Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 29


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Soul Blazer
    • Super Tetris 3


Aanbevolen berichten

5a2476e821694_Voorronde29.thumb.png.dd48227105bd2977546a2d8fd643dd32.png

 

Soul Blazer

Soul Blazer is een actie RPG. De speler bevrijdt een aantal dorpen door te vechten met monsters in traditionele dungeoncrawl gevechten. Het verslaan van een monster zorgt ervoor dat de ziel van een voormalige inwoner van een dorp bevrijd wordt. Vaak is dit een mens, maar het kan ook iets anders zijn, zoals bijvoorbeeld een dolfijn of een tulp. Bij het bevrijden van de zielen wordt langzaam het dorp weer opgebouwd. De nieuwe inwoners geven de speler advies en diverse spullen. Als de ziel van het dorpshoofd wordt bevrijd door het verslaan van de eindbaas dan kan de speler naar het volgende gebied. Als alle zes de dorpen zijn verslagen dan krijgt de speler toegang tot de “World of Evil” om daar de laatste eindbaas te verslaan.

 

Super Tetris 3

In deze versie van Tetris zijn er vier speelmodussen. De eerste modus is Standard Tetris (zonder einde of 25 regels). De tweede modus is Magicaliss, waarbij blokjes een bepaalde kleur hebben die je kunt veranderen door vier keer rond te draaien. Een lijn die één dezelfde kleur heeft zal verdwijnen en er zijn ook wild blocks die tellen voor elke kleur. Er zijn ook grijze blokken die niet weg gaan. De derde modus is Sparkliss, waarbij er bommen ontploffen en er een rij en kolom wordt weggehaald. De vierde modus is Famliss: Vier spelers nemen het tegen elkaar op.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beide spellen niet gespeeld. Super Tetris 3 spreekt me wel aan omdat het gewoon een goed uitgewerkte Tetris-variant is, die je ook nog eens met z'n vieren kan spelen:

 

 

Soul Blazer spreekt me niet echt aan, ook irritant dat die bol constant om je heen zwaait.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit wordt voor mij Soul Blazer. Het is een beetje een 'wanne-be Zelda platformer', maar het oogt uitgebreid en uitdagend. Genoeg te ontdekken en urenlange gameplay.

 

Super Tetris 3. Tja... voor mij blijft het echt dat hoeveel kleurtjes en tierelantijntjes je ook toevoegt, het komt gewoon altijd neer op de vallende blokjes en lijntjes maken. Het is een succesvol maar ook doodeenvoudig uitgemolken concept. Over Soul Blazer is dan nog inhoudelijk nagedacht, over de zoveelste Tetris niet écht... :O| (het is ook een video van 4,5 uur vs. 11 minuten).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja... Ik vraag mij eerlijk gezegd af of ik mijn stem nog toe moet voegen, maar ik stem op Soul Blazer.

 

Los van het feit dat ik persoonlijk niets heb met Tetris-spellen op een grote console (ik speel het liever op een hand held), vind ik de soundtrack van Soul Blazer echt fantastisch.

En daarnaast zou ik het spel veel eerder opstarten en vind ik er veel meer diepgang en uitdaging in zitten dan in Tetris.

Ja, die bol die is hinderlijk (bij het bekijken van het filmpje valt het inderdaad niet te missen dat die aanwezig is), maar ik denk dat je die na verloop van tijd niet meer ziet.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben dol op Tetris en RPG's. Maar meestal als ze aan Tetris gaan sleutelen wordt het minder leuk. Ik moet zeggen dat deze versie nog best aardig speelt maar ik dan toch liever de Game Boy versie. Wat betreft Soul Blazer ziet dit er interessanter uit dan Tetris. Lastig is om hier snel een oordeel over te vellen maar ik kies voor Soul Blazer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...