Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 24


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a1b4498c20a0_Voorronde24.thumb.png.7ea0e00d640689d2420576bb8826455f.png

 

Animaniacs

Animaniacs is een platformspel, gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie. Brain wil de wereld overnemen door het script van de nieuwe Warner Bros. film te stelen. De CEO van Warner Bros. vraagt de drie karakters of ze de 24 pagina’s van het script kunnen verzamelen. De drie karakters zijn Yakko, Wakko en Dot. Het spel zit vol parodieën op films. De speler kan dingen oppakken en gooien of tegen vijanden botsen. Je kunt schakelen tussen de karakters. Als alle drie de karakters bij elkaar staan kun je op elkaar gaan staan, zodat jij bij hogere platforms kan. Bij een bepaald aantal munten wordt de gokmachine onderaan het scherm geactiveerd. Je kunt dan diverse power-ups winnen, zoals tijdelijk onsterfelijk zijn of karakters terugbrengen die verslagen of opgesloten zijn.

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze vind ik best moeilijk...

 

Animaniacs is natuurlijk de zeer nostalgische en succesvolle tekenfilmserie uit het indrukwekkende oeuvre van meneer Spielberg. Onlangs is zelfs bekend gemaakt dat Spielberg werkt aan een nieuwe serie Animaniacs! Wie kent deze 3 hyperactieve stuiterkonijnen niet? En wie kan het thema nou niet meeneurieën of alle quotes opdreunen? ("Helloooooo nurse!!" en natuurlijk "Same as we do every night Pinky... trying to take over the World!"). De gelijknamige SNES titel ademt precies de juiste stressvolle sfeer uit, de graphics zijn prima en ook met de soundtrack zit het wel goed. De moeilijkheidsgraad lag door het hyperactieve wel een tikkeltje te hoog (regelmatig zelfs behoorlijk frustrerend) en ook is het jammer dat er niet meer variatie was in de speelbare personages. Daar lagen nog wel kansen.

 

Hetzelfde qua nostalgie geldt natuurlijk voor Lucky Luke. In tegenstelling tot Animaniacs ademt dit spel juist weer perfect de gortdroge, relaxte houding en sfeeromgeving uit rondom de man die sneller schiet dan zijn schaduw. Het spel ziet er zeer goed afgewerkt uit en oogt ook heel kleurrijk. Niet te moeilijk, niet te makkelijk. Ik heb ook zeer genoten van de GameBoy variant van deze titel (maar dat is wellicht weer 'ns voor een andere verkiezing :P). Alleen de soundtrack is soms een beetje mager / onherkenbaar en blikkerig. Zeker als je de game hebt voltooid wil je gewoon "I'm a poor lonesome cowboy" horen.

 

Ik geef uiteindelijk toch de voorkeur aan Lucky Luke (ik heb zeer verrassend tóch meer een zwak voor de concepten van de meesters van de klassieke striptekenkunst). Overigens wil ik liever niet weer commentaar hebben op de OP, want wat een mooi en uitgebreid werk wordt hier wekelijks in gestoken!... maar het is natuurlijk gebaseerd op de originele comic van Morris... ;) 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is voor mij de moeilijkste keuze van deze week.

ik heb zelf beide games genomineerd voor de verkiezing en ik vind het dus ook behoorlijk k*t dat ze tegenover elkaar staan..!

Eigenlijk zouden ze deze games allebei een plaats verdienen in de poule fase.

 

Animaniacs is een typisch spel dat je lekker weg kunt spelen en het heeft een prachtige, nostalgische en herkenbare soundtrack en goede graphics.

Lucky Luke is daarnaast ook zeer nostalgisch en één van de betere strips/tekenfilms aller tijden met leuke karakters, een zeer aantrekkelijke gameplay en ook dit spel heeft geweldig uitgewerkte graphics.

Beide games heb ik ook op de emulator.

Hoewel het appels en peren zijn, spreken beide spellen mij zeer aan en zou ik ze ook allebei met plezier pakken uit spelen.

 

Het enige minpuntje is inderdaad dat de soundtrack van Lucky Luke niet herkenbaar is.

Maar de muziek die te horen is die past wel weer heel goed bij het spel.

En als ik dan toch écht moet kiezen, dan ga ik tóch nét iets eerder voor Lucky Luke (met pijn in het hart voor Animaniacs).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lucky Luke heb ik zelf in mijn bezit, dat is een vrij aardige platformer maar wel met een aantal zwakke punten. Typisch spel waarbij je af en toe naast een platform springt omdat deze niet duidelijk afgebakend is qua texture/sprite en de controls zelf voelen niet superfijn aan. Animaniacs lijkt me wel een leuk spel, alleen heb ik wat minder met die hele franchise. Daarom toch Lucky Luke, mede vanwege de goede herinneringen hier aan ondanks het feit dat het een vrij matige game is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het heel lastig tussen deze 2 te kiezen. Maar ik vind Lucky Luke in dit geval wel bijzonderder. Ook de mini games en 3d-achtige stukken vind ik grappig. Daarom kies ik voor Lucky Luke.

On 11/29/2017 at 12:10 AM, MarsM said:

maar het is natuurlijk gebaseerd op de originele comic van Morris... ;) 

Bedankt voor de correctie! Heb je helemaal gelijk in. Je commentaar is overigens meer dan welkom! Ik heb niet het idee dat ik nou de beste teksten schrijf maar leer graag mee over games.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...