Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 26


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mega Man X2
    • Desert Strike - Return To The Gulf


Aanbevolen berichten

5a24741c9ddfe_Voorronde26.thumb.png.19e1430376b77f764d0cb03440490e16.png

 

Mega Man X2

Mega Man X2 is het tweede deel van de Mega Man serie op de SNES. Het is een actie platformspel. Het spel speelt zich af in het jaar 21XX, waarin mensen en “reploids” samenleven. X is een reploid die andere doorgeslagen reploids moet verslaan. De bedoeling is om de levels door te spelen, terwijl de speler diverse power-ups op kan pakken en een superwapen kan bemachtigen om de eindbaas te verslaan. In deze versie zit een Cx4 chip die de 3D wireframes in het spel mogelijk maakt. Deze 3D wireframes zie je op diverse plekken gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij de eindbazen.

 

Desert Strike - Return To The Gulf

Desert Strike is een shoot ‘em up spel, waarin de speler een AH-64 Apache helikopter bestuurt. Het spel is meer strategisch van aard dan andere schietspellen en speelt zich af in een open wereld, waarin je alle kanten op kunt. Je ziet de helikopter van bovenaf in een isometrisch beeld. De levels bestaan uit diverse opdrachten om vijandelijke wapeninstallaties onschadelijk te maken. De helikopter heeft een machinegeweer, Hydra raketten en Hellfire raketten. Als je beschoten wordt zal de sterkte van je pantser afnemen. Dit kun je voorkomen door uitwijkmanoeuvres uit te voeren. Je kunt je pantser herstellen door het pakken van power-ups of door gevangenen af te leveren bij een landingszone. Ook moet je de helikopter bijtanken als dit nodig is.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik ga voor Desert Strike. Vroeger veel gespeeld, redelijk uniek in die tijd om vanuit isometrisch perspectief een heli te besturen en daarmee zowel actie, behendigheid en tactiek mee moet besturen. Goede herinneringen aan, i.t.t. Megaman dat ik alleen op de NES wel eens speelde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Lastige keuze, maar toch ook weer niet. Ik ga ook voor Desert Strike.

Deze game heeft een origineel concept en uitdagende gameplay. Ik heb de pc versie van deze titel op een verdwaalde zondag gespeeld en heb daar wel positieve herinneringen aan.

 

Mega Man kan ik zeer waarderen, maar dan vooral de klassieke NES reeks waar het allemaal mee begon. Bij de SNES werd het allemaal te 'smooth' en qua gameplay werd het een stuk 'vlotter'. Met name de X reeks vond ik daardoor een véél te hoge moeilijkheidsgraad hebben, soms op het frustrerende af (X3 is dan toch mijn favoriet...). Verder zijn ze eigenlijk allemaal letterlijk hetzelfde en weinig verrassend / vernieuwend. Toevallig heeft Capcom deze week Mega Man 11 aangekondigd, maar ook daar geldt voor mij weer een beetje hetzelfde: waarom doornummeren op de NES reeks? Het heeft gezien de trailer gewoon een uniek uiterlijk, dus het ziet er goed uit en er is ook meegegaan met de tijd maar het heeft geen enkele nostalgie of Mega Man gevoel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 4-12-2017 at 9:46 AM, Hinse said:

Ik maak hier vast geen vrienden mee, maar ik ga voor Desert Strike. 

}:|

Nee, even serieus; Stem gewoon waar je op wilt stemmen ;).

 

Zoals iedereen wel weet ben ik echt wel fan van Mega Man, maar net als MarsM vind ik toch de klassieke NES reeks qua gameplay leuker.

Mega Man X heb ik op de SNES veel bij vrienden gespeeld en die heb ik ook op mijn emulator en Mega Man X3 heb ik veel op de PC gespeeld als PC versie.

Maar Mega Man X2 heb ik persoonlijk nooit gespeeld.

Ik ben het ook zeker met MarsM eens dat de moeilijkheidsgraad van deze reeks wel echt een stukje te hoog ligt (althans, zeker voor mij).

Toevallig heb ik 2 weken geleden nog Mega Man X bij een vriend op de SNES Mini gespeeld, man man man :P.

 

En Desert Strike... Zonder dat ik het in eerste instantie wist ken ik dat spel heel goed.

Dit spel hebben MarsM en ik nog vrij vaak gespeeld toen we vroeger bij onze oom en tante op visite gingen en daar op de SEGA van onze neef mochten gamen.

Zoals ik al aangaf op de Retro Game dag kende ik het spel altijd als "Eindeloos", want dat stond toen op het doosje geschreven :P.

Desert Strike is een lastige, maar wel uitdagende en opvallend leuke game.

 

Als ik dan een keuze moet maken dan ga ik in dit geval (en dat zal tegen de verwachting van iedereen in zijn :P) toch voor Desert Strike.

Maar uiteraard is Mega Man X2 wel een interessante titel, dus wellicht dat ik nog wel een poging ga wagen om deze game wel naar de poule fase te stemmen, mocht het inderdaad deze week afvallen :P.

 

Overigens, MarsM noemde het al in de bovenstaande post;

Mega Man 11 wordt eind 2018 verwacht op zowel de Switch, als de XBox1 als Playstation 4 en het lijkt er op dat het dan dus ook geen Virtual Console zou worden...

Hieronder de trailer die is vrijgegeven ;).

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb uren in Desert Strike gestoken. Weliswaar de PC versie maar toch. Maar op de SNES zou ik sneller een potje Megaman X2 spelen. De SNES en NES versie zijn verschillend maar elk heeft zo zijn charme. En dit is een goeie, dan wel niet de beste uit de reeks. Dus ik kies voor Megaman X2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...