Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 27


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Street Fighter Alpha 2
      0
    • Pilotwings


Aanbevolen berichten

5a2475219cbe5_Voorronde27.thumb.png.b09a121483e8516095958a5ab56f9a69.png

 

Street Fighter Alpha 2

Street Fighter Alpha 2 is het vervolg op Street Fighter Alpha. In dit 1 tegen 1 vechtspel kun je vechten met zowel de dertien karakters uit het voorgaande spel, alsook nog wat extra karakters uit Street Fighter 2, de originele Street Fighter en Final Fight. Er is ook een nieuw karakter genaamd Sakura; Een schoolmeisje dat is gaan vechten nadat ze een gevecht van Ryu heeft meegemaakt. Diverse onderdelen uit het voorgaande spel zijn ook in dit spel te vinden: De 3-level Super Combo meter, Alpha Counters, Air-Blocking en Fall Breaking. De grootste nieuwe feature is een Custom Combo systeem. Als de meter level 1 of hoger is dan kan de speler een combo uitvoeren door twee slag knoppen en één schop knop, of één slag knop en één schop knop in te drukken.

 

Pilotwings

Pilotwings is een amateur vliegtuigsimulator spel, waarbij de speler probeert een vliegbrevet te behalen door diverse lessen te volgen. De lessen bestaan uit: Vliegen in een licht vliegtuig, hanggliding, skydiving en het gebruik van een gordel met raketten. Met deze lessen kun je punten behalen. Als je genoeg punten in een gebied verzameld hebt dan zal je slagen. Onderdelen uit een gebied kan je opnieuw proberen om zo tot een hogere score te komen. Er zijn ook bonus levels om extra punten te verdienen. Bij het lichte vliegtuig moet je een bepaalde route afleggen en landen. Bij het skydiven moet de speler door ringen vallen en landen. Ook met de raketgordel moet de speler een route afleggen door ringen en andere objecten. Bij het onderdeel hanggliding moet de speler gebruik maken van de luchtstromen om zo hoog mogelijk te komen en om vervolgens weer te landen in een grijs vierkant.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor Pilotwings. Ten eerste omdat dit spel conceptueel best interessant in met die vliegskills. Ten tweede omdat het ook best leuk is om te doen, maar het is helaas wel erg moeilijk! Dat heeft grotendeels te maken met de diepte die lastig te bepalen is. Street Fighter Alpha 2 is een van de mindere Street Fighter titels, met name omdat het vechten allemaal zo traag gaat t.o.v. Super Street Fighter en concurrenten zoals Mortal Kombat en Killer Instinct.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze twee titels ken ik beiden niet en ik vind ze ook beiden weinig indrukwekkend.

 

Ik stem op Pilotwings, omdat een spel ontwikkelen rondom o.a. 'landen met een parachute' wel origineel is. Grafisch is het niet hoogstaand en ook qua soundtrack zijn er erg veel irritante geluidjes.

 

Deze Streetfighter lijkt me helemaal niks. Het oogt veel te 'cartoony' wat niet bij Streetfighter past en het ziet er qua bewegingen / controls allemaal erg houterig uit. Qua spelstanden, slechts een arcade en vs mode, is het allemaal ook zeer mager (een longplay video van 20 minuten zegt wel genoeg) :|Y

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, MarsM zei:

Deze Streetfighter lijkt me helemaal niks. Het oogt veel te 'cartoony' wat niet bij Streetfighter past en het ziet er qua bewegingen / controls allemaal erg houterig uit. Qua spelstanden, slechts een arcade en vs mode, is het allemaal ook zeer mager (een longplay video van 20 minuten zegt wel genoeg) :|Y

Van de grote fightgames was Street Fighter toch altijd al cartoony vergeleken met de concurrenten? :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geinig filmpje :)

Kan ik daar ook op stemmen :P?

 

Ik vind beide games nou niet om naar huis te schrijven en ik heb ook beide spellen nooit gespeeld.

De filmpjes helpen mij dit keer nou niet echt bepaald om de keuze eenvoudiger te maken.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Pilotwings; In eerste instantie omdat de muziek mij wel aanspreekt, maar daarnaast ook omdat het toch net iets anders is dan wat je normaal speelt.

Verder ben ik ook wel van mening dat er ruim voldoende beat 'em up vechtspellen in de verkiezing zitten en zoals gezegd is deze Street Fighter inderdaad zeker niet de beste van de reeks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...