Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 13


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Killer Instinct
    • Clocktower


Aanbevolen berichten

5a122209d0398_Voorronde13.thumb.png.33439cab1d789b1cc7d57044cb53ed7f.png

 

Killer Instinct

Killer instinct is een 1 tegen 1 vechtspel. Het spel leent de set van aanvallen van Street Fighter en is ook erg geïnspireerd door Mortal Kombat, maar onderscheidt zich ook op diverse vlakken: Het spel heeft twee levensmeters. Als er één levensmeter leeg is stopt de ronde en de volgende ronde begint de winnaar met de hoeveelheid energie die hij over had. Combo's worden automatisch uitgevoerd door een combinatie van knoppen. Elke speler heeft twee eindmoves, genaamd "No Mercy". Deze moves zijn minder gewelddadig dan in Mortal Kombat. Ook is er "Humiliation", waarbij de tegenstander gaat dansen. Daarnaast is er een combo breaker waarmee een speler een combo kan onderbreken voordat deze afgerond is.

 

Clocktower

Dit spel is alleen in Japan uitgebracht, maar is volledig in het Engels. Het is een point-and-click survival-horror spel. Je speelt een karakter genaamd Jennifer Simpson; Een wees die geadopteerd is door Mr. Barrows, die in een toren woont genaamd: Clock Tower. Je kunt door kamers lopen en op objecten klikken. Je wordt achtervolgd door een karakter genaamd Scissorman. Er zullen zich enge scenes afspelen en sommige acties kunnen zelfs je dood betekenen. Al spelende zal het verhaal zich ontrafelen.  

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Killer Instinct. Was echt een grafische stap vooruit destijds t.o.v. Mortal Kombat en Street Fighter en het systeem met combo's werkt erg goed. Verder is het natuurlijk ook niet meer dan dat, gewoon een 1 vs 1 vechtspel. Maar dan wel goed uitgewerkt. Clock Tower ken ik niet goed, ziet er wel aardig uit als een soort puzzle adventure. Maar niet aardig genoeg om van KI te winnen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ken ze beiden niet, maar op basis van de beschrijvingen / video kies ik voor Killer Instinct. Hoewel het inhoudelijk niet meer is dan een zoveelste vechtspel oogt het wel verzorgd en is het geschikter voor op de SNES dan Clock Tower. Point and click moet je gewoon met een muis op de pc doen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken ook beide spellen niet, dus ook ik heb de filmpjes bekeken.

Killer Instinct ziet er wel goed uit, maar wat al terecht opgemerkt werd; Het is de zoveelste 1-tegen-1 vechtgame van een lange lijst.

Clocktower komt bij mij (en het kan zijn dat het veel laadtijd nodig heeft) heel stijfjes en tergend langzaam over; Als het personage weg rent, dan is het meer snelwandelen.

En daarnaast is het spel ook alleen in Japan uitgebracht, dus dan heeft voor mij ook Killer Instinct de voorkeur.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Killer Instinct ken ik dus ik heb even goed gekeken naar Clock Tower. Vind het wel een grappig en origineel spel. Maar het is wel erg moeilijk om nou te raden wat je moet doen, wat de volgende stappen zijn. Daarom kies ik deze keer toch voor een beat 'm up. Killer Instinct

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...