Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 16


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Final Fantasy VI (Final Fantasy III)
    • Mario Is Missing!


Aanbevolen berichten

5a12254c6134c_Voorronde16.thumb.png.21df4750fc9c2649471232ee32ce497b.png

 

Final Fantasy VI (Final Fantasy III)

Final Fantasy VI (in de US Final Fantasy III) is een turn-based RPG. Het verhaal speelt zich af in een fantasiewereld met technologie uit de tweede industriële revolutie (tweede helft 19e eeuw tot de eerste wereldoorlog). Het spel speelt zich af in drie spelmodes; Een wereldmap, een dorp of een dungeon map, een vechtscherm en het menu. De wereldmap is een geschaalde versie van de hele map. Reizen door de map gaat te voet, op een chocobo of door middel van een luchtschip. De gevechten werken met een action bar. Deze loopt langzaam vol en als deze vol is mag het karakter zijn actie uitvoeren.

 

Mario Is Missing!

Mario is Missing! is een educatief spel. Bowser wil de wereld laten overstromen door met haardrogers Antarctica te laten smelten. Onderweg naar het kasteel valt Mario in een gat dat onder hem verschijnt. Je speelt daarom als Luigi. In elk level moet Luigi diverse objecten zoeken die gestolen zijn door schildpadden (Koopa Troopa's). De objecten kunnen teruggewonnen worden door op de schildpadden te springen. Luigi kan ze terugbrengen naar de bezienswaardigheden waar ze gestolen zijn. Na het beantwoorden van een aantal vragen zullen de objecten weer teruggenomen worden naar hun oorspronkelijke plaats.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Sowieso een stem namens mijn broer, die heeft dit grijs gespeeld en ik zat ernaast. Als kind heb ik Mario is Missing 1 weekend geleend van een buurjongen en dat vond ik toen al het meest debiliserende 'educatieve' spelletje ever. Voor leren ging ik naar school, na school speelde ik op de SNES, dat moest niet met elkaar mixen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben absoluut geen Final Fantasy adept en juist wel van Mario, maar hier stem ik Mario toch weg.

 

Leuke poging tot iets anders maar je mist hier wel echt het Mario concept. In plaats daarvan is het vrij eentonig en veel tekstjes doorklikken. Dat werkte uiteindelijk bij Paper Mario toch een stuk beter. Ook jammer dat niet gewoon alle Koopalings meedoen. Deze Final Fantasy verdient dan toch iets meer credits (al kan ik weer niet begrijpen hoe ze die telling 3 en 6 nou weer idioot door elkaar kunnen gooien :')).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ken Final Fantasy inhoudelijk helemaal niet, Mario is Missing! ken ik wel.

En inderdaad, het is zeker geen wereldgame, maar wel "vermakelijk" (als je weet hoe het werkt :P).

Ik heb toch het filmpje van Final Fantasy VI bekeken, maar dat spreekt mij nou niet direct aan.

Ik stem dus toch met een zéér lichte voorkeur tóch voor Mario is Missing!, omdat ik, net als Hinse, ik dat spel toch eerder zou pakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Final Fantasy! Heb alleen het begin van dit deel gespeeld maar dit is er eentje die ik nog wel uit ga spelen. Mario is Missing is naar mijn mening gewoon een erg slecht spel. Besturing is heel slecht. De vragen zijn ook heel moeilijk. Spel is niet goed in elkaar gezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...