Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 12


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mortal Kombat 3
    • Double Dragon V - The Shadow Falls
      0


Aanbevolen berichten

5a08d0f22dc33_Voorronde12.thumb.png.d13841a6910d011edbfd0f0bda7b588e.png

 

Mortal Kombat 3

Mortal Kombat 3 is het derde deel in een serie vechtspellen. In dit deel moet je de handlangers van Shao Kahn verslaan, die zijn bruid Sindel tot leven heeft gewekt en begonnen is met een invasie van de “Earthrealm”. Er zijn een behoorlijk aantal karakters te kiezen waar je mee kunt spelen. Ieder karakter heeft zijn eigen speciale vechtmoves. In deze versie zijn er zogenaamde chain combo's, een verzameling van moves die niet onderbroken kunnen worden. Sommige eindigen in een uppercut die de tegenstander in de lucht werpt, zodat er nog meer schade aangebracht kan worden.

 

Double Dragon V - The Shadow Falls

Double Dragon V is het vijfde deel voor consoles in de serie van vechtspellen genaamd Double Dragon. Anders dan voorgaande delen is dit deel een 1 tegen  1 vechtspel. Er zijn vier modes: Tournament, Vs. Battle, Quest en Watch Mode. In Tournament vecht je tegen een aantal computerspelers. Vs. Battle is een 2 speler mode waarin je het opneemt tegen de andere speler. Quest is een andere singleplayer mode waarin je als één van de Lee brothers of als een Shadow Warrior kunt spelen. In Quest mode kunnen de eigenschappen van het karakter aangepast worden. In Watch Mode kan je twee computergestuurde karakters tegen elkaar laten vechten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Mortal Kombat 3. Hoewel ik deel 2 de beste in de reeks vind, doet deel 3 niet veel onder. Alleen de karakters vind ik veel minder boeiend in dit deel. Who cares for Cyrax, Kabal, Sektor, Sindel, etc.? Scorpion zit er niet in en Sub-Zero ziet er niet uit.

 

Double Dragon V is een vechtspel dat niet zo lekker speelt, merkte ik zelf laatst. Double Dragon is beter in beat-em-up dan 1 vs. 1. Daar is Mortal Kombat 3 veel beter in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm... 2 zoals dat heet 1 tegen 1 vechtspellen tegenover elkaar...

 

Het valt mij nu wel op, kijkend naar het aantal genomineerde games, dat er veel 1 tegen 1 vechtspellen genomineerd zijn;

- Mortal Kombat 2

- Mortal Kombat 3

- Ultimate Mortal Kombat 2

- Doube Dragon V

- Killer Instinct

- Super Street Fighter II

- Street Fighter 2 Turbo

- Street Fighter Alpha 2

- TMNT Tournament Fighters

Voor de afwisseling dus niet eens slecht dat er wat af valt... 

 

De keus laat ik afhangen van de filmpjes en dan kies ik met een lichte voorkeur Mortal Kombat 3.

Ik heb het idee dat Mortal Kombat 3 uitgebreider is en ik vind de graphics in ieder geval beter uitgewerkt.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, samba-boy zei:

Is Mortal Kombat 3 ook niet één van de laatste spellen voor de SNES geweest...?

 

Niet echt, dit spel komt uit 1995 en t/m 1998 zijn er nog regelmatig SNES-spellen uitgekomen. Voorbeelden zijn Lost Vikings 2, Harvest Moon, Fifa 98, Lucky Luke, Kirby's Dream Land 3, Mr. Do!, Donkery Kong Country 3, Syndicate, Kuifje, etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet niet wat het is maar bij Double Dragon bij sommige geluiden of acties stopt de muziek heel even. Waardoor het ritme van de muziek niet klopt. Dit irriteert me mateloos. Mortal Kombat ziet er beter uit. 

2 hours ago, djkoelkast said:

Double Dragon ziet er niet uit, het stottert en de schaduwen knipperen constant. Daarom Mortal Kombat.

Precies! Het knipperen van de schaduw zie je overigens niet op een CRT. Daar ziet het er uit alsof de schaduw semi-transparant is. Maar je punt houdt stand, het stottert als de pest.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...