Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

1 hour ago, djkoelkast said:

Hunted vorig jaar (dit jaar nog niet gezien, wel opgenomen) hing aan elkaar van nepheden, ik vond het vreselijk. Daar klopte echt een heleboel niet.

Daar is niets neps aan.

Het is een real life en educatief programma en het zijn zeker geen acteurs.

 

Dat programma is bedoeld on je wakker te schudden en om te laten zien wat ze allemaal kunnen om mensen op te sporen.

Je staat er niet bij stil hoe vaak je sporen achterlaat en hoe makkelijk het is om je op te sporen.

 

Vorig jaar werd het seizoen ook ingeleid door Art Rooijakkers in het kader van de privacy die je denkt te hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Daar is niets neps aan.

Het is een real life en educatief programma en het zijn zeker geen acteurs.

 

Dat programma is bedoeld on je wakker te schudden en om te laten zien wat ze allemaal kunnen om mensen op te sporen.

Je staat er niet bij stil hoe vaak je sporen achterlaat en hoe makkelijk het is om je op te sporen.

 

Vorig jaar werd het seizoen ook ingeleid door Art Rooijakkers in het kader van de privacy die je denkt te hebben.

Het was echt supernep hoor, camera's op plekken waar ze niet hingen, camerabeelden die veel te scherp waren voor een bewakingscamera.

Bijvoorbeeld het direct kunnen beschikken over de beelden in dat VVV-kantoor, of de veel te scherpe beelden van het pinnen (was gewoon een gopro op de pinautomaat geplakt).

En het constant gevolgd worden door een cameraman waardoor je enorm opvalt, maar op de bewakingsbeelden was de cameraman steeds niet te zien. Er zijn echt wel heel veel dingen geregisseerd hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, djkoelkast zei:

Het was echt supernep hoor, camera's op plekken waar ze niet hingen, camerabeelden die veel te scherp waren voor een bewakingscamera.

Bijvoorbeeld het direct kunnen beschikken over de beelden in dat VVV-kantoor, of de veel te scherpe beelden van het pinnen (was gewoon een gopro op de pinautomaat geplakt).

En het constant gevolgd worden door een cameraman waardoor je enorm opvalt, maar op de bewakingsbeelden was de cameraman steeds niet te zien. Er zijn echt wel heel veel dingen geregisseerd hoor.

Kan me wel in je post vinden, alleen ik had wel het idee dat ik af en toe op het puntje van mijn stoel zat. Bij WIDM heb ik dat al >10 jaar niet meer. Op The Big Escape heb ik ook genoeg aan te merken, maar afgaande op het feit dat dit soort programma's met een veel kleiner budget moeten werken, er ook echt leerzame aspecten in zaten (mbt puzzels en geschiedenis) en ze wel gewoon een vrij diverse groep deelnemers hadden weten te strikken, zorgt ervoor dat ik het idee heb dat ze bij WIDM lui aan het worden zijn en het te uitgekauwd is.

 

Een beetje alsof je naar B&A series aan het kijken bent: die begonnen frivool (Plaaggeest/Sleutel), werden steeds professioneler en beter (Schatkaart/Kroon), maar daarna vlakte het af met de laatste 2 series, vielen ze in herhaling en werd het minder spannend (Europa/Amerika). Op zich is dat ook logisch na al die jaren, maar ik loop er niet meer echt hard voor. Sowieso draaien tegenwoordig tv-programma's veel te veel seizoenen zonder echt te vernieuwen. Vroeger was het al lang als er van iets 5 seizoenen werden gemaakt, nu kun je een programma na 5 jaar nog steeds jong noemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
14 minutes ago, djkoelkast said:

Het was echt supernep hoor, camera's op plekken waar ze niet hingen, camerabeelden die veel te scherp waren voor een bewakingscamera.

Bijvoorbeeld het direct kunnen beschikken over de beelden in dat VVV-kantoor, of de veel te scherpe beelden van het pinnen (was gewoon een gopro op de pinautomaat geplakt).

En het constant gevolgd worden door een cameraman waardoor je enorm opvalt, maar op de bewakingsbeelden was de cameraman steeds niet te zien. Er zijn echt wel heel veel dingen geregisseerd hoor.

Hoe weet je zo zeker dat die camera's daar niet hangen? Ze hangen zo'n beetje overal ;).

Camerabeelden kunnen sowieso ten aller tijden opgevraagd worden.

Qua scherpte van de beelden zouden ze mogelijk verbeterde mogelijkheden kunnen hebben en qua opvallendheid kunnen er verborgen camera's gebruikt zijn.

Dus ik vind dit niet overtuigende redenen om aan te nemen dat het nep is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, Hinse said:

Kan me wel in je post vinden, alleen ik had wel het idee dat ik af en toe op het puntje van mijn stoel zat. Bij WIDM heb ik dat al >10 jaar niet meer. Op The Big Escape heb ik ook genoeg aan te merken, maar afgaande op het feit dat dit soort programma's met een veel kleiner budget moeten werken, er ook echt leerzame aspecten in zaten (mbt puzzels en geschiedenis) en ze wel gewoon een vrij diverse groep deelnemers hadden weten te strikken, zorgt ervoor dat ik het idee heb dat ze bij WIDM lui aan het worden zijn en het te uitgekauwd is.

 

Een beetje alsof je naar B&A series aan het kijken bent: die begonnen frivool (Plaaggeest/Sleutel), werden steeds professioneler en beter (Schatkaart/Kroon), maar daarna vlakte het af met de laatste 2 series, vielen ze in herhaling en werd het minder spannend (Europa/Amerika). Op zich is dat ook logisch na al die jaren, maar ik loop er niet meer echt hard voor. Sowieso draaien tegenwoordig tv-programma's veel te veel seizoenen zonder echt te vernieuwen. Vroeger was het al lang als er van iets 5 seizoenen werden gemaakt, nu kun je een programma na 5 jaar nog steeds jong noemen.

Het valt mij de laatste jaren op dat de mol niet meer zoveel risico's durft te nemen en vooral veel wordt geholpen door de regie.

Waarschijnlijk omdat elke scheet die wordt gelaten gezien wordt en wordt besproken op social media

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

De uitkomst van Hunted zal wel eerlijk zijn geweest, maar er is erg veel rekening gehouden met dat het op tv moet en hoe het op tv moet.

 

Als je Expeditie Robinson serie 1 vergelijkt met nu zijn het nu alleen nog maar complotjes en ging het toen om 'waar gaan we poepen'?

Net als de Mol alleen nog om bondjes gaat. Dat zag ik ook heel erg terug in The Big Escape, maar dat vond ik wel een leuk programma en leuke mensen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, RM zei:

Hoe weet je zo zeker dat die camera's daar niet hangen? Ze hangen zo'n beetje overal ;).

Camerabeelden kunnen sowieso ten aller tijden opgevraagd worden.

Qua scherpte van de beelden zouden ze mogelijk verbeterde mogelijkheden kunnen hebben en qua opvallendheid kunnen er verborgen camera's gebruikt zijn.

Dus ik vind dit niet overtuigende redenen om aan te nemen dat het nep is.

Ik neem niets aan, ik heb het gezien en er kloppen dingen niet.

Niet alle beelden zijn overal op te vragen, ik weet hoe camera's werken en wat voor soort camera's er op wat voor plekken hangen en hoe die beelden er uit zien.

Ook herken ik direct als ze een gopro gebruiken en er zijn ook een paar keer camera's in beeld geweest.

 

En dus het opsporen van iemand terwijl je in de auto zit en dat de gezochte daar met een cameraman midden op straat loopt lijkt me niet zo heel moeilijk :') 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, djkoelkast said:

De uitkomst van Hunted zal wel eerlijk zijn geweest, maar er is erg veel rekening gehouden met dat het op tv moet en hoe het op tv moet.

 

Als je Expeditie Robinson serie 1 vergelijkt met nu zijn het nu alleen nog maar complotjes en ging het toen om 'waar gaan we poepen'?

Net als de Mol alleen nog om bondjes gaat. Dat zag ik ook heel erg terug in The Big Escape, maar dat vond ik wel een leuk programma en leuke mensen.

Ja dat is wellicht het stukje regiseerwerk van het programma om het duidelijk over te brengen, maar dan is het niet nep ;).

 

Big escape was wel aardig, alleen de manier van wegstemmen vobd ik walgelijk.

Een sterke speler zou beloond moeten worden en die werd nu genaaid.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Ja dat is wellicht het stukje regiseerwerk van het programma om het duidelijk over te brengen, maar dan is het niet nep ;).

 

Nee, veel camerabeelden waren gewoon nep. Dan moet dus iemand een gopro gaan ophangen voordat 'subject' mag gaan pinnen, dat is dus geregisseerd en dat zou niet moeten bij zo'n reeks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 minuten geleden, RM zei:

Ja dat is wellicht het stukje regiseerwerk van het programma om het duidelijk over te brengen, maar dan is het niet nep ;).

 

Big escape was wel aardig, alleen de manier van wegstemmen vobd ik walgelijk.

Een sterke speler zou beloond moeten worden en die werd nu genaaid.

Als je als sterke speler het juiste antwoord gaf kon je volgens mij al niet meer weggestemd worden, toch? Lieve had het probleem dat het vooral over Nederlandse geschiedenis ging waardoor hij het antwoord niet wist toen hij eruit werd gestemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minute ago, Hinse said:

Als je als sterke speler het juiste antwoord gaf kon je volgens mij al niet meer weggestemd worden, toch? Lieve had het probleem dat het vooral over Nederlandse geschiedenis ging waardoor hij het antwoord niet wist toen hij eruit werd gestemd.

Ja klopt, maar kijk naar de uitschakeling van Nance.

Die was sterk en had alle hints in aflevering 1 en 2. In aflevering had ze die niet, ze wist het codewoord niet en het was bye bye Nance ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 minutes ago, djkoelkast said:

 

Nee, veel camerabeelden waren gewoon nep. Dan moet dus iemand een gopro gaan ophangen voordat 'subject' mag gaan pinnen, dat is dus geregisseerd en dat zou niet moeten bij zo'n reeks.

Maar dan twijfel je dus aan de manier van filmen en niet aan de opsporingsmethoden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Ja klopt, maar kijk naar de uitschakeling van Nance.

Die was sterk en had alle hints in aflevering 1 en 2. In aflevering had ze die niet, ze wist het codewoord niet en het was bye bye Nance ;)

Ben het er wel mee eens dat het systeem met die 3 sleutelwoorden om de oplossing te raden nog wat finetuning kan gebruiken. Het bepalen van 'de beste' is sowieso altijd subjectief, want er komt altijd veel geluk bij kijken. Als je als kandidaat bij WIDM toevallig een bepaalde actie van de mol op je netvlies krijgt, heb je natuurlijk geluk t.o.v. iemand die in een ander team zit en dat niet kan zien. In het geval van Nance is het vergelijkbaar met Expeditie Robinson. Win je als sterke speler geen immuniteit, is de kans groot dat je verderop in het spel er uit wordt gestemd omdat je simpelweg een sterke concurrent bent voor de anderen. Anders moet je dat stemmen gewoon helemaal schrappen en alles op basis van prestatie doen. Maar dan mis je weer de interactie en intriges. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, RM zei:

Maar dan twijfel je dus aan de manier van filmen en niet aan de opsporingsmethoden?

Niet het opsporen an sich, maar wel hoe ze aan de beelden komen, want ze hebben daar beelden die ze blijkbaar krijgen aangeleverd, dus dat is al vreemd. Bijvoorbeeld de VVV-beelden

Bovendien is het veel makkelijker om iemand op te pakken die met een cameraman loopt dan iemand die alleen loopt, die herken je minder snel.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ze schetsen een beeld van hoe het opsporen in z'n werk gaat, maar wat je in dat programma ziet is ook grotendeels geregisseerd. Zoals djkoelkast aangeeft;

 

- beelden van reguliere bewakingscamera's zijn nooit zo scherp. En zeker niet camera's die delen van winkelcentra filmen. Dat is al vaak genoeg een privacyissue.

- er loopt zichtbare cameracrew mee,

- verborgen 'scherpe' camera's kun je wel vooraf ophangen, maar dan moet je ook wel vooraf weten dat 'de gezochte' er langs loopt. En dat weten ze nou zogenaamd net niet.

- ze krijgen beelden aangeleverd in die recherchekamer, dus ze worden ook een juiste kant op geholpen met zoeken.

 

Maw; Het lot wordt aan alle kanten een handje geholpen om zo goed mogelijk voor op tv in beeld te brengen hoe zo'n opsporingsteam ongeveer handelt. Maar daarmee is een hoop dus ook afgesproken werk / fake. Als een kandidaat halsoverkop vlucht met 2 speurders op z'n hielen is het zeer ongeloofwaardig dat hij alsnog ontsnapt, terwijl er wel iemand naast hem met een HD camera meerent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, MarsM said:

...En dat weten ze nou zogenaamd net niet.

- ze krijgen beelden aangeleverd in die recherchekamer, dus ze worden ook een juiste kant op geholpen met zoeken...

 

...Maar daarmee is een hoop dus ook afgesproken werk / fake...

Dat is dus absoluut niet het geval.

Ze worden niet geholpen en het is puur recherchewerk; Daar is niets fake aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minutes ago, djkoelkast said:

Hoe kun je dit zo stellig zeggen? Ze hebben zelf die VVV-beelden gevonden wou je zeggen?

En zo zijn er wel meer voorbeelden uit seizoen 1.

Ja die vinden ze zelf ja.

Als er gepind wordt dan krijgen zij daar een melding van en dan kunnen ze die camerabeelden opvragen.

En als je er dan op staat dan hebben ze een aanwijzing waar je bent.

 

Ik kan niet bestrijden of en hoe het kan dat die beelden zo scherp zijn, maar ik geloof stellig dat dit niet in scene is gezet.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je komt niet echt met argumentatie, behalve je 'stellige geloof'.

 

Hoe verklaar je dan zaken als:

- dat ze vooraf weten waar die volgens jou verborgen camera's moeten worden opgehangen die de scherpe beelden wel zouden leveren. Het punt is toch dat ze niet weten waar die lui zijn. Er zijn duizenden pinautomaten en die camera's leveren echt niet de beelden die je hier ziet, maar korrelige zwart-wit beelden. Van het soort dat Anniko van Santen in haar programma laat zien. En dat is altijd bloedserieus.

- dat een complete vluchtscene uitermate mooi in beeld wordt gebracht, maar de hunter ze alsnog niet te pakken krijgt, ondanks dat er een filmcrew omheen loopt. Dat geloof je toch niet écht?

 

Ja, het gáát in het echt zo bij opsporing met opvragen van beelden en welke sporen iemand nalaat e.d. en dit is in het dagelijks leven ook een echt rechercheteam. Maar de beelden en hiergenoemde voorbeelden voor dit tv-programma zijn overduidelijk opgezet. Entertainment. Een show, Anders moet je echt met een hele goede verklaring komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Overigens als je eenvoudig 'googelt' kom je al gauw honderden bronnen tegen waarop mensen aangeven dat het programma deels scripted is (maar dat dan wel weer spannend maakt om naar te kijken). De makers van het programma zelf hebben ook al officieel bevestigd dat bepaalde opsporingsmethoden, waaronder de telefoontaps, zijn gesimuleerd. Het is anders gewoon niet mogelijk om het goed in beeld te krijgen.

 

En waarom zou je als deelnemer niet gewoon een paar weken diep in een bos gaan zitten ver buiten de bewoonde wereld met 30 blikken bruine bonen en een kampvuurtje? Nee dat zou saai zijn; ze gaan rondrijden en op straat door winkelcentra lopen en pinnen en bellen en inkopen doen bij de Mediamarkt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minutes ago, MarsM said:

 

En waarom zou je als deelnemer niet gewoon een paar weken diep in een bos gaan zitten ver buiten de bewoonde wereld met 30 blikken bruine bonen en een kampvuurtje? Nee dat zou saai zijn; ze gaan rondrijden en op straat door winkelcentra lopen en pinnen en bellen en inkopen doen bij de Mediamarkt.

Dat mag niet van het programma ;)

Er zijn een aantal spelregels en 1 daarvan is dst je je binnen maximaal 2 dagen moet verplaatsen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, RM zei:

Lang leve internet;

http://postapocalypticmedia.com/is-hunted-real-or-fake-cbs-reality-show-channel-4-uk/

 

Komt er dus op neer dat voor een betere beeldvorming op tv sommige beelden opnieuw worden opgenomen, maar de manieren die de hunters gebruiken zijn dus wel real.

Dat is dus wat in dit topic al een aantal keer is aangegeven. Het gaat niet om of die mensen en hun methoden realistisch zijn, het gaat om 'Om het beter in beeld te brengen is een deel geregisseerd / scripted / fake' (fake zoals die vluchtscenes). Niet alles is echt. Dat kan ook gelden voor 'iets wat ergens op internet staat'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uur geleden, RM zei:

Hoe weet je zo zeker dat die camera's daar niet hangen? Ze hangen zo'n beetje overal ;).

Camerabeelden kunnen sowieso ten aller tijden opgevraagd worden.

Qua scherpte van de beelden zouden ze mogelijk verbeterde mogelijkheden kunnen hebben en qua opvallendheid kunnen er verborgen camera's gebruikt zijn.

Dus ik vind dit niet overtuigende redenen om aan te nemen dat het nep is.

Ik geloof dat @djkoelkast mij vorig seizoen een frame uit een uitzending liet zien waarin je dus duidelijk een extra camera zag hangen bij de... Pinautomaat? Vastgeplakt bij het apparaat, ongeveer op de plek van waar de overheidscamera hoorde te zitten? (EDIT: Ah, dat was dus al genoemd, het extra beelden opnemen-deel :P)

 

Er klopten zoveel dingetjes niet, dat was echt extreem. En die finale, echt of gescript, het was wel extreem overdreven spektakel dat de énige die ontkwam een persoon was die bijna van binnenuit opereerde. Kom op, de dude zát al in de helicopter als zijnde de piloot :')

 

EDIT 2: en een enkele keer werd er ook gewoon smerig gespeeld door de hunters. Een van de deelnemers, die het opzich best aardig speelde tot dat moment, werd ineens via ANPR snelweg-nummerbord controle op de snelweg getraceerd. En dat terwijl zijn auto níet deel was van de gegevens die hij moest afstaan aan de hunters, volgens mij (als ik me niet vergis) was het zelfs een geleende auto? Dat was zó cheap, om vervolgens de aflevering zo te besluiten dat die dude om wát voor reden dan ook nog eens terugging naar daar waar hij nét vandaan kwam. Dat sloeg NERGENS op!

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, samba-boy said:

Ik geloof dat @djkoelkast mij vorig seizoen een frame uit een uitzending liet zien waarin je dus duidelijk een extra camera zag hangen bij de... Pinautomaat? Vastgeplakt bij het apparaat, ongeveer op de plek van waar de overheidscamera hoorde te zitten? (EDIT: Ah, dat was dus al genoemd, het extra beelden opnemen-deel :P)

 

Er klopten zoveel dingetjes niet, dat was echt extreem. En die finale, echt of gescript, het was wel extreem overdreven spektakel dat de énige die ontkwam een persoon was die bijna van binnenuit opereerde. Kom op, de dude zát al in de helicopter als zijnde de piloot :')

 

EDIT 2: en een enkele keer werd er ook gewoon smerig gespeeld door de hunters. Een van de deelnemers, die het opzich best aardig speelde tot dat moment, werd ineens via ANPR snelweg-nummerbord controle op de snelweg getraceerd. En dat terwijl zijn auto níet deel was van de gegevens die hij moest afstaan aan de hunters, volgens mij (als ik me niet vergis) was het zelfs een geleende auto? Dat was zó cheap, om vervolgens de aflevering zo te besluiten dat die dude om wát voor reden dan ook nog eens terugging naar daar waar hij nét vandaan kwam. Dat sloeg NERGENS op!

Ze staan ook geen gegevens af.

De hunters vinden die info op basis van fouten die worden gemaakt en gegevens die je bewust of onbewust achter laat.

 

Die auto waar je het over had, dat nummerbord werd gevonden doordat de link met die vriend werd gevonden die die auto te leen gaf.

En de fout die hij maakte is dat hij zijn vriend nog even wilde zien, terwijl de hunters daar nog waren.

Ik denk ook wel dat als je voortvluchtig bent, je echt paranoia wordt en dat je echt niet graag alleen bent en je echt het gevoel hebt dat je niemand kunt vertrouwen.

En hoe langer dat duurt, hoe sneller en hoe meer fouten je gaat maken.

 

Die helicopter was slim van de kandidaat.

Die was militair en had kennissen / vrienden die op vliegbasis Lelystad werkten.

 

Dus ik geef toe dat ik ietwat naief was door te denken dat alles echt was, maar ik denk wel dat de manieren die de hunters gebruiken echt zijn en dat zij niet worden geholpen.

Het is denk ik nu puur het opnieuw opnemen van bepaalde situaties en beelden om het beter op tv over te laten komen.

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, djkoelkast zei:

Je kunt niet "paranoia" worden, wel paranoïde ;) 

 

Muggenzifter! :P 

 

Volgens Taaladvies:

 

Steeds vaker komt ook het gebruik van paranoia als bijvoeglijk naamwoord voor, vooral in informeel taalgebruik. Dat gebruik is geen standaardtaal.

(3) Waarom doet iedereen zo paranoia over eten? (geen standaardtaal)

 

Kwestie van tijd voordat het "mag", denk ik. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 uur geleden, RM zei:

Ze staan ook geen gegevens af.

Ze moesten toch sowieso het nummer van hun pinpas doorgeven? Ik ben in staat om seizoen 1 opnieuw te kijken voor de dingen waar ik destijds zo mee in de knoop zat :P

 

...Nee, toch niet, want dan moet ik weer langs dat 'liedje' van 'liedjesschrijver' Richard: "Hee rechercheur, stop niet voor m'n deur" :'):'):') 

 

EDIT - Also;


-Ze hebben géén toegang tot bewakingscamera's
- Alle 'bewakingscamera's' zijn van het camera-team die meeloopt en ze dus ophangt voordat de spelers erlangs lopen.

 

Eigenlijk heel simpel te verklaren waarom, op FOK! werd dat al eens toegelicht.

 

Oh en dit, die 'Vladimir de Vlogger'. Die was ook not amused.

 

En ik blijf erbij dat die finale belabberd was. Alsof een voortvluchtige op exact dan en dan op die en die locatie móet vertrekken. Zwak om daarmee dan je huntersteam het hele zootje te laten pakken :')

 

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
4 hours ago, samba-boy said:

Ze moesten toch sowieso het nummer van hun pinpas doorgeven? Ik ben in staat om seizoen 1 opnieuw te kijken voor de dingen waar ik destijds zo mee in de knoop zat :P

 

...Nee, toch niet, want dan moet ik weer langs dat 'liedje' van 'liedjesschrijver' Richard: "Hee rechercheur, stop niet voor m'n deur" :'):'):') 

 

EDIT - Also;


-Ze hebben géén toegang tot bewakingscamera's
- Alle 'bewakingscamera's' zijn van het camera-team die meeloopt en ze dus ophangt voordat de spelers erlangs lopen.

 

Eigenlijk heel simpel te verklaren waarom, op FOK! werd dat al eens toegelicht.

 

Oh en dit, die 'Vladimir de Vlogger'. Die was ook not amused.

 

En ik blijf erbij dat die finale belabberd was. Alsof een voortvluchtige op exact dan en dan op die en die locatie móet vertrekken. Zwak om daarmee dan je huntersteam het hele zootje te laten pakken :')

 

Het recherche team krijgt een naam en een foto en vanaf dat moment wordt er een profiel gemaakt en gaan ze op zoek naar informatie.

En als je gezocht wirdt komen alle belangrijke gegevens van instanties zoals banken binnen.

 

Als het team aanwijzingen heeft dat de te zoeken persoon ergens is geweest kunnen ze alle camerabeelden opvragen (ze hebben niet standaard toegang).

In het geval van het programma zullen dat enkel opnieuw opgenomen beelden zijn voor een betere vertoning op tv.

Kun je vergelijken met een huiszoekingsbevel.

 

Dat extractiepunt in de finale is symbolisch.

Het hunter team wist niet van die locatie en moest dat zelf uitzoeken.

Dat is in seizoen 2 dus ook en weer net iets anders. Waar het in seizoen 1 een cryptisch krantenbericht is moeten in seizoen 2 coordinaten worden verzameld

Link naar bericht
Delen op andere sites

De kandidatenselectie veinst overigens ook in alles behoorlijk afgestemd te zijn op de NPO3 / BNN doelgroep... iets met gróóóót en rond en opvallend in beeld. Zal wel zo gemonteerd zijn dat die pas in de laatste aflevering wordt gearresteerd, anders kost het zéker kijkers :+.

 

En over dat verplaatsen... tja, maakt het ook wel een stuk makkelijker voor die hunters. In het echt houdt iemand zich een paar weken koest / duikt iemand onder. De recherche weet dan vaak na korte tijd al niet meer of het zoekgebied beperkt blijft tot Nederland. Houd dát dan ook 'realistisch', want dan krijg je te maken met samenwerking met België e.d. die weer hele andere (privacy)wetten hebben :{. (Je ziet ze regelmatig in de buurt van de grens rondrijden)

 

En dan dat samen naar dat scherm kijken en klappen als er één wordt opgepakt... het maakt het allemaal echt zo'n slechte geacteerde spelshow.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...