Ga naar inhoud

Wie Is De Mol? 2018 Pool


Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, MarsM zei:

Nee maar die promo's zijn er wel. En als van de laatste 3 die hun scherm moeten zien er 2 in de promo zaten is dat niet handig ;)

 

En nee dat is nooit in Nederland gebeurd. Wel dat kandidaten terugkeerden / door mochten, al dan niet met een aan de kijker getoond rood scherm (Gijs Staverman, Anniek Pfeiffer, Paul Rabbering, Richard Groenendijk, Tim Haars) maar dat was nooit de Mol. Zou ik ook echt slecht vinden... terugkeren ok, maar eenmaal een rood scherm gezien = niet de Mol.

 

Dat voorbeeld uit Australië is ook wel heel slecht en riskant.

Ik weet niet meer precies hoe dat in Australië ging, was seizoen 3 of 4 daar, ik zal het nog eens terugkijken want ik heb die nog wel liggen ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 267
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

gepost (aangepast)
25 minutes ago, MarsM said:

Nee maar die promo's zijn er wel. En als van de laatste 3 die hun scherm moeten zien er 2 in de promo zaten is dat niet handig ;)

 

En nee dat is nooit in Nederland gebeurd. Wel dat kandidaten terugkeerden / door mochten, al dan niet met een aan de kijker getoond rood scherm (Gijs Staverman, Anniek Pfeiffer, Paul Rabbering, Richard Groenendijk, Tim Haars) maar dat was nooit de Mol. Zou ik ook echt slecht vinden... terugkeren ok, maar eenmaal een rood scherm gezien = niet de Mol.

 

Dat voorbeeld uit Australië is ook wel heel slecht en riskant.

Vergeet niet seizoen 10 met Barbara Barend en seizoen 14 met Daphne Bunskoek :P 

 

Bovendien hebben we van deze afvaller al het rode scherm gezien en bij Tim Haars werd dat rode scherm nog in het midden gelaten en kwam hij inderdaad terug.

Dus de kans is wel vrij klein dat de kandidaat terug komt (dan zouden ze in aflevering 2 met 10 deelnemers zitten en dus al direct de skip aflevering of een aflevering met een dubbele exit hebben...)

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

The Mole Australia seizoen 4 (2003)

10 afleveringen

 

Aflevering 5:

 

Ze winnen $ 20.000 in een opdracht

Er worden 4 vrijstellingen aangeboden die elk $ 5.000 kosten aan 4 kandidaten die een opdracht hebben gedaan

De eerste 3 deelnemers gaan voor het geld.

De mol wordt (als 4e) een vrijstelling aangeboden en wacht zo lang tot de presentator begint af te tellen en zegt op de laatste seconde: ik ga voor het geld.

 

Voice-over tijdens de beelden van de test: iedereen moet de test maken, maar omdat de mol de antwoorden kent hoeft die zich geen zorgen te maken om geëlimineerd te worden.

 

De mol krijgt een rood scherm (expres de test verkeerd gemaakt).

De mol wordt in de auto gezet (daar is het zoals in het Belgische origineel: geen afscheid, gewoon direct de auto in en weg) en vertrekt.

 

Einde aflevering 5

 

Begin aflevering 6:

 

Presentator gaat naar de mol in het hotel.

Wat zou je er voor over hebben om terug in het spel te keren? Voor $ 50.000 mag je terug in het spel (de pot is op dat moment $ 109.000). Ik kom morgen terug voor je beslissing.

Niemand weet er verder van (vertelt de voice-over). Volgende opdracht: de mol staat opeens weer in het spel.

"Ik heb deelnemer een voorstel gedaan: $ 50.000 om terug te komen en deelnemer heeft ja gezegd".

 

En dat is het, mol terug in het spel.

Tijdens de laatste aflevering vertelt de mol ook "dat dit altijd het plan geweest is". 

 

 

Ik kan dit geen mollenactie noemen, dit is gewoon vanuit de regie gepland, bijna de helft van de pot weg en niemand die er wat aan kon doen, behoorlijk nep als je het mij vraagt, maar zo is het gegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minutes ago, djkoelkast said:

The Mole Australia seizoen 4 (2003)

10 afleveringen

 

Aflevering 5:

 

Ze winnen $ 20.000 in een opdracht

Er worden 4 vrijstellingen aangeboden die elk $ 5.000 kosten aan 4 kandidaten die een opdracht hebben gedaan

De eerste 3 deelnemers gaan voor het geld.

De mol wordt (als 4e) een vrijstelling aangeboden en wacht zo lang tot de presentator begint af te tellen en zegt op de laatste seconde: ik ga voor het geld.

 

Voice-over tijdens de beelden van de test: iedereen moet de test maken, maar omdat de mol de antwoorden kent hoeft die zich geen zorgen te maken om geëlimineerd te worden.

 

De mol krijgt een rood scherm (expres de test verkeerd gemaakt).

De mol wordt in de auto gezet (daar is het zoals in het Belgische origineel: geen afscheid, gewoon direct de auto in en weg) en vertrekt.

 

Einde aflevering 5

 

Begin aflevering 6:

 

Presentator gaat naar de mol in het hotel.

Wat zou je er voor over hebben om terug in het spel te keren? Voor $ 50.000 mag je terug in het spel (de pot is op dat moment $ 109.000). Ik kom morgen terug voor je beslissing.

Niemand weet er verder van (vertelt de voice-over). Volgende opdracht: de mol staat opeens weer in het spel.

"Ik heb deelnemer een voorstel gedaan: $ 50.000 om terug te komen en deelnemer heeft ja gezegd".

 

En dat is het, mol terug in het spel.

Tijdens de laatste aflevering vertelt de mol ook "dat dit altijd het plan geweest is". 

 

 

Ik kan dit geen mollenactie noemen, dit is gewoon vanuit de regie gepland, bijna de helft van de pot weg en niemand die er wat aan kon doen, behoorlijk nep als je het mij vraagt, maar zo is het gegaan.

 

Echt een belachelijke actie inderdaad!

Dan maak je als mol je test expres verkeerd en haal je de pot leeg.

Ik vind dat je als mol de verplichting hebt om altijd je groene scherm te hebben (en dus de test goed moet doen).

Dit lijkt meer op een nood oplossing en op schijt hebben aan de regels van het programma.

 

En het erge is ook nog (ik heb het seizoen ook op mijn PC) dat dat de tweede keer was dat iemand terug kwam in het programma voor 50.000 dollar.

En het allerergste is ook nog eens dat je als Australische kijker 25.000 dollar kon verdienen als je de juiste mol aan kon wijzen (dat zal dus wel niet gebeurd zijn...)!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Crisis, wat slecht..... |:(. Dat is echt not done; sollen met de basisregels van het spel :N

 

Een goede Mol neemt zelf de risico's en initiatieven. Het ergste wat we qua regie-hulp in Nederland hebben gehad is imo het höfdi huis waar de hele pot leeg ging omdat Annemarie Jung alles kon meeluisteren met een koptelefoon. :|Y

 

En de slechtste Mol ooit was Susan Visser die echt niks zelf heeft gedaan, maar met alles dit soort hulp kreeg. Thomas afgelopen jaar had ook teveel hulp... zijn eigen 'Mol-acties' waren niet meer dan dat hij op de grond lag e.d. en de pot werd vervolgens ook nog verdubbeld. Maar Art ziet hem als de beste Mol want 'in het hele seizoen is maar 2x op hem gestemd op vraag 20 wie is de Mol in de test'... ja, heel knap :')

 

@RM bij seizoen 5 waren ze dus aan de start van afl. 3 nog met alle kandidaten. En die serie had zelfs maar 9 afleveringen. Er waren daar ook executies waar er meerderen tegelijk afvielen (Gijs Staverman en Jim de Groot). Zou gewoon kunnen dat dat nu weer gebeurt.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het dit jaar wel vreselijk lastig om voorspellingen te doen :P

Het kan werkelijk alle kanten op, het lijkt er wel op alsof helemaal niets zeker is en alles is mogelijk.

Ik blijf schuiven en ik blijf twijfelen en ik merk dat de anderen dat ook hebben en doen gezien de inzendingen en de reacties... 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Qua Mol blijf ik nog even hangen, aangezien mijn blinde gok voor aflevering 1 precies in aflevering 1 ook wat niet enorm uitgelichte maar toch vreemde acties had en uiteindelijk vrij schadelijk is geweest voor de pot. Ik twijfel echter zeker nog wel tussen 4 mogelijke Mollen op dit moment... O}

 

Maar inderdaad; je kunt er eigenlijk nog niet veel over zeggen, want het kan na de volgende aflevering wel omslaan als we ook wat meer groepsdynamiek te zien hebben gekregen. Qua winnaar en verliezer is het dus antwoorden blijven spreiden en stiekem een beetje aansluiten op wat ‘de meeste’ andere pool-deelnemers invullen, zodat we samen winnen of samen verliezen :P. En natuurlijk ook om aan het eind van de rit meer potentiële punten over te houden ;)

 

Eigenlijk zijn de jokers nu dus nog het moeilijkst om in te vullen, want zonder een sterk gevoel voor de ene of de andere kunnen ze er voor je gevoel allemaal in aflevering 2 uitvliegen en je wilt ook niet de sukkel zijn die ze alle 10 op die ene kandidaat heeft ingezet die net afvalt :+

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 minuten geleden, MarsM zei:

Qua Mol blijf ik nog even hangen, aangezien mijn blinde gok voor aflevering 1 precies in aflevering 1 ook wat niet enorm uitgelichte maar toch vreemde acties had en uiteindelijk vrij schadelijk is geweest voor de pot. Ik twijfel echter zeker nog wel tussen 4 mogelijke Mollen op dit moment... O}

 

Maar inderdaad; je kunt er eigenlijk nog niet veel over zeggen, want het kan na de volgende aflevering wel omslaan als we ook wat meer groepsdynamiek te zien hebben gekregen. Qua winnaar en verliezer is het dus antwoorden blijven spreiden en stiekem een beetje aansluiten op wat ‘de meeste’ andere pool-deelnemers invullen, zodat we samen winnen of samen verliezen :P. En natuurlijk ook om aan het eind van de rit meer potentiële punten over te houden ;)

 

Eigenlijk zijn de jokers nu dus nog het moeilijkst om in te vullen, want zonder een sterk gevoel voor de ene of de andere kunnen ze er voor je gevoel allemaal in aflevering 2 uitvliegen en je wilt ook niet de sukkel zijn die ze alle 10 op die ene kandidaat heeft ingezet die net afvalt :+

 

 

Ik had alles op Jan ingezet, ik kneep hem wel eventjes toen zijn scherm zichtbaar moest worden :D

 

Verder vind ik het dit jaar vooral moeilijk om te bepalen wie met absolute zekerheid niet de mol is, waardoor je kunt deduceren. In andere jaren zag je vaak 1-2 veel te fanatieke kandidaten meedoen waardoor je wist dat die er sowieso uit zouden kunnen vliegen omdat ze de mol niet zijn (en te weinig verdenking op zich nemen). Dit jaar heb ik echt geen flauw idee. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
12 minuten geleden, Hinse zei:

 

Ik had alles op Jan ingezet, ik kneep hem wel eventjes toen zijn scherm zichtbaar moest worden :D

 

Verder vind ik het dit jaar vooral moeilijk om te bepalen wie met absolute zekerheid niet de mol is, waardoor je kunt deduceren. In andere jaren zag je vaak 1-2 veel te fanatieke kandidaten meedoen waardoor je wist dat die er sowieso uit zouden kunnen vliegen omdat ze de mol niet zijn (en te weinig verdenking op zich nemen). Dit jaar heb ik echt geen flauw idee. :P 

Haha, ja jij had ze als enige alle 10 op 1 kandidaat ingezet, dat is voor aflevering 1 wel vrij riskant. Sinds Pieter Derks sluit ik niks meer uit voor afvaller 1. Al had vrijwel iedereen in dit geval qua jokers wel ‘pijn’ gehad bij een exit voor Jan ;)

 

Dat herken ik inderdaad ook. Twijfelen doe je altijd, maar op dit moment ben ik voor mezelf eigenlijk alleen volledig zeker dat Bella en Ruben niet de Mol zijn. Dan blijven er dus érg veel opties open :P (een aantal sterke verdenkingen en een hoop die je niet kunt wegstrepen)

 

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zat vanmiddag even te kijken naar filmpjes op youtube en daar kwam ik wel een interessante gedachte tegen, die ik hier best met jullie wil delen (zeker ook vanwege de inzendingen 8))).

 

Er gaan gedachten rond dat de mol naar alle waarschijnlijkheid er alles aan gelegen is om de kluis te vinden.

Waarom? Stel dat er 4 koppels zijn die de kluis vinden en het 5e koppel (met de mol) niet...

Dat zou dan dus betekenen dat de kandidaat van het duo de test net zo goed kan maken als hij wil (ook al zit hij op de juiste mol), maar dan gaat hij er alsnog uit!

En dat zou dan best oneerlijk zijn (en wellicht te duidelijk worden gedurende het seizoen wie dan de mol is).

Als je dan naar aflevering 1 kijkt dan zouden er dus als dit het geval zou zijn al 4 kandidaten (-1) af kunnen vallen.

En als je dan kijkt naar de andere 6 kandidaten dan waren er 4 van de 6 die duidelijk liepen te klooien en totaal geen haast bleken te hebben en 2 deden er wel alles aan om de kluis zsm te vinden.

 

Maar goed... Bovenstaande gaat natuurlijk al niet meer op als de kandidaat met het rode scherm terug komt vanavond.

En het kan natuurlijk ook zo gemonteerd zijn dat de beelden niet lineair lopen en/of als de mol (en dat is waarschijnlijk zo) voorkennis heeft over waar de kluis is.

En als de afvaller van aflevering 1 inderdaad niet terugkomt en de kandidaat die daarbij was blijkt uiteindelijk de mol te zijn, dan is de afvaller van aflevering 1 echt keihard genaaid.. :P

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kunt net zoveel theorieën bedenken als je wilt, maar je weet het nooit zeker;

 

- Als iemand constant verdacht is of loopt te kloten of geld verspilt kan hij de Mol zijn, maar ook een kandidaat zijn die zichzelf expres verdacht wil máken.

- Als iemand (met name in het begin) in een specifiek spel enorm zijn best doet en coördineert en veel geld pakt, kan hij de fanatieke kandidaat zijn maar ook kan hij de Mol zijn ‘die het vertrouwen van de groep wil winnen’. Later kan de pot met zijn voorkennis misschien weer leeg gaan, zoals de veiling afgelopen jaar.

 

En op basis van bovenstaande 2 bullets kan je elke theorie plat slaan :P. Ik probeer zelf daarom vooral te kijken of mensen nieuwsgierig, ontspannen of nerveus overkomen op sommige momenten (bijv, als Art een spel uitlegt of tijdens executies)

 

In dit geval; ja goed punt. Als de Mol bij het enige groepje had gezeten dat de kluis niet had gevonden was dat zeer oneerlijk geweest voor de afvaller. Alleen er was niet 1 groepje maar 2, je weet niet of de Mol ergens met voorkennis nog heeft bijgestuurd en je weet nog niet of het ooit het doel is geweest dat er überhaupt iemand zou afvallen ;). Dus ‘nu’ heb je er nog weinig aan, maar houd het inderdaad wel in gedachten voor als we verder zijn in de serie.

 

Overigens; statistisch gezien ben je in dit geval sowieso al net iets meer in het nadeel als je duo-maatje de Mol is en je moet een executie doen. Scheelt voor jou altijd een extra kandidaat die potentieel een rood scherm kan pakken ongeacht hoeveel personen er aan de executie deelnemen ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minuten geleden, MarsM zei:

Overigens; statistisch gezien ben je in dit geval sowieso al net iets meer in het nadeel als je duo-maatje de Mol is en je moet een executie doen. Scheelt voor jou altijd een extra kandidaat die potentieel een rood scherm kan pakken ongeacht hoeveel personen er aan de executie deelnemen ;)

Klopt, maar je krijgt wel unieke informatie tot je als je door hebt dat ie aan het mollen is. Dus het kan meteen een eye opener zijn. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minuten geleden, Hinse zei:

Klopt, maar je krijgt wel unieke informatie tot je als je door hebt dat ie aan het mollen is. Dus het kan meteen een eye opener zijn. :) 

Zeker, tijdens het spelen van het spel zelf wel ja. Ik bedoel het statistische nadeel echt voor het moment dat je al de executie moet gaan doen. Dan heb je met een medekandidaat als duo-buddy uiteraard meer kans om ‘m te overleven; 1 potentieel rood scherm meer als de Mol niet jouw buddy is én niet aan de executie deelneemt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minuten geleden, MarsM zei:

Zeker, tijdens het spelen van het spel zelf wel ja. Ik bedoel het statistische nadeel echt voor het moment dat je al de executie moet gaan doen. Dan heb je met een medekandidaat als duo-buddy uiteraard meer kans om ‘m te overleven; 1 potentieel rood scherm meer als de Mol niet jouw buddy is én niet aan de executie deelneemt.

Met statistisch ga je er dan van uit dat iedere persoon dezelfde kans op dezelfde informatie heeft om de executie te maken, maar in het team van de mol heb je wel degelijk meer informatie over de mol en dus om de vragen juist te beantwoorden. Vanuit een ander team is dat zoals het spelverloop van afgelopen week ging fier onmogelijk. Dus het is maar net wat je onder statistisch verstaat. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 minuten geleden, Hinse zei:

Met statistisch ga je er dan van uit dat iedere persoon dezelfde kans op dezelfde informatie heeft om de executie te maken, maar in het team van de mol heb je wel degelijk meer informatie over de mol en dus om de vragen juist te beantwoorden. Vanuit een ander team is dat zoals het spelverloop van afgelopen week ging fier onmogelijk. Dus het is maar net wat je onder statistisch verstaat. ;) 

Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in :P

 

Het blijft gewoon lullig hoe deze executie verliep. Zelfs als je duo-buddy héél verdacht had gedaan weet je nog steeds niet of hij/zij de enige of de méést verdachte was (je hebt geen vergelijkingsmateriaal van de andere 8 spelers) en of hij/zij dat wel/niet expres heeft gedaan. Voor de afvaller zou het gewoon fair zijn als er nog een kans kwam...

Link naar bericht
Delen op andere sites
27 minutes ago, Hinse said:

Met statistisch ga je er dan van uit dat iedere persoon dezelfde kans op dezelfde informatie heeft om de executie te maken, maar in het team van de mol heb je wel degelijk meer informatie over de mol en dus om de vragen juist te beantwoorden. Vanuit een ander team is dat zoals het spelverloop van afgelopen week ging fier onmogelijk. Dus het is maar net wat je onder statistisch verstaat. ;) 

Dat ligt er natuurlijk aan hoe je de vragen invult en op wie je inzet (je mede teamgenoot of een ander duo die je nog niet hebt gezien en alleen maar hebt gehoord.

 



Ron koos ervoor om zeker Loes mee te nemen in zijn test (enige referentie zoals hij aangaf) en kan daarmee statistisch gezien minder kans hebben gehad op een groen scherm, terwijl Jan al meteen begint te roepen van Loes vertrouw ik niet en Olcay vetrouw ik niet en Emilio niet en Ron ook niet).

Ook Jean-Marc heeft gespreid en meer op Bella en Simone ingezet en Loes heeft duidelijk om Stine ingezet, vanwege het verdachte telefoon gedrag en vertrouwt Ron wel weer (in ieder geval niet verdacht)

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 minutes ago, samba-boy said:

Ik ga gewoon de tunnel in, denk ik. Ik moet ook wel, nu ik in week 1 vier jokers kwijt ben geraakt. (Ik verwarde de jokers even met de app; hier krijg je wel elke week weer 10 jokers :P)

Sinds wanneer krijg je met de app jokers :P?

Ik weet niet beter dan dat je met punten werkt en dat je punten worden verdubbelt als je die op jouw kandidaten in hebt gezet en die er nog in zitten aan het eind van de aflevering :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minutes ago, Hinse said:

Dusss wat begint dit seizoen leuk met de afvallers zeg :') De ene wil niet weg en moet weg en de ander gaat vrijwillig weg. Wat een rommelig seizoen na 2 afleveringen zeg...

Ja, echt bizar en slecht gecast ook wel...

De OP is inmiddels bijgewerkt

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, TMP said:

Beetje teleurstellend om op deze manier uit het spel te stappen... Sneu voor Ron ook, die was wel graag doorgegaan.

 

  Hide contents

Slecht voor mijn Pool ook, had Jean-Marc twee keer als finalist.

 



Jij niet alleen, heel veel potentiele punten gaan er al direct met zijn exit verloren ;)

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Erg slecht gecast... je weet in wat voor rollercoaster je stapt toch. Had dan een 'wisseltruc' met Ron gedaan, die juist zo graag wilde :|Y

 

@TMP dit voelen de meeste mensen wel in de pool dus niks aan de hand nog ;)

 



Gezien de resterende kandidaten en hun gedrag lijkt het er wel heel sterk op dat de Mol een vrouw is.

 

Met name Stine en Olcay zijn de grootste stoorzenders; Olcay zeer nadrukkelijk en Stine wat subtieler en psychologisch (maar dat is ook d'r vak ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zojuist, MarsM zei:

Erg slecht gecast... je weet in wat voor rollercoaster je stapt toch. Had dan een 'wisseltruc' met Ron gedaan, die juist zo graag wilde :|Y

 

@TMP dit voelen de meeste mensen wel in de pool dus niks aan de hand nog ;)

 

 

  Toon verborgen inhoud

 

 

 


Gezien de resterende kandidaten en hun gedrag lijkt het er wel heel sterk op dat de Mol een vrouw is.

 

Met name Stine en Olcay zijn de grootste stoorzenders; Olcay zeer nadrukkelijk en Stine wat subtieler en psychologisch (maar dat is ook d'r vak ;))
 

 

 

 

Inderdaad heel slecht gecast. Zag zojuist dat de schade voor de Pool inderdaad beperkt zal blijven, omdat er opvallend veel mensen vertrouwen in hem hadden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, TMP zei:

 

Inderdaad heel slecht gecast. Zag zojuist dat de schade voor de Pool inderdaad beperkt zal blijven, omdat er opvallend veel mensen vertrouwen in hem hadden.

Klopt. Ik had zelf ook geen flauw idee na afl 1 hoe ik moest inzetten qua winnaar, vandaar dat ik ben aangesloten op de grote groep... veel deelnemers met dezelfde punten of veel deelnemers met dezelfde pijn ;).

 

Je kunt nu gewoon nog herpakken en de pool winnen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Door het vertrek van ... kwam een vriendin van me met de volgende stelling aan.

 

Wat als de kandidaat die de mol was besloot vrijwillig te vertrekken? Hoe moest het programma dan verder?

 

Eigenlijk is dit incident, samen met het ongeluk en vertrek van Janine, de enige twee momenten die ik zo snel voor de geest kan halen waar iemand buiten een test om moet vertrekken, al schijnt er ook iemand met griep te zijn vertrokken (Manuel Venderbos?). Point is, het vervangen van de mol hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn in zo'n geval.

 

Op internet gaat zelfs het gerucht dat ... de mol was die zichzelf op een bepaalde manier verraden heeft en daardoor het spel verlaten heeft :') Op het forum van wieisdemol.com (waar helaas momenteel nogal een 'positiviteitstenure' heerst en goede inhoudelijke, maar kritisch op de kandidaten zijnde posts worden gecensureerd (en dat zeg ik als lezer!) waardoor de post in kwestie is weggehaald) schreef iemand een geweldig berichtje hoe ... geen bal meer hoefde uit te voeren, mede om zo juist verdacht te worden. En ook de reactie "super!" Op de vraag hoe widm tot zover werd ervaren deed enkele wenkbrauwen fronsen.

 

Ik snap best dat een kat in het nauw rare sprongen maakt, maar dit vond ik een hele rare sprong. En eigenlijk al helemaal een dikke 'fuck you' richting de exit van aflevering 1, die zelfs misschien nog mocht terugkomen. Zucht.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Om eerlijk te zijn word ik ook wel wat moe van al die gasten die steeds met die extreme complottheorieën komen;

 

 - De Mol is naar huis gestuurd / heeft een rood scherm gehad, want X-zinnetje is niet uitgesproken!!

- De Mol is zelf uit het spel gestapt en is vervangen!! Wisseltruc!!

- Er zijn dit jaar 2 Mollen!!

 

Come on, deze 2 personen zijn het niet en zijn het ook nooit geweest en er is ook niet meer dan één Mol. En ook dit seizoen is het weer niet Art. Zucht.

 

@samba-boy inderdaad interessant als het zou gebeuren, maar bij toeval is het gelukkig nooit gebeurd. En de Mol zelf gaat wel door een wat zwaardere selectieprocedure dan afvaller 2 mag ik hopen; dit was gewoon slecht ingeschat / gecast en inderdaad dikke vette bittere pil voor Ron.

 

Het lijkt wel alsof sommigen alleen nog maar tevreden zijn als er 'originele' dingen worden bedacht omdat we alles al een keer hebben meegemaakt en anders is het allemaal slecht. :O|

 

En laat ik dan ook maar gelijk zeggen dat ik voor Olcay Gulsen en d'r imago hoop dat ze er óf snel uitligt of zich de rest van het seizoen wel wat meer gedragen heeft. De reacties van veel kijkers zijn niet bepaald lovend. Ze was mega arrogant, solistisch en ook badinerend tegen medekandidaten waaronder Stine mbt haar kleding. Erg verstorend maar niet op Mol-wijze. Naaldhakken meenemen op reis of tijdens 2 verschillende spellen / tijdens opnames een plaspauze nemen is gewoon drama-queen gedrag :|Y.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
6 hours ago, samba-boy said:

Eigenlijk is dit incident, samen met het ongeluk en vertrek van Janine, de enige twee momenten die ik zo snel voor de geest kan halen waar iemand buiten een test om moet vertrekken, al schijnt er ook iemand met griep te zijn vertrokken (Manuel Venderbos?).

Klopt.

Manuel Venderbos zat in seizoen 10 en werd in aflevering 3 ziek. 

Hij kon niet meespelen dus ging de groep zonder hem door.

Aan het eind van de aflevering kwam de mededeling dat Manuel nog altijd ziek was en dat zijn achterstand te groot was geworden.

Er volgde een test en excecutie, echter het laatste scherm van Barbara Barend werd niet getoond.

Dat zou rood zijn geweest, maar ze kreeg nog een kans in het spel te blijven door het spelen van een topito spel.

Bij een volledige groene topito (4 kwarten) mocht zij alsnog door en dat gebeurde.

Een aflevering later vloog ze er alsnog uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

@MarsM

Mooi gezegd, maar dat over de arrogantie van Olcay... Gelukkig is Stine dat niet en is zij wel een vriendelijke, niet arrogante kandidaat :').

Ik erger mij juist aan Stine en ik hoop dat zij het spel snel verlaat (al is dat wel mijn back-up mol...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, RM zei:

@MarsM

Mooi gezegd, maar dat over de arrogantie van Olcay... Gelukkig is Stine dat niet en is zij wel een vriendelijke, niet arrogante kandidaat :').

Ik erger mij juist aan Stine en ik hoop dat zij het spel snel verlaat (al is dat wel mijn back-up mol...)

Ik snap deze reactie niet helemaal. Mijn opmerking staat los van de spellen / de competitie of wie ik zelf verdenk. Fanatiek of arrogant/strontvervelend zijn wel verschillende dingen. Stine gedraagt zich meer lief en veel onnozeler dan ze is, maar ze doet niet lelijk.

 

Olcay heeft behoorlijk veel negatieve reacties over d'r omgang met de groep ontvangen van kijkers. Meermaals vrij minderwaardig gedrag naar medekandidaten vertoond (ze zijn dom en kleden zich slecht, enz) en richting de mensen die hard werken om de spellen te bedenken en voor te bereiden is het vrij respectloos om meerdere keren tijdens de opnames "ik moet plaaaassen" te roepen en dit vervolgens ook nog te doen. Ze gedraagt zich als een strontvervelende puber. En ja, dat maakt haar natuurlijk verdacht want het is een stoorzender.

Link naar bericht
Delen op andere sites
9 hours ago, djkoelkast said:

Ik heb nog niet alles gelezen, maar er werd bij Janine gezegd: Janine was dus niet de mol. Dat is nu niet gezegd.

Ook ontbrak "de mol gaat nooit naar huis" bij de eerst aflevering in ieder geval.

Maar denk je dat afvaller 2 de mol zou zijn geweest?

Ik denk eerder dat Art er het zijne van heeft gedacht en het niet expliciet heeft genoemd omdat het niet boeit.

Als je gevraagd wordt als mol dan heb je maanden voorbereiding (dat heeft Kees Tol ook al eens aangegeven) en dus zal het niet zo zijn dat ze dan "even" een andere kandidaat de mol maken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 minuten geleden, RM zei:

Maar denk je dat afvaller 2 de mol zou zijn geweest?

Ik denk eerder dat Art er het zijne van heeft gedacht en het niet expliciet heeft genoemd omdat het niet boeit.

Als je gevraagd wordt als mol dan heb je maanden voorbereiding (dat heeft Kees Tol ook al eens aangegeven) en dus zal het niet zo zijn dat ze dan "even" een andere kandidaat de mol maken ;)

Nee. Ze gaan niet 2x Tol is de Mol doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
11 hours ago, MarsM said:

Ik snap deze reactie niet helemaal. Mijn opmerking staat los van de spellen / de competitie of wie ik zelf verdenk. Fanatiek of arrogant/strontvervelend zijn wel verschillende dingen. Stine gedraagt zich meer lief en veel onnozeler dan ze is, maar ze doet niet lelijk.

 

Olcay heeft behoorlijk veel negatieve reacties over d'r omgang met de groep ontvangen van kijkers. Meermaals vrij minderwaardig gedrag naar medekandidaten vertoond (ze zijn dom en kleden zich slecht, enz) en richting de mensen die hard werken om de spellen te bedenken en voor te bereiden is het vrij respectloos om meerdere keren tijdens de opnames "ik moet plaaaassen" te roepen en dit vervolgens ook nog te doen. Ze gedraagt zich als een strontvervelende puber. En ja, dat maakt haar natuurlijk verdacht want het is een stoorzender.

I know, het zijn ook 2 verschillende dingen ;).

Olcay gedraagt zich als een diva en Stine is vol van haarzelf (die opmerking in aflevering 1 al met die foto's: "Geen aanwijzingen?!... Nee dat kan niet!")

Ze zijn beiden irritant en Stine is inderdaad meer begaan met de groep.

 

Maar je zult zien dat de mensen die het meest irritant zijn vaak tot het eind er in blijven (dat is in ieder geval in bijna elk voorgaande seizoen nog gebleken :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, RM zei:

Stine is vol van haarzelf (die opmerking in aflevering 1 al met die foto's: "Geen aanwijzingen?!... Nee dat kan niet!")

 

Maar je zult zien dat de mensen die het meest irritant zijn vaak tot het eind er in blijven (dat is in ieder geval in bijna elk voorgaande seizoen nog gebleken :P)

Maar dat vond ik zelf weer precies zo'n geacteerde reactie van een niet-acrice, alsof ze deed of ze daarover verbaasd was. Geldt overigens ook voor toen ze bij die koffiebar aankwamen en ze heel nep "Oooh we moeten vast iets zoeken" zei en ze midden in de deuropening achter een tafeltje buiten ging kijken. Vervolgens kon Emilio er ook niet meer langs :'). En daarna heel relaxt "Doe eerst maar 2 koffie". En constant inpraten op Emilio dat ze Art beter kunnen bellen en de jokers moeten zoeken, en alle hints niet met Loes delen waardoor er nog vaker moest worden gebeld naar Art.

 

Dat ging in aflevering 2 gewoon vrolijk door; met dat rode wagentje achteraan het parcours graven waar het geen zin heeft/langer duurt. In het theater op Jean-Marc inpraten dat ie moest blijven zitten. Als eerste mensen bewegen naar Ron toe te gaan maar zelf geen initiatief nemen (zou ze zich verdacht mee maken en opdracht was sowieso mislukt, maar mooi meegenomen als een ander het wel had gedaan). En op de markt de porto bedienen die weer stoorde en een keer 'man' doorgeven terwijl het 'vrouw' was. Ze liep daar ook verdacht veel achter Olcay aan.

 

Het stapelt zich een beetje op, maar je moet er wel echt op letten en doordenken. En steeds lijkt het alsof anderen het fout doen terwijl zij er vaak zijdelings bij betrokken is. "De Mol houdt zich nog rustig" zei ze na d'r test; ze staat zelf steeds redelijk op de achtergrond leuk mee te lachen. En ja t is absoluut allemaal irritant gedrag. Maar dat is wel typisch Mol-gedrag zoals dat bij het spel hoort; Rekken en onnozoel doen / zieken. Het is allemaal wat Annemarie Jung-achtig.

 

Overigens de schaakbord hint uit afl 1 (de witte dame die verkeerd stond op vak D1 ipv het juiste E1) neigt ook sterk naar hoe dat bij Klaas ging;

D1 - D één - Foute Deense Dame. Verder stikt het van de verwijzingen naar 'dubbel' en heeft zij een één-eiige tweelingzus. Dat waren in de vorige series altijd aanwijzingen; schrijver, vissers, kruizen, spiegeling. En concluis; ze startte in het theater samen met Emilio in... jawel... loge 18 -0-

 

Of Stine gezien dit alles dus de Mol is? Zou vooralsnog heel goed kunnen. Maar volg vooral je eigen gevoel, vorig jaar zat ik er na Margriet en Klaas ook gigantisch naast. Je zoekt ook altijd bevestiging voor wat je wilt zien, dat is het gevaar met dit spel ;) (ik durf voor mezelf nu wel all-in te gaan)

 

En Olcay de Mol? Tja zolang ze in het spel zit kan het, maar dan moet het iets beter worden dan de naaldhakken, plaspauzes en 500 euro in een envelop laten zitten wat door 8 man wordt gezien. En bij voorkeur dus iets minder laatdunkend / denigrerend gedrag.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 uur geleden, djkoelkast zei:

Ik heb nog niet alles gelezen, maar er werd bij Janine gezegd: Janine was dus niet de mol. Dat is nu niet gezegd.

Ook ontbrak "de mol gaat nooit naar huis" bij de eerst aflevering in ieder geval.

Een woordvoerder van AVROTROS heeft inmiddels officieel bevestigd dat Jean-Marc niet de Mol was, maar dat deze unieke gebeurtenis ze wel aan het denken heeft gezet qua noodscenario voor wanneer dit wél bij de Mol zou gebeuren / de Mol om wat voor reden ook onverwacht zou moeten stoppen. Hierover kunnen ze inhoudelijk uiteraard niet uitweiden.

 

Verder heeft van Tol zelf in gesprek met Annemieke Schollaardt op radio 2 ook aangegeven dat hij na een dag grote spijt had van zijn beslissing uit het spel te stappen.

 

Ron is ook definitief weg. Maw; alle complottheorieën kunnen de kast in :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je moet voor de grap gewoon eens zoeken op wie is de mol 2018 op youtube.

Het stikt er echt van de zelf vloggende "eikeltjes" die wel even denken te kunnen vertellen hoe het in elkaar steekt.

En iedere keer dat papegaaien gedrag ook;

- twee mollen dit seizoen

- Ron is de mol

- Jean-Marc was de mol tot hij er uit gegaan is en nu is de mol een vrouw..

*ZUCHT* :P

 

Overigens, die laatste opmerking was wel interessant.

Het leek er namelijk echt op dat wanneer je het beeld veel helderder maakt (overbelicht), je duidelijk een vrouwelijk postuur ziet verschijnen nadat Jean-Marc een biecht in de camera heeft gedaan...

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 16-1-2018 at 18:40, RM zei:

Overigens, die laatste opmerking was wel interessant.

Het leek er namelijk echt op dat wanneer je het beeld veel helderder maakt (overbelicht), je duidelijk een vrouwelijk postuur ziet verschijnen nadat Jean-Marc een biecht in de camera heeft gedaan...

 

Zat er niet gewoon een vrouw tegenover hem bij de camera, die hem de vragen stelde om hem 'het goede' te laten biechten? Die dagboekkamer-stukjes zijn in elk programma altijd compleet gestuurd. "Vertel eens wat er gebeurde tijdens jouw taak van de opdracht..." "Vertel eens wat er gebeurde toen je viel..." enzovoort... Gewoon een interviewster die door de overbelichting in een silhouet van het licht opdook in het donker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 hour ago, samba-boy said:

Zat er niet gewoon een vrouw tegenover hem bij de camera, die hem de vragen stelde om hem 'het goede' te laten biechten? Die dagboekkamer-stukjes zijn in elk programma altijd compleet gestuurd. "Vertel eens wat er gebeurde tijdens jouw taak van de opdracht..." "Vertel eens wat er gebeurde toen je viel..." enzovoort... Gewoon een interviewster die door de overbelichting in een silhouet van het licht opdook in het donker.

Nee hoor...

Wat denk je wat er gebeurt als je beelden overbelicht :P?

Precies... Dan worden alle "echte" kleuren vervaagd en vervormd waardoor het lijkt alsof je een silhouet ziet van iets dat er niet is _O-

 

Dit zie je dus als je het beeld overbelicht:

Jean-Marc biecht in de camera en verdwijnt (vervaagd) langzaam, waardoor "ineens" het silhouet verschijnt.

Typisch gevalletje tuuuuurlijk ;).

png.png.236be01afcb8a11f0db1a7db02609a5f.png

 

En dan nog even een bonus :P 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Exclusieve beelden...

Wel fijn dat Olcay zelfkennis heeft :P

En Stine... Wat ben je inderdaad weer lekker vaag bezig :P.

 

 

Zodadelijk werk ik de OP bij.

Nog 1 dag om in te zenden en hierbij wederom het verzoek om niet tot het laatste moment te wachten als dat niet noodzakelijk is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, en dat noem ik nou 'zieken'. Eerst bewust die single key pakken en als iedereen weg is bij 2 man apart gaan miepen en "iedereen heeft zóóó in z'n molboekje lopen schrijveeeen" gaan roepen en dat ze nu in het nadeel is. En wat is er nou 'geinig' aan evengoed die sleutels ruilen...

 

Ze is mij dus veel te zelfverzekerd bezig met die psychologische spelletjes, want ze zou ook bijdehand genoeg zijn om er eerder mee te komen. En het is niet zeker of dit fragment van voor of na het bondje tussen Loes en Ruben is, maar als het er ná is, maakt deze Freud-tactiek haar voor mij alleen maar verdachter :P

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
25 minutes ago, MarsM said:

Tja, en dat noem ik nou 'zieken'. Eerst bewust die single key pakken en als iedereen weg is bij 2 man apart gaan miepen en "iedereen heeft zóóó in z'n molboekje lopen schrijveeeen" gaan roepen en dat ze nu in het nadeel is. En wat is er nou 'geinig' aan evengoed die sleutels ruilen...

 

Ze is mij dus veel te zelfverzekerd bezig met die psychologische spelletjes, want ze zou ook bijdehand genoeg zijn om er eerder mee te komen. En het is niet zeker of dit fragment van voor of na het bondje tussen Loes en Ruben is, maar als het er ná is, maakt deze Freud-tactiek haar voor mij alleen maar verdachter :P

Waarschijnlijk ervoor, want in de aflevering zelf zie je Ruben op de kamer strijken en is Loes ook met dingen op die kamer bezig.

En je kunt in dit fragment wel het één en ander opmaken dat dit zich afspeelt vlak nadat ze bij de receptie wegliepen.

 

Wat dan alleen wel raar is, is dat Olcay aan Jean-Marc wordt gekoppeld, terwijl ze in de aflevering zelf met Stine op een kamer zit (wat dus zou betekenen dat Jean-Marc uiteindelijk alleen op een kamer terecht is gekomen...?!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En toch beginnen nu ook die aanwijzingen allemaal weer wat zichtbaarder te worden. Als Stine de Mol is, waarom dan dit ‘extra fragment’ online gooien? ;). Zoiets deden ze vorig jaar ook met een extra fragment van Jochem en hoe hij een dubbel bondje sloot. Beetje weer bewust bijsturen / verdacht maken in de montage misschien?

 

Opzich zijn ze dat sinds het debacle met Klaas wel een stuk beter gaan doen. Ik ga voor aflevering 3 even Kamikaze op Stine, maar ik ben nog niet helemáál de tunnel in gelopen. Ook Simone zou nog steeds heel goed de Mol kunnen zijn qua gedrag (linksaf lopen, terwijl een local 3 seconden daarvoor rechtsaf zegt, op het juiste moment met hints komen voor WID M18 en op de landkaart kijken en constant de telefoons en porto’s in de hand) en verborgen aanwijzingen (in afl. 1 samen met Bella als enige een envelop op bed, als enige duo niet in een koffietent maar in de Sky Bar (bovengronds/on air), Art die als een nieuwslezer op tv komt, verwijzingen en klokken naar/op 8 uur. Nogmaals; als je hints en aanwijzingen wilt zien, dan zijn ze er ook. Veel suggesties voor hints zijn slecht, maar de afbeeldingen van Margrietjes op de hoofdsteunen van de bus waren ook slecht (en toch opgemerkt :P).

 

Het wordt tijd dat we ook reguliere executies krijgen, zodat je ook wat meer reacties en gezichtsuitdrukkingen kunt zien en een iets beter beeld krijgt van wie wie precies verdenkt. Door de rommelige start met de eerste 2 afvallers hebben we daar nog maar weinig info over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...