Ga naar inhoud

PDC WK Darts 2018 - Voorspel en win de award


Aanbevolen berichten

Zojuist, djkoelkast zei:

Als je goed bakt in goede, schone arachideolie dan stinkt dat helemaal niet. Veel mensen gebruiken echter zonnebloemolie, frituurolie of slaolie en dat ga je ruiken ja.

Dus gebeurt gewoon in huis, afzuigkap staat wel aan uiteraard en na het bakken gaat de pan naar de bijkeuken, maar dan heb je ècht geen stank in huis hoor. Als het stinkt kun je het gewoon niet :P

 

Bij de meesten is het na activiteiten als oliebollen / pannekoeken bakken of gourmetten één vetbende in huis, maar ok klinkt goed :P.

 

Terug ontopic; vanavond live kijken moet je als echte dartsliefhebber eigenlijk wel proberen. Niet alleen een spannend Nederlands onderonsje, maar misschien ook wel de allerlaatste keer Phil Taylor in actie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 140
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 minuten geleden, MarsM zei:

Bij de meesten is het na activiteiten als oliebollen / pannekoeken bakken of gourmetten één vetbende in huis, maar ok klinkt goed :P.

 

Terug ontopic; vanavond live kijken moet je als echte dartsliefhebber eigenlijk wel proberen. Niet alleen een spannend Nederlands onderonsje, maar misschien ook wel de allerlaatste keer Phil Taylor in actie ;)

Bij veel mensen stinkt frituren altijd, die kunnen het gewoon niet. Hier is dat niet aan de hand. En ook pannenkoeken bakken stinkt niet. Gourmetten veroorzaakt wel vaak een hoop rook omdat er altijd wat vet verbrandt.

 

Ontopic: van Barneveld vind ik echt niks aan, Taylor heb ik ook wel gezien eigenlijk :P

Ik ga wel kijken, maar ik ben voor van Gerwen en voor Anderson (ook al heb ik van Gerwen vs Taylor in de finale in mijn bracket).

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Als je goed bakt in goede, schone arachideolie dan stinkt dat helemaal niet. Veel mensen gebruiken echter zonnebloemolie, frituurolie of slaolie en dat ga je ruiken ja.

Dus gebeurt gewoon in huis, afzuigkap staat wel aan uiteraard en na het bakken gaat de pan naar de bijkeuken, maar dan heb je ècht geen stank in huis hoor. Als het stinkt kun je het gewoon niet :P

 

Van Gerwen en van Barneveld bakken nu helemaal niets; Wat een slechte wedstrijd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 minuut geleden, RM zei:

Zeker waar, maar er komt ook wel veel geluk bij kijken.

Desondanks wel heel netjes als je 3 van de laatste 4 darters hebt! Petje af!!

van Gerwen was zo goed als een zekerheidje

Ik volg het darts en heb gezien hoe graag Taylor wilde, dus ik verkoos hem boven Anderson die al aan het kwakkelen was de laatste tijd

Rob Cross was echt de coming man, dat was een klein gokje, maar een veilige gok

Als 4e had ik Mensur staan, die stond echt te knallen, maar opeens is het helemaal weg (Premier League-druk?), maar ik had Gurney ook al door en niet Henderson en Dekker en niet van den Bergh.

 

Dus wat mij betreft redelijk goed overwogen keuzes aan de hand van de laatste paar maanden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minutes ago, djkoelkast said:

van Gerwen was zo goed als een zekerheidje

Ik volg het darts en heb gezien hoe graag Taylor wilde, dus ik verkoos hem boven Anderson die al aan het kwakkelen was de laatste tijd

Rob Cross was echt de coming man, dat was een klein gokje, maar een veilige gok

Als 4e had ik Mensur staan, die stond echt te knallen, maar opeens is het helemaal weg (Premier League-druk?), maar ik had Gurney ook al door en niet Henderson en Dekker en niet van den Bergh.

 

Dus wat mij betreft redelijk goed overwogen keuzes aan de hand van de laatste paar maanden.

Je hebt er goed over nagedacht, maar ik bedoel te zeggen dat de keuzes die je maakt ook nog uit moeten komen ;).

Bij jou vielen ze vaak goed, bij mij niet.

Dat geluk moet je hebben ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minutes ago, djkoelkast said:

Nou meteen dan maar:

 

Michael van Gerwen 5-4 Raymond van Barneveld
Phil Taylor 5-3 Gary Anderson

 


1. djkoelkast (61)
2. Barbapapa (59)
3. TMP (50)
4. Hinse (48)
5. MarsM (47)
6. RM (45)
7. Logitech (44)
8. Samba-boy (35)
9. Ross (26)

 

Mozes... plek 6 O}.

Het is dat ik niet meer voor de poedelprijs kan gaan :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeee en ineens komt ook Hinse weer helemaal omhooggeklommen! :)

 

@djkoelkast ja daar komt toch jouw kennis van de dartswereld en de individuele resultaten van afgelopen seizoen goed van pas. Er zaten ook opvallend goede keuzes tussen waar jij de enige was (en waar je dan het verschil mee maakt) bijv. Keegan Brown t/m ronde 3. Ook Cross is gewoon een gouden keuze. Enige waar je eigenlijk steeds wat punten laat liggen is je beperkte vertrouwen in Barney :P.

 

Toch blijft het afwegen, dus ik vind het knap ;). Maar goed, misschien komt er nog een bizarre ontknoping. Als Cross Gerwen verslaat........ 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
9 uur geleden, MarsM zei:

Heeee en ineens komt ook Hinse weer helemaal omhooggeklommen! :)

 

@djkoelkast ja daar komt toch jouw kennis van de dartswereld en de individuele resultaten van afgelopen seizoen goed van pas. Er zaten ook opvallend goede keuzes tussen waar jij de enige was (en waar je dan het verschil mee maakt) bijv. Keegan Brown t/m ronde 3. Ook Cross is gewoon een gouden keuze. Enige waar je eigenlijk steeds wat punten laat liggen is je beperkte vertrouwen in Barney :P.

 

Toch blijft het afwegen, dus ik vind het knap ;). Maar goed, misschien komt er nog een bizarre ontknoping. Als Cross Gerwen verslaat........ 

 

Haha ja sorry, ik had van Barneveld al verder dan normaal :P

En Brown was wel een gokje, want dat is een ongeleid projectiel. Ik heb ook nog wat lopen schuiven, want ik dacht eerst aan Anderson - v Gerwen in de finale, maar ik heb dat toch geswitcht met Taylor.

 

Ik zie het niet gebeuren, dat Cross van Gerwen verslaat, maar wie weet ;) Zou wel tof voor het WK zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
43 minutes ago, MarsM said:

Je had eigenlijk ook wel een schiftingsvraag kunnen maken van hoe vaak Taylor darts uit z'n handen / op de grond laat vallen _O-

Jep en het is maar te hopen dat hij bij het oprapen niet net als King ook door zijn rug gaat :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, djkoelkast said:

Maakt nu niet meer uit, als Taylor in de finale verliest en van Gerwen die wint (moet 'ie nu wel doorgaan) dan ben ik gelukkig man :P

Dat ben je nu ook al hoor.

Ook als van Gerwen verliest van Cross dan ben je er (juist dan :P).

Je staat al zoveel voor nu dat het niet meer mis kan gaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit was gewoon de finale. Bizar. Taylor gaat z'n allerlaatste WK wedstrijd spelen tegen misschien wel hét nieuwe fenomeen. _O_

 

Zou Barbapapa z'n prijs voor dit pooltje nog komen ophalen? (Die heeft Cross als kampioen :P)

@djkoelkastik heb gisteren nog gezegd dat er nog ns een bizarre wending kan komen ;)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
8 uur geleden, MarsM zei:

Als Taylor wint is er niks aan de hand toch, je hebt je minieme voorsprong nog :P

 

En anders zijn er ook de bonuspunten nog! :D

 

Ook een compleet nieuwe situatie, ik gun ze allebei de overwinning wel.

Als Cross wint is het de stunt van de eeuw, dit is ongekend.

Als Taylor wint is dit een heel mooi afscheidscadeau.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Michael van Gerwen 5-6 Rob Cross
Phil Taylor 6-1 Qualifier 4 (Jamie Lewis)

 

1. djkoelkast (66)
2. Barbapapa (64)
3. TMP (50)
4. Hinse (48)
5. MarsM (47)
6. RM (45)
7. Logitech (44)
8. Samba-boy (35)
9. Ross (26)

Er kan nog maar 1 score veranderen en dat is die van Barbapapa, maar dan moet Cross winnen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar waar haalt Logitech dat ene extra punt nu dan vandaan? O}:)

 

En ja inderdaad; echt een finale waarbij het echt niks uitmaakt wie er wint, je gunt het ze eigenlijk allebei. Symbolisch wel mooi dat Phil Taylor, de legende, het stokje kan overdragen aan misschien wel het nieuwe fenomeen Cross. Die gunde ik het gisteren overigens op het laatst wel meer dan van Gerwen... ik denk ook wel goed dat van Gerwen weer even op z'n plek wordt gezet, aangezien hij best hoogverheven over zichzelf deed. Gezien zijn presentaties dit seizoen misschien niet onterecht, maar soms stoorde ik me wel wat aan de interviews met een wat arrogant randje richting al zijn tegenstanders.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 31-12-2017 at 10:44 AM, djkoelkast said:

Er kan nog maar 1 score veranderen en dat is die van Barbapapa, maar dan moet Cross winnen.

Nou, het ziet er naar uit dat dat gaat gebeuren...

Ongelooflijk!

 

En als hij wint staat Cross nog 3e op de ranglijst ook!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Idioot drukke dag gehad, vandaag dan eindelijk de uitslag:

 

Phil Taylor 2-7 Rob Cross

1. Barbapapa (70)
2. djkoelkast (66)
3. TMP (50)
4. Hinse (48)
5. MarsM (47)
6. RM (45)
7. Logitech (44)
8. Samba-boy (35)
9. Ross (26)

Dan de extra punten, voor elke goede uitslag van de voorronde 1 extra punt. Deze voorrondespelers hebben gewonnen:

 

Seigo Asada

Brendan Dolan

Jeff Smith

Jamie Lewis

Cody Harris 

Paul Lim

Kevin Munch

Bernie Smith

 

In willekeurige volgorde het aantal juiste voorspellingen:

 

Hinse +6
Barbapapa +5
RM +6
MarsM +6
Ross +5
Logitech +6
Samba-boy +4
TMP +6
djkoelkast +7

 

1. Barbapapa (75)
2. djkoelkast (73)
3. TMP (56)
4. Hinse (54)
5. MarsM (53)
6. RM (51)
7. Logitech (50)
8. Samba-boy (39)
9. Ross (31)

Omdat eigenlijk iedereen wel goed was verandert dit niets aan de stand.

 

Het aantal gegooide 180-ers was: 657

 

Het aantal voorspelde 180-ers:

 

Hinse: 725

Barbapapa: 734

RM: 682

MarsM: 712

Ross: 728

Logitech: 712

Samba-boy: 675

TMP: 680

djkoelkast: 720

 

Niemand die het goed had, dus dan wordt het zo verdeeld:

 

Samba-boy: 4 punten (met maar 12 180-ers te veel!)

TMP: 2 punten (23 te veel)

RM: 1 punt (25 te veel)

 

 

DE EINDSTAND

 

1. Barbapapa (75)
2. djkoelkast (73)
3. TMP (58)
4. Hinse (54)
5. MarsM (53)
6. RM (52)
7. Logitech (50)
8. Samba-boy (43)
9. Ross (31)

 

Barbapapa wint de poule en ontvangt zodra de awards weer werken de Gouden Phil Taylor-award

Ik mag met trots melden dat ik zelf de winnaar van de zilveren Phil-Taylor-award ben geworden, het was spannend, Rob Cross was een verrassing en die is door Barbapapa als enige juist voorspeld.

 

Gefeliciteerd!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

De twee awardwinnaars waren duidelijk beter dan de rest, gefeliciteerd beiden! _O_ 

 

Ook puike organisatie weer, was allemaal goed te volgen met de tussenstanden! :) 

 

Wat betreft de einduitslag: het scheelde natuurlijk maar weinig of Van Gerwen had in de finale gestaan, 1 pijl maakt het verschil tussen winst en verlies in een poule als dezen. Desalniettemin toch knap die vooruitziende blik!

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, djkoelkast zei:

Volgend jaar weer?

Vanzelfsprekend, dit was zeer vermakelijk! ^O^

Ik heb nog nooit zoveel darts gezien als nu... dus gezien mijn totale gebrek aan kennis icm mijn positie tijdens de pool en qua uitslag van de pool valt me niks niet tegen :P

 

@samba-boy trek het je niet aan... Ross heeft een jaarabonnement op laatste worden in Pools. Die versla je echt niet :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...