Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 28


Welke game is beter?  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Cannon Fodder
    • Asterix & Obelix


Aanbevolen berichten

5a247611baebb_Voorronde28.thumb.png.8228f9720d42559bad40a56dd66a1489.png


Cannon Fodder

Cannon Fodder is een actie/strategie schietspel. In dit spel moet je je troepen door diverse missies leiden. Je moet vijanden, voertuigen en installaties verslaan. Dit alles voorzien van een flinke dosis zwarte humor. Het team van de speler bestaat uit maximaal vijf soldaten. Ze zijn bewapend met machinegeweren. De vijandelijke soldaten zijn na één keer raken dood. Het team van de speler is net zo fragiel. De vijand wordt sterker naarmate het spel vordert. Je komt naast jeeps, tanks en helicopters ook raket geschuttorens tegen. Ook zijn er gebouwen die je moet opblazen waar voortdurend nieuwe soldaten uit komen en er komen kratten uit de lucht vallen met diverse wapens, munitie, granaten en raketten.

 

Asterix & Obelix

Asterix & Obelix is een zijwaarts scrollende actiegame. Gallië is bezet door de Romeinen, afgezien van één dorp. Om dit dorp heeft Caesar een muur gezet om ze gevangen te houden. Asterix en Obelix willen de keizer echter laten zien dat zij gaan en staan waar ze zelf willen. Ze reizen door het Romeinse rijk en nemen een souvenir mee van elk land waar ze doorheen trekken. Je begint als Obelix en je baant je een weg door levels door je vijanden, zoals soldaten en everzwijnen te slaan. Ook zijn er punten te behalen door muntjes te verzamelen. Later komt er ook een water level waarin je in een bootje rotsblokken moet ontwijken. Verder zijn er diverse omgevingen, zoals een gebergte, een schip, een kasteel, een sportveld en sneeuw.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Poeh, dit vind ik wel een lastige keuze.

 

Cannon Fodder ziet er uit als een en goed uitgewerkte rts game en het spel krijgt vrij hoge beoordelingen her en der. Asterix en Obelix is echter eveneens een vermakelijk spel (ook lastig om ver te komen), omdat ik hier goede herinneringen aan heb en het zo nu en dan weer eens start, kies ik toch voor die laatste. Jammer voor Cannon Fodder, dat ziet er namelijk best goed uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij Toutatis! Ik ga ook voor Asterix ;)

 

Ik kan natuurlijk weer zeggen dat ik een zwak heb voor de concepten van de meesters van de striptekenkunst (en dat is ook zo... Asterix is een meesterlijke stripreeks!), maar dit spel is op zichzelf ook gewoon een goed uitgewerkte platformgame. Soms wel iets te uitdagend afgaand op de video.

 

Cannon Fodder ziet er echter ook goed uit: zelfs Command & Conquer-achtig qua gameplay! De soundtrack vind ik wel tekort doen (eigenlijk helemaal geen muziek, alleen geluidseffecten) en ik blijf van mening dat dit genre echt veel beter speelt op een pc. Wel zonde want het ziet er echt goed uit, vooral de levels waarin je met een groepje soldaten rondloopt, en tegenover een zwakkere tegenstander had ik het zeker een kans willen geven. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eén van de irritantste dingen bij Asterix (en wel vaker bij grafisch mooie platformers) is de hitdetectie, vertraging in besturing (omdat er een animatie in gang wordt gezet) en dat je niet goed kunt onderscheiden wat nu onderdeel van het speelveld of achtergrond is. Daardoor spring je regelmatig naast een platform terwijl je visueel gewoon op dat ding landt. Toch mag het de pret niet drukken, want je leert ermee omgaan en de rest is wel gewoon goed uitgewerkt. :)

 

Cannon Fodder wil ik ook nog eens proberen, ziet er leuk uit!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cannon Fodder ken ik persoonlijk niet, maar het ziet er zeker geinig uit en wat een leuke muziek ook!

Het doet mij inderdaad ook erg denken aan Command and Conquer qua menu's.

 

Asterix & Obelix heb ik op de SNES-emulator en dit spel heb ik echt uren gespeeld vroeger.

Het is inderdaad lastig, maar toch blijf je proberen om verder te komen en het werkt (voor mij) best verslavend.

Het spel heeft ook een goede soundtrack en ziet er graphics gewoon prima uit.

Dit is voor mij dus puur een nostalgische stem en ik kies dus voor Asterix & Obelix.

 

Ik ben wel van mening dat als Cannon Fodder tegenover een minder zware tegenstander zou hebben gestaan, het nog vrij grote kansen zou hebben gehad om de poule fase te halen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen niet gespeeld. Cannon Fodder klinkt wel boeiend eigenlijk. Zou ik misschien op stemmen, maar er staat een game tegenover die voor mij nog uitnodigender oogt. Asterix & Obelix ziet er veel leuker uit dan het Asterix spel dat ik heb en de muziek klinkt ook geweldig. Een stem voor Asterix & Obelix.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cannon Fodder komt voor mij het beste uit de verf op een Amiga of PC. Ook door de muis besturing. Het is wel een goede conversie maar toch speel ik liever de andere. Asterix & Obelix is voor mij meer in de lijn met spellen die ik op een SNES zou spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 12/4/2017 at 13:51, Hinse zei:

Poeh, dit vind ik wel een lastige keuze.

 

Cannon Fodder ziet er uit als een en goed uitgewerkte rts game en het spel krijgt vrij hoge beoordelingen her en der. Asterix en Obelix is echter eveneens een vermakelijk spel (ook lastig om ver te komen), omdat ik hier goede herinneringen aan heb en het zo nu en dan weer eens start, kies ik toch voor die laatste. Jammer voor Cannon Fodder, dat ziet er namelijk best goed uit.

Cannon Fodder is geen RTS wat mij betreft, gewoon een top down shooter met wat tactiek (je kunt bepaalde manschappen laten staan bijvoorbeeld om zo je 'levens' te spreiden en je manschappen worden ook elk level dat ze doorgaan beter).

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, djkoelkast zei:

Cannon Fodder is geen RTS wat mij betreft, gewoon een top down shooter met wat tactiek (je kunt bepaalde manschappen laten staan bijvoorbeeld om zo je 'levens' te spreiden en je manschappen worden ook elk level dat ze doorgaan beter).

Op Mobygames noemen ze het Lemmings vs Commando vs Dune 2. Oftewel een lastig definieerbaar genre. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...