Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Voorronde 30


Welke game is beter?  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)
    • Tetris Attack


Aanbevolen berichten

5a2477be99448_Voorronde30.thumb.png.3895569ba478386dec626bf061edce3d.png

 

Illusion Of Time (Illusion Of Gaia)

Illusion of Gaia (Illusion of Time) is een actie RPG. Ontdekkingsreizigers zijn de wereld aan het verkennen. Jij speelt één van de ontdekkingsreizigers genaamd Will. Will komt terecht in een “Dark Space”, waar hij een wezen ontmoet genaamd Gaia. Deze Gaia vertelt dat Will zijn huis moet verlaten en de wereld moet redden van het komende kwaad. De speler bestuurt Will of één van zijn alter ego’s Freedan of Shadow. Tijdens het spel kom je diverse andere karakters tegen. Het spel heeft geen experience systeem zoals in andere RPG’s. In plaats daarvan heeft het spel een bijzondere manier om de statistieken van je speler te veranderen. Als alle vijanden in een ruimte zijn verslagen krijgt de speler een juweel. Dit juweel vergroot aanval, verdediging of leven. Gespeelde ruimten kun je niet nog een keer betreden.

 

Tetris Attack

Tetris Attack is een variant van Tetris. Het speelveld wordt vanaf onder aangevuld. De bedoeling is om drie of meer dezelfde kleuren blokjes in horizontale of verticale lijnen te krijgen. De speler kan dit voor elkaar krijgen door het horizontaal omwisselen van twee blokjes. De blokjes zullen dan verdwijnen en de blokjes erboven zullen naar beneden vallen. Het spel is over wanneer het speelveld vol is en een blokje de bovenkant raakt. Meer dan drie blokjes tegelijk weghalen levert een Combo op. Als het wegvallen van een blokje ervoor zorgt dat andere blokjes verdwijnen dan ontstaat er een "Chain". Er zijn diverse speltypes voor één speler of meerdere spelers. Er is ook een Story mode, waarin je tegen diverse vijanden moet spelen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Tetris Attack niet 1 van de beste Tetris varianten op de SNES. Al is het alleen al omdat het klassieke tetris er niet mee gedaan kan worden, je moet dus constant binnen het level 2 blokjes omdraaien (alleen horizontaal). Het speelt minder fijn dan regulier Tetris, ondanks dat het verder qua controls wel in orde is. Echter, Illusion of Gaia trekt me nog minder, dus ik ga toch voor Tetris Attack. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, niet tegen elkaar :O;(

 

Tetris Attack is een bakkie nostalgie, Illusion of Time is een bakkie nostalgie. De muziek van beiden is erg lekker, al is het een heel andere stemming die je meekrijgt. Illusion if Time heeft echter het verhaal en de personages, de prachtig getekende locaties en de uitdaging die erin zit. :)

 

Mijn stem gaat op Illusion of Time, en ik hoop dat spel nog in een paar rondes tegen te komen. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dubbelpost maar goed, mag ook een keertje. Herstel van mij: Nee, mijn stem is gewoon 100% voor Illusion of Gaia en here is why:

 

Tetris Attack is een gevalletje 'Super Mario 2 USA', het is gewoon een ver-Yoshi'de versie van een Japans spel. Als dit dus een upgrade moet zijn, dan hebben ze er BAR-weinig aan gedaan (zie de verschillen)

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

@samba-boy, dank voor het posten van bovenstaande filmpje ;).

Je geeft mij daarmee nog meer reden dan dat ik zelf al had om tegen dit spel te stemmen!

 

Ik vroeg mij in eerste instantie (toen ik die filmpjes aan het zoeken was tijdens de voorbereiding en dus ook dit filmpje al zag) al af waarom het spel Tetris heet;

Er valt inderdaad nergens ook maar 1 blokje :P.

Maar serieus... Buiten het feit wat ik ook al in voorronde 29 vermeldde over Tetris, vind ik dit ronduit lui van Nintendo en dit spel is alleen daarom al niet poule fase waardig.

En nou hoop ik ook niet dat er op dit spel gestemd wordt, omdat er Mario karakters in zitten :P.

 

Illusion of Time (Gaia) heb ik nooit eerder gespeeld, maar het is wel een titel die ik vaak heb gehoord.

Qua style lijkt het ook redelijk op Zelda en het lijkt mij ook een spel dat, wanneer je er aan begint, ook best verslavend kan werken.

Daarom verdient dit spel wel een plekje in de poule fase en krijgt het mijn stem.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Illusion of Gaia. Dit vind ik gewoon veel meer een spel met een gedachte. Het heeft meer ziel / sfeer, diepgang, verhaallijn en een mooie soundtrack.

 

Ik stem Tetris niet weg 'omdat het Tetris is', want qua gameplay is het altijd wel leuk... maar meer voor even 10 minuten tussendoor als je je even verveelt of de tijd moet doden. En dan het liefst gewoon de originele en niet van die uitgekauwde versies. Als je het concept gaat vergelijken met een uitgebeider spel waar je wel echt voor moet gaat zitten is het al snel een stuk beperkter qua speelervaring.

 

Beetje hetzelfde als naar Mcdonalds gaan of naar een goed restaurant. De Mac is even snel tussendoor, het is totaal niet bijzonder, je hebt 34 soorten burgers die allemaal op hetzelfde neerkomen, het stilt de honger achteraf totaal niet... en toch blijf je terugkomen. Lijkt een beetje op Tetris ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, MarsM zei:

Illusion of Gaia. Dit vind ik gewoon veel meer een spel met een gedachte. Het heeft meer ziel / sfeer, diepgang, verhaallijn en een mooie soundtrack.

 

Ik stem Tetris niet weg 'omdat het Tetris is', want qua gameplay is het altijd wel leuk... maar meer voor even 10 minuten tussendoor als je je even verveelt of de tijd moet doden. En dan het liefst gewoon de originele en niet van die uitgekauwde versies. Als je het concept gaat vergelijken met een uitgebeider spel waar je wel echt voor moet gaat zitten is het al snel een stuk beperkter qua speelervaring.

 

Beetje hetzelfde als naar Mcdonalds gaan of naar een goed restaurant. De Mac is even snel tussendoor, het is totaal niet bijzonder, je hebt 34 soorten burgers die allemaal op hetzelfde neerkomen, het stilt de honger achteraf totaal niet... en toch blijf je terugkomen. Lijkt een beetje op Tetris ;)

In feite is dit natuurlijk wel een behoorlijke afwijkende variant op Tetris, ondanks dat het in de basis simpel is. Je zou bij veel platformers of zelfs rpgs ook kunnen zeggen dat het concept los van de graphics vaak copy/paste-werk is. Altijd weer zo'n fantasywereld met elfjes, dwergen, ridders, magie, etc. Tuurlijk is de uitwerking een stuk uitgebreider, maar het McDonaldsgevoel dat je omschrijft (even los dat ik daar nooit kom ;)) vind ik ook 1-op-1 toepasbaar op rpg/platformer/rts/sportgames/etc. Op een console als de SNES of NES komt dat extra bloot te liggen vanwege de beperkte technische mogelijkheden, alles binnen een genre lijkt een soort van op elkaar. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen zegt altijd dat hij/zij nooit bij de mac komt, maar welke vestiging je ook binnenloopt het zit altijd afgeladen met volk _O-

 

Ja, dat klopt. Alleen een rpg is dan toch op alle fronten vrijwel altijd net iets meer werk in gestoken dan een Tetris spel. Alleen al een verhaallijn en een unieke wereld die is opgebouwd. Ook sportgames kunnen variëren en ontwikkelen (fifa13 is geen fifa17) en de ene platformer is de andere niet. Maar Tetris is gewoon altijd Tetris. Het is die simpele formule. Er wordt alleen wat gevarieerd met kleurtjes en items e.d.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 6-12-2017 at 21:31, RM zei:

@samba-boy, dank voor het posten van bovenstaande filmpje ;).

Je geeft mij daarmee nog meer reden dan dat ik zelf al had om tegen dit spel te stemmen!

 

Ik vroeg mij in eerste instantie (toen ik die filmpjes aan het zoeken was tijdens de voorbereiding en dus ook dit filmpje al zag) al af waarom het spel Tetris heet;

Er valt inderdaad nergens ook maar 1 blokje :P.

Maar serieus... Buiten het feit wat ik ook al in voorronde 29 vermeldde over Tetris, vind ik dit ronduit lui van Nintendo en dit spel is alleen daarom al niet poule fase waardig.

En nou hoop ik ook niet dat er op dit spel gestemd wordt, omdat er Mario karakters in zitten :P.

 

Illusion of Time (Gaia) heb ik nooit eerder gespeeld, maar het is wel een titel die ik vaak heb gehoord.

Qua style lijkt het ook redelijk op Zelda en het lijkt mij ook een spel dat, wanneer je er aan begint, ook best verslavend kan werken.

Daarom verdient dit spel wel een plekje in de poule fase en krijgt het mijn stem.

 

 

Ja begrijp me zeker niet verkeerd, ik vind het nog steeds een tof spel... Maar een klein stukje van mijn kindertijd viel toch wel aan diggelen met deze kleine ontdekking. ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Tetris spellen staan blijkbaar allemaal tegenover mijn favoriete RPG's. :P

 

Ik heb Illusion of Gaia (Illusion of Time bij ons) echt zo veel gespeeld vroeger, een heerlijke RPG. _O_ 

Mooie was ook al die plaatsen die gebaseerd waren op bestaande locaties. Scène die altijd ontzettend veel indruk op mij maakte, was die met het varkentje Hamlet dat zichzelf opofferde om als eten te kunnen dienen voor de groep uitgehongerde inboorlingen. Zal jij toch ook nog wel kennen @samba-boy? ;(

 

Stem voor Illusion of Gaia (Illusion of Time).

aangepast door Frey
Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 8-12-2017 at 22:55, Frey zei:

De Tetris spellen staan blijkbaar allemaal tegenover mijn favoriete RPG's. :P

 

Ik heb Illusion of Gaia (Illusion of Time bij ons) echt zo veel gespeeld vroeger, een heerlijke RPG. _O_ 

Mooie was ook al die plaatsen die gebaseerd waren op bestaande locaties. Scène die altijd ontzettend veel indruk op mij maakte, was die met het varkentje Hamlet dat zichzelf opofferde om als eten te kunnen dienen voor de groep uitgehongerde inboorlingen. Zal jij toch ook nog wel kennen @samba-boy? ;(

 

Stem voor llusion of Gaia (Illusion of Time).

*Oink Oink* :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tetris Attack is een aanslag op Tetris, want dat is geen Tetris. Verder is het op zich wel een grappig spel. Maar Illusion of Gaia moet ik hier mijn spel geven. Ziet er uit als een veel uitgebreidere game met mooie muziek, interessant verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...