Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 14


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Turrican
    • The Legend Of The Mystical Ninja


Aanbevolen berichten

5a12233bec08b_Voorronde14.thumb.png.52efb77c7ff94921cf00b80abaf7e374.png

 

Super Turrican

Dit spel kent zijn oorsprong in de Commodore 64. Het is een platform spel waarin je door levels loopt en kunt schieten. De planeet Katakis is overgenomen door kwade strijdmachten. Het is jouw taak om deze planeet te bevrijden van deze kwade machten. Je moet oppassen voor mijnen en je wordt aangevallen door diverse vijanden. Je kunt diverse power-ups pakken, zoals schilden of diverse wapens. Je kunt je wapen naar boven en onder richten. Ook moet je regelmatig muren kapot maken om verder te komen.

 

The Legend Of The Mystical Ninja

The Legend Of The Mystical Ninja is een plaftormspel met RPG elementen. Je standaard aanval heeft drie niveaus en het bereik kan verbeterd worden met grijze katten die worden achtergelaten als je een vijand verslaat. Ook zijn er drie Judo talenten te leren. Je kunt een dier krijgen waar je op kunt rijden en waarmee je vijanden kunt rammen, je kunt een aanval leren die alle vijanden op het scherm raakt, je kunt leren een stukje te vliegen en er is een gevechtsaanval die zich snel herhaald. De meeste levels bestaan uit twee delen. In het eerste deel loop je door een dorp en kun je praten, spullen kopen, speciale aanvallen leren en mini games spelen. Voorbeelden hiervan zijn een Gradius kloon, air hockey en gokspellen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

The Legend Of The Mystical Ninja heb ik onlangs ontdekt en dit spel bevat een leuke multiplayer optie. Wel is het erg moeilijk. Super Turrican lijkt op Super Metroid, maar dan minder goed uitgewerkt? Ik wacht nog even met stemmen op deze, omdat ik wat meer over Super Turrican wil bekijken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind persoonlijk Mega Turrican lekkerder spelen op de Mega Drive/Sega Genesis, maar naast dit punt heb ik het gigantische genoegen gehad om 'The legend of the mystical Ninja' te spelen als kind. Mijn broer haalde steevast de SNES-games bij de videotheek en toen die de games van de hand deed heeft hij een grote partij opgekocht, waaronder deze, die volgens mij ook niet buiten de US is geraakt Well I'll be damned, wel dus en zowaar de EERSTE die een Westerse release kreeg: "It is the first game in the Japanese video game series Ganbare Goemon to have a western release." Muziek klopt, de flow klopt, de sfeer klopt en de personages zijn leuk.

Een groot favoriet van me en binnenkort wil ik deze ZÉKER nog eens spelen voor Retroforum Live, maar voor nu krijgt ie enkel nog m'n stem.

 

Wees wijs, jonge sprinkhaan, en stem ook op The Legend of The Mystical Ninja!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmm... Dit is een interessante battle.

Ik ken ze beiden niet, maar ze spreken me wel beiden aan.

 

Legend of the Mystical Ninja ziet er echt uit als een spel wat je lekker door kunt spelen.

Het spel ziet er grafisch ook leuk uit en het heeft ook leuke muziek. 

De muziek zit ook zeker wel goed bij Super Turrican.

Maar wat voor mij bij Super Turrican op valt is dat het echt lijkt alsof het spel eenvoudig is;

Het karakter sproeit echt met kogels en alles wat voor hem komt wordt direct kapot geschoten zonder enige moeite...

Dat geeft voor mij wel net de doorslag om voor Legend of the Mystical Ninja te kiezen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor deze wilde ik even de video's beter bekijken om goed inhoudelijk te beoordelen. Ik ken ze namelijk beiden weer 'ns niet.

 

Maar ik ben er wel uit. Super Turrican oogt als een vlot platformspel waar je de nodige vaardigheden voor nodig hebt en wat sterk doet denken aan Metroid (en iets meer in de verte ook Mega Man wat ik een hele leuke reeks vind). Er zit wel lekker pit in en qua Graphics en soundtrack is het naar mijn mening wel in orde. Zeker een game in mijn straatje. Mystical ninja oogt ook zeer verzorgd en het lijkt er op dat het qua multiplayer ook een leuke ervaring is, maar... het is wel zo'n typische rpg met veel tekstblokjes doorklikken. Uiterlijk lijkt het een soort mix tussen de gameboy-edities van Pokémon, Zelda en Animal Crossing. Beiden volgens mij dus hele degelijke games, maar de gameplay van Super Turrican spreekt me iets meer aan :).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 20-11-2017 at 10:05, Hinse zei:

The Legend Of The Mystical Ninja heb ik onlangs ontdekt en dit spel bevat een leuke multiplayer optie. Wel is het erg moeilijk. Super Turrican lijkt op Super Metroid, maar dan minder goed uitgewerkt? Ik wacht nog even met stemmen op deze, omdat ik wat meer over Super Turrican wil bekijken.

@Hinse Een reminder-quote, niet vergeten te stemmen :) (Op The Legend of the Mystical Ninja :P)

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
1 hour ago, djkoelkast said:

Zonde, want Super Turrican had doorgaan verdiend. 

 

Ja, deze post slaat nergens op, ik ben het gewoon niet met de uitslag eens :P

 

Doorgaans wordt er ook niet snel in een afgesloten topic gepost :P.

 

Maar geen nood, Super Turrican zou ook nog de poule fase kunnen halen (daarover later meer ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...