Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 15


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mortal Kombat II
    • Theme Park


Aanbevolen berichten

5a122463ed0b0_Voorronde15.thumb.png.a838a194ec2d3ad1c700cc54fa39bea5.png

 

Mortal Kombat II

Dit is het tweede deel van de serie 1 tegen 1 vechtspellen genaamd Mortal Kombat. Dit deel is een verbeterde versie van de originele Mortal Kombat. Je kunt nu ook bukkend stompen en draaiend schoppen. Er zit meer verschil tussen hoog en laag schoppen en diverse andere vechtmoves zijn sterker geworden. Wedstrijden zijn onderverdeeld in rondes. Degene die als eerste 2 rondes wint, wint de wedstrijd. De winnaar krijgt aan het einde de kans om de wedstrijd te eindigen met een speciale move, de Fatality.

 

Theme Park

In dit spel heb je een stuk land in de UK. Op dit stuk land kun je een pretpark bouwen. De bedoeling is om een zo winstgevend mogelijk pretpark te bouwen. Je kunt diverse dingen kopen: Attracties, winkels en personeel. Je verdient geld door de verkoop van kaartjes, eten en andere koopwaar. Voorbeelden van attracties zijn een achtbaan, een springkussen, een boomhut of een reuzenrad. De achtbaan kun je zelf ontwerpen. De prijs van de kaartjes en diverse andere goederen kun je zelf bepalen. Ook kun je de hoeveelheid suiker in snoep en ijs bepalen. Er zijn diverse factoren die je park beïnvloeden: Het weer, de economie, het terrein en de waarde van de grond. Uiteindelijk heb je zoveel geld dat je het volgende grotere park kunt betalen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beslist Mortal Kombat 2.

 

Theme Park was een vrij 'buggy' spel en het leek wel alsof, wat je ook deed, je uiteindelijk altijd failliet ging. Zeker in vergelijking met het voor die tijd magnifieke Rollercoaster Tycoon erg slecht in alle opzichten (grafisch, gameplay, muziek, enz.). Daarnaast lenen dit soort spellen zich gewoon totaal niet voor op een console :|Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij uitzondering was Theme Park eens een spel dat niet door mijn broer, maar kapot vaak door mijn zus gespeeld werd :') Ik zie haar nóg braaf de wachtwoorden op de muur schrijven als ze weer een stukje verder gekomen was met het opzetten van haar ultieme pretpark, waar ik absoluut niet aan meehielp maar eerder aan ervanaf hielp. Volgens mij is ze nog ooit boos geworden toen ik in 5 minuten haar in 2 weken uitgebouwde pretpark-imperium te gronde had gericht, dus @MarsM heeft gelijk, dat hoort niet _O- 

 

Mortal Kombat 2 heb ik daarentegen nooit gespeeld... Wordt vervolgd, stuur me nog even een reminderquote als de deadline eraan komt. Mocht ik dan niet gestemd hebben, ben ik er niet uitgekomen en laat ik de wijze Retroforummers beslissen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 uur geleden, MarsM zei:

Zeker in vergelijking met het voor die tijd magnifieke Rollercoaster Tycoon...

 

Eens met het feit dat RTC veel beter in elkaar zit, maar besef wel dat dat spel 5 jaar later uit kwam, net in een periode dat strategiespellen in korte tijd heel veel beter werden doordat er grafisch/technisch veel meer mogelijk was dan een paar jaar eerder. :) Dus de vergelijking is niet helemáál eerlijk. Aan de andere kant bewijzen anders rts-games uit die eerste helft van de jaren '90 (zoals Civilization, Sim City) dat het wel beter in elkaar kon zitten dan Theme Park.

Link naar bericht
Delen op andere sites
7 uur geleden, Hinse zei:

 

Eens met het feit dat RTC veel beter in elkaar zit, maar besef wel dat dat spel 5 jaar later uit kwam, net in een periode dat strategiespellen in korte tijd heel veel beter werden doordat er grafisch/technisch veel meer mogelijk was dan een paar jaar eerder. :) Dus de vergelijking is niet helemáál eerlijk. Aan de andere kant bewijzen anders rts-games uit die eerste helft van de jaren '90 (zoals Civilization, Sim City) dat het wel beter in elkaar kon zitten dan Theme Park.

Klopt zeker, maar het verschil is wel héél erg groot. Maar ook een titel als Theme Hospital was al een enorm contrast in gameplay, graphics, bugs, soundtrack, noem maar op. Dat het echt beter kon kunnen we het dus allemaal wel over eens zijn denk ik. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou deze keuze is inderdaad zeer makkelijk.

Als ik alleen al aan Theme Park dénk dan word ik al chagrijnig.

Ik heb dat spel op de PC al oneindig vaak geprobeerd "uit te spelen", maar inderdaad wat je ook probeert en wat je ook doet; Op een gegeven moment is je geld gewoon op.

Ik vraag mij dan ook echt af na het lezen van de inleidende tekst wannéér precies je target is gehaald (er staan naar mijn weten ook nergens statussen en targets vermeld van het level).

Dus ook ik ga, ook al ken ik spel inhoudelijk niet, voor Mortal Kombat II.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

Klopt zeker, maar het verschil is wel héél erg groot. Maar ook een titel als Theme Hospital was al een enorm contrast in gameplay, graphics, bugs, soundtrack, noem maar op. Dat het echt beter kon kunnen we het dus allemaal wel over eens zijn denk ik. ;)

Ik was als kind enorm onder de indruk van die CGI filmpjes in Theme Park. Steeds die achtbaan opnieuw in om deze intens te kunnen beleven. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Hinse zei:

Ik was als kind enorm onder de indruk van die CGI filmpjes in Theme Park. Steeds die achtbaan opnieuw in om deze intens te kunnen beleven. :P 

Ik herken het... en jaren later ontdekte je dus hoe je jezelf eigenlijk voor de gek hebt gehouden, want het was iedere keer hetzelfde filmpje. De achtergrond (bijv. een draaimolen links van je) kwam ook totaal niet overeen met het door jou gebouwde pretpark :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...