45af554d32af6d8.png

 

Mega Man X3

Mega Man X3 is het derde spel in een reeks van platformspellen die hun oorsprong vinden in de NES. De speler kan rennen, springen, klimmen en schieten. Als je de vuurknop langer vast houdt dan zal je wapen opladen en een grotere vuurbal afschieten. Elk level heeft aan het einde een eindbaas. Deze eindbaas heeft een zwak voor een bepaald wapen. Je kunt zelf de volgorde van de levels kiezen om hier gebruik van te maken. Elk level heeft diverse obstakels, vallen en vijandelijke robots. Ook zijn er diverse power-ups te vinden die je een beter pantser en nieuwe wapens geven.

 

Super Noah's Ark 3D

In dit christelijke schietspel is het de bedoeling om met je katapult eten naar dieren te schieten waarin slaapverwekkende middelen verwerkt zijn. De dieren zullen hierdoor in slaap vallen. Er zijn diverse dieren die zich verschillend gedragen. Het meest voorkomend dier is een geit die Noach probeert te schoppen. Schapen, struisvogels, antilopen en ossen schieten speeksel naar Noach. Alle dieren, behalve de geiten, kunnen deuren openen. In het spel zijn ook geheime plekken aanwezig. Ook kun je eten, wapens en extra levens vinden.

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Noah's Ark 3D is met de Wolfenstein engine gemaakt, maar net als bij Doom vind ik die 3D implementaties niet lekker geslaagd. De SNES is er gewoon niet zo voor geschikt als first-person shooter. Met spellen als F-Zero en Super Mario Kart is die Mode-7 leuk, maar dit ziet er niet uit. Slecht spel dus.

 

Hoewel ik niet specifiek fan ben van Mega Man, is dit toch wel een aardige game. Lijkt me dat Mega Man dit makkelijk moet gaan winnen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overduidelijk Mega Man X3. Ik ben altijd meer liefhebber geweest van de klassieke Mega Man stijl, maar deze vond ik erg leuk. De Tunnel Rhino, Volt Cashfish, ik ken ze allemaal nog. Pure nostalgie. En je hebt echt voldoening als je die véél te moeilijke Sigma battle weet te winnen :P . En ja; Bit en Byte... fantastisch! :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 13-11-2017 at 7:20 PM, samba-boy said:

Dit is niet eens een spannende battle.

Nee, dat is het zeker niet ;).

Sowieso ben ik (hoe verrassend) een Mega Man fan en ondanks dat de X-reeks geen Dr. Wily bevat blijft het wel een goede reeks.

Deze game heb ik vroeger veel gespeeld op de PC en ik kan mij er van herinneren dat het spel ontzettend pittig is, maar wel verslavend (je blijft proberen verder te komen).

 

En als het spel dan tegenover een vereenvoudigde versie van Doom / Wolfenstein staat en je als wapen een katapult hebt... Nee dat wordt het niet.

Daarbij helpen de graphics ook niet mee, om over de geluiden en de muziek maar te zwijgen...

 

Nee dan ga ik echt voor het betere schiet en vlieg werk van Mega Man X3

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga dan toch voor Super Noahs Ark 3D, omdat ik het technisch indrukwekkend vind dat ze de wolf3D engine best soepel hebben geport naar de SNES. Ook vind ik het wel wat hebben dat ze het pistool hebben vervangen voor de catepult en dat je de dieren laat “slapen” in plaats van ze te doden. De Megaman platformers heb ik weinig mee. Die op de NES vind ik te frustrerend en van de SNES megamans spreekt alleen de eerste X me aan. De enige Megaman game die ik echt goed vond was Battle Network op de Gameboy Advance (Een RPG).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Noah's Ark 3D is natuurlijk vooral bekend dankzij The Angy Video Game Nerd en het spel is goed van slechtheid.

Met Mega Man op zich heb ik niets, maar even alle factoren buitengelaten zie ik in Mega Man hetzelfde als wat ik in Turrican zie en dat is een van mijn favoriete spellen (Amigaversie dan wel). Vanwege dat gevoel kies ik voor Mega Man.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Super Noah's Ark 3D is vooral het verhaal van het ontstaan van deze game grappig. Het spel zelf is niet echt interessant of leuk. Mega man 3 is gewoon prima. Weet niet of het de leukste is in de serie, maar hij is in ieder geval beter dan Super Noah's Ark.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...