Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 20


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Act Raiser
    • Soccer Shootout


Aanbevolen berichten

5a1b411e73125_Voorronde20.thumb.png.e5a6eb7ce783051086288a1fec3e73dc.png

 

Act Raiser

Act Raiser is een platform- en stedenbouwspel. De speler speelt als “The Master”. Dit is een God-achtig wezen die moet vechten tegen een kwaad wezen; “The Evil One”. Je bestuurt niet direct The Master, maar in plaats daarvan kun je de wereld beïnvloeden door middel van een engel en een standbeeld. Tijdens de simulatie speel je de engel en tijdens de actie speel je als standbeeld. Bij de simulatie kijk je van bovenaf. Je begint met twee mensen en je moet de populatie vergroten. Je kunt wegen bouwen maar ook onweer, regen en zonneschijn gebruiken. De actie vindt plaats voor en na de simulatie. Je speelt een standbeeld die vijanden moet verslaan en uiteindelijk tegen een eindbaas moet vechten.

 

Soccer Shootout

Soccer Shoutout is een voetbalspel dat uit is gekomen in Japan. Je ziet het veld van de zijkant. Je kunt je spelers in diverse formaties of op willekeurige locaties plaatsen. Je kunt met zijn vieren spelen. Er zijn diverse toernooien die je kunt spelen. Ook kun je penalties spelen, zaalvoetbal spelen of trainen. Er is ook een overzicht van het hele veld bovenaan het scherm. Er zijn diverse realistische bewegingen. Je kunt zelf je strategie kiezen: Neutraal, aanvallend of verdedigend. Bij eigen doelpunten krijg je een ander filmpje dan bij normale doelpunten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Soccer Shootout is mijn favoriete voetbalspel op de SNES. Het is nog veel meer arcade dan ISS Deluxe, maar het speelt daardoor wel erg fijn. De knopjes hadden een wat meer logische indeling mogen hebben en na een tijd spelen krijg je kramp van het besturen van de d-pad, maar dat doet niets af aan het feit dat het erg leuk is om te spelen. Mijn favoriete spelmodus is overigens indoor, zodat je de muren kunt gebruiken en de scheids fluit niet voor overtredingen waardoor je iedereen omver kan stompen en trappen :')  Zoals bijv. in dit filmpje op 4:20

 

 

Act Raiser had ik zelf aan de lijst toegevoegd en heb ik kort gespeeld omdat het me wel een interessante titel leek. Alleen grafisch en qua gameplay lijkt het me toch een stapje minder dan de eerdere rpg's die we voorbij zagen komen. Bovendien ben ik niet echt rpg-fan, dus deze keuze was weer snel gemaakt ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze titels kende ik beiden niet, dus moest ik me even in verdiepen en de video's goed bekijken. 

 

Act Raiser vond ik eerlijk gezegd eigenlijk al vrij snel oervervelend. De 3-uur durende video screenend is het voornamelijk constant hetzelfde (hoewel niet slecht) muzikale deuntje, ontzettend veel tekstjes en menu'tjes doorklikken en met name bij het stedenbouw-deel matige graphics en saaie gameplay.

 

Soccer Shootout oogt in alle opzichten als een heerlijk spel in al zijn eenvoud. Vrij basic en absoluut geen meesterwerk, maar wel met verscheidene spel-opties en zo te zien ook veel lol aan te beleven in multiplayer-mode. De vergelijkbare "Soccer" titel op de NES heb ik ook honderden uren tegen RM gespeeld en dat was in die tijd gewoon op en top fanatisme.

 

Duidelijke keuze voor mij dus :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Beetje raar spel dat Act Raiser, al zit dat wel redelijk in een genre waar ik me wel in kan vermaken (Sim City, Settlers).

Soccer Shootout ziet er uit als een degelijke arcade soccergame, alleen is het geluid echt niet te doen, dat "publiek" de hele tijd.

 

Toch maar voor Act Raiser, maar het is niet met volle overtuiging.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ken beide spellen niet en dus ook ik laat mijn keuze afhangen van de filmpjes;

 

Act Raiser ziet er niet heel gek uit en komt op mij over als een spel die veel tijd en energie vergt om uit te kunnen spelen.

Ik begrijp alleen niet geheel de opzet van dit spel.

Moet je nu de populatie vergroten en een stad bouwen, of moet je nu het kwaad verslaan? Of staat dit in verhouding tot elkaar?

Verschijnen de levels pas als je ze hebt gebouwd...? Vaag :P.

Verder ben ik het ook eens met de al eerder gemaakte opmerkingen dat de muziek voor een spel als dit best beperkt is en dat er voor mooi teveel teksten verschijnen die je moet lezen/weg klikken.

Dat laatste houdt het spel ook wel steeds op.

 

En tja, Socccer...

Dat is een zeer eenvoudig spelletje om tegen elkaar te kunnen spelen.

MarsM maakte al een vergelijk met het Soccer van de NES en inderdaad hebben we dat uuuren gespeeld tegen elkaar.

Zelfs tot grote frustratie vanuit mijn kant, want MarsM was altijd beter en won dan ook 99 van de 100 keer :P.

Dit SNES spel geeft mij ook datzeflde gevoel weer en daarom zou ik het denk ik veel eerder spelen dan Act Raiser, dus Soccer Shootout krijgt mijn stem.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ondanks dat ik veel lol beleef aan multiplayer sports games moet ik deze keer kiezen voor ActRaiser. Ik vind het concept interessant en het speelt ook lekker. Ik zag niet veel bijzonders in het voetbalspel en het geluid van het publiek werkt aardig op mijn zenuwen. Dus ik kies voor ActRaiser.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...