Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 18


Welke game is beter?  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Secret Of Evermore
    • Star Fox 2


Aanbevolen berichten

5a12275a0325b_Voorronde18.thumb.png.917df83f342ac5d8e57c427e6c4a3eb9.png

 

Secret Of Evermore

Secret Of Evermore is een actie RPG. In dit spel speel je een jongen die met zijn hond naar een fantasiewereld wordt getransporteerd. De speler stuurt de jongen en de hond (die van gedaante kan wisselen) door een wereld die is opgedeeld is in diverse rijken. Als je de jongen bestuurt zal de hond door de computer bestuurd worden en als je de hond bestuurt zal de jongen bestuurd worden door de computer. Je gaat het gevecht aan met diverse vijanden. Je kunt schuilen in een grot. Er zijn diverse wapens zoals een zwaard, speer, bijl of bazooka. Elk wapen heeft zijn eigen specifieke kenmerken. Ook zijn er formules van toverspreuken te vinden.

 

Star Fox 2

Star Fox 2 is het vervolg dat pas geleden uitgekomen is op de SNES mini. Anders dan in het eerste deel kan er nu vrij bewogen worden over een map en hoeft men niet een vast pad te volgen. Als de speler in contact komt met de vijand zal het scherm overschakelen naar een actiemodus. De bedoeling van het spel is om alle slechte strijdmachten te verslaan en de planeet Corneria te verdedigen, zodat het schadeniveau niet oploopt tot 100%. Je moet raketten onderscheppen en schepen vernietigen. Er is ook een satelliet die met zijn kanon op vijanden kan schieten. Deze moet ook verdedigd worden, want speciale vijanden kunnen deze overnemen om zo schade te brengen aan Corneria.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lastige keuze, ben van beiden niet echt fan. Secret of Evermore is 1 van de mooiste SNES spellen grafisch gezien. Star Fox was destijds ook indrukwekkend en deel 2 die onlangs op de SNES Mini verscheen is een vervolg met dezelfde opzet. Ik vind alleen dat die 3D-modus de tand des tijds slecht heeft doorstaan. Al dat geknipper en geflikker constant in beeld, totaal niet prettig om naar te kijken. Daarom ga ik toch voor Secret of Evermore, maar meer vanwege de grafische pracht dan dat de gameplay me zo aanspreekt. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Secret of Evermore. Veel origineler en mooi uitgewerkt spel.

 

Ik sluit niet uit dat het aan mij ligt maar Star Fox (en dus ook deze) vind ik een ongelooflijk lelijk spel... de vliegtuigjes zijn letterlijk driehoekjes in verschillende kleurtjes en de levels zelf zijn gekleurde rondjes en vierkantjes. Qua gameplay is het ook eentonig, te moeilijk en vooral een hoop geknipper. Alsof het uit 1978 komt.

 

Ik moet overigens zeggen dat naar mijn mening zelfs de WiiU Star Fox dramatisch slecht oogde voor deze tijd, dus wellicht is het allemaal bewust zo ontworpen. Nee :|Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, deze is super duidelijk voor mij en daar hoef ik ook weinig woorden voor vuil te maken;

Als ik het filmpje van Star Fox alleen al op zet dan springen de tranen mij al in de ogen.

Het ziet er dus écht-niet-uit... grafisch zeer slecht.

Dan kan het wel een grote naam zijn, maar ik heb er he-le-maal niets mee en wat mij betreft komt dit spel niet in aanmerking voor de Beste SNES Game.

En al helemaal niet als dit spel ook nog is ontwikkeld voor de SNES mini en je ook nog eens verplicht het eerste level van Star Fox moet spelen om deze game te "unlocken" en te kunnen spelen.

Nope, enkeltje prullenbak voor mij; Secret of Evermore it is. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De enige reden om aandacht aan SF2 te geven is omdat het zo'n legendarische geschiedenis heeft en het zo ver na dat eindelijk een officiële release heeft gekregen. Dat het spel inhoudelijk gewoon niet meer kan in deze tijd, is voor sommigen dan bijzaak. Er waren vroeger wel echt veel fans van de Star Fox (Star Wing) franchise.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, Hinse zei:

De enige reden om aandacht aan SF2 te geven is omdat het zo'n legendarische geschiedenis heeft en het zo ver na dat eindelijk een officiële release heeft gekregen. Dat het spel inhoudelijk gewoon niet meer kan in deze tijd, is voor sommigen dan bijzaak. Er waren vroeger wel echt veel fans van de Star Fox (Star Wing) franchise.

Persoonlijk vind ik Star Fox dus iedere keer al achterhaald overkomen zodra het wordt gereleased, laat staan jaren later. Met de SNES kon veel meer dan deze titel laat zien, net als dat de WiiU Star Fox titel afgelopen jaar eigenlijk best stilletjes voorbij is gegaan omdat het grafisch echt ondermaats was. Er moet dan wel een hele sterke gameplay of soundtrack tegenover staan om dat te compenseren, maar dat is ook beiden niet écht het geval. Je moet er blijkbaar echt fan van zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Secret of Evermore is een van mijn favoriete RPG's, dus een makkelijke stem. Ik heb het eerste Star Fox spel gespeeld en dat viel me niet mee, best pittig. Wel geweldige muziek, maar de latere spellen zijn duidelijk veel beter uitgewerkt. Maar ja, toen was er ook veel meer mogelijk. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...