Ga naar inhoud

Kerstpraat 2017


Aanbevolen berichten

Kerstpraat 2017

Een week geleden zag ik op TV een presentatrice in een 24kitchen kookprogramma een kerstboom  in elkaar zetten. Geen gewone kerstboom natuurlijk, nee, een eigenhandig in elkaar geknutselde kerstboom, bestaande uit boeken...Zullen wel kookboeken geweest zijn, want ik zag er eentje met plaatjes en tekst erin! Alleen niet helemaal heel meer. Nee, ze pakte een boek en een boormachine en maakte een gat in het midden van de rug van het boek. Zo een aantal en die plaatste ze over een stang, een soort paaldanspaal in het klein... ;) En mooi schikken natuurlijk, een beetje naar links en een ander beetje naar rechts. Met er tussenin volle garenklosjes om ruimte tussen de boeken te creëren. Toen nog een ketting draperen en klaar was de kerstboom.

 

kerstboekenboom.jpg.21afb1061d820db60430cd7f4e8359cc.jpg

 

Tip, tap, top
De VLC-Player heeft een kerstmuts op!

 

vlc-player.kerst.jpg.22dabc8fc37b9635ed4f05c87959ef50.jpg

 

Jullie nog leuke kerstdingen gezien of meegemaakt dit jaar?
 

aangepast door Keetie
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, Keetie zei:

De kerstboom waarvan ik het plaatsen van de ster vergat te melden ziet er natuurlijk erg fraai uit, maar....

heeft niemand een oordeel over het vernielen van een aantal goede boeken hiervoor? Ik vind het vernielzucht.

 

Eerlijk gezegd wilde ik juist niet de sfeer in je leuke nieuwe topic verpesten... maar ja; Moet dat kunst voorstellen ofzo? 'Super leuk!' en 'out of the box!'. Bijzonder achterlijk en zonde van de boeken. Volgende keer moeten ze hun hersens maar gebruiken in plaats van zo'n kralenketting :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
23 hours ago, MarsM said:

Eerlijk gezegd wilde ik juist niet de sfeer in je leuke nieuwe topic verpesten... maar ja; Moet dat kunst voorstellen ofzo? 'Super leuk!' en 'out of the box!'. Bijzonder achterlijk en zonde van de boeken. Volgende keer moeten ze hun hersens maar gebruiken in plaats van zo'n kralenketting :)

Het is juist sneu als niemand een reactie plaatst, positief of negatief.

 

Ik heb nog geprobeerd te achterhalen wie de presentatrice was, maar op de website van 24kitchen staat er niets over vermeld, over deze 'Christmas special', anders had ik zeker wel een reactie gestuurd.

 

In de kranten hebben ze het ook over de top 5 kerstplaten en eentje komt er als eerste tevoorschijn:

 

Mariah Carey met All I Want for Christmas Is You

 

Voor mij is mijn kerstplaat:

 

The Little Drummer Boy van The Beverly Sisters, deze heb ik ooit eens van mijn oom gekregen.

 

En voor jullie? Wat is jouw favoriete kerstplaat?

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Keetie said:

Het is juist sneu als niemand een reactie plaatst, positief of negatief.

 

En voor jullie? Wat is jouw favoriete kerstplaat?

 

Het enige wat ik hierover kan zeggen is dat ik het sneu vind dat dit soort "kunst" als creatief wordt bestempeld tegenwoordig.

Als ik alleen al naar het plaatje kijk dan springen de tranen al in mijn ogen.

 

Over het algemeen zie ik steeds meer van dit soort dingen voorbij komen die dan leuk gevonden moeten worden en als je het niets vindt en er dan een andere mening over hebt dan word je als zeikerd neergezet.

 

Persoonlijk heb ik mij ook echt voorgenomen (en users die hier al een aantal jaren komen weten wat ik bedoel) om niet meer als zeikerd over te komen.

Ik probeer juist om zo positief als mogelijk over te komen.

Met die reden heb ik ook niet eerder gereageerd ;).

 

Mijn favoriete kerstplaat is denk wel It's Gonna Be A Cold Christmas.

Ook omdat ik die andere nummers al te vaak heb gehoord ;).

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uur geleden, Keetie zei:

Het is juist sneu als niemand een reactie plaatst, positief of negatief.

 

Ik heb nog geprobeerd te achterhalen wie de presentatrice was, maar op de website van 24kitchen staat er niets over vermeld, over deze 'Christmas special', anders had ik zeker wel een reactie gestuurd.

 

In de kranten hebben ze het ook over de top 5 kerstplaten en eentje komt er als eerste tevoorschijn:

 

Mariah Carey met All I Want for Christmas Is You

 

Voor mij is mijn kerstplaat:

 

The Little Drummer Boy van The Beverly Sisters, deze heb ik ooit eens van mijn oom gekregen.

 

En voor jullie? Wat is jouw favoriete kerstplaat?

 

Ik ben wel één van de laatsten hier die zich schuldig hoeft te voelen over het onderwerp interactie, dus / maar ben het helemaal met je eens ;)

 

Ik heb geen favoriete kerstplaat. Ze horen allemaal bij de traditionele kerstsfeer (we zouden niet zonder willen ook al komen die mariah carreys, chris reas en whams iedereen de keel uit), maar kwalitatief is 't gewoon allemaal bagger :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Na de favoriete kerstplaten komen natuurlijk de favoriete kerstfilms. Ook elk jaar dezelfde, maar 'How the Grinch Stole Christmas!', een favoriet van mij, heb ik dit jaar nog niet gezien.

 

Wel een opmerkelijk iets meegemaakt. In het Detectives topic had ik het over de Kerstspecial van The Murdoch Mysteries, die ik op België 1 gezien heb. Hij viel me erg tegen. Ik kreeg het gevoel van' O, nog even dit erbij en dat erbij, een maze en een monster voor het mysterie-gedeelte. Dat monster waarvan er 2 personen geloofden in zijn bestaan, bleek een 'hoofdpersoon' in een volksvertelling te zijn, Krampus geheten. Een monster dat - net zoals The Grinch deed - Kerstmis wil verstoren. Het monster bleek een verkleed iemand te zijn.

 

Vanavond op Veronica tegen tienen wordt er een komische horrorfilm met als titel Krampus uitgezonden.

 

Heeft iemand tegenwoordig nog een favoriete kerstfilm?

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Keetie zei:

Jingle Bells is dus jouw kerstnummer?! :)

 

Zo'n kleur gitaar had ik ook, geen elektrische. Mijn moeder heeft hem later weggegeven, waar ik niets van wist.

 

Er zitten meer nummers in, ook Dreaming of a white christmas.

 

Dit is mijn favoriete kerstplaat:

 

 

 

Ik heb hem vanmiddag nog aangekondigd tijdens de kerst top 100 van de lokale omroep, hij kwam nieuw binnen op nummer 46, op naar de top 10 voor volgend jaar :D

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, Keetie zei:

Na de favoriete kerstplaten komen natuurlijk de favoriete kerstfilms. Ook elk jaar dezelfde, maar 'How the Grinch Stole Christmas!', een favoriet van mij, heb ik dit jaar nog niet gezien.

 

Wel een opmerkelijk iets meegemaakt. In het Detectives topic had ik het over de Kerstspecial van The Murdoch Mysteries, die ik op België 1 gezien heb. Hij viel me erg tegen. Ik kreeg het gevoel van' O, nog even dit erbij en dat erbij, een maze en een monster voor het mysterie-gedeelte. Dat monster waarvan er 2 personen geloofden in zijn bestaan, bleek een 'hoofdpersoon' in een volksvertelling te zijn, Krampus geheten. Een monster dat - net zoals The Grinch deed - Kerstmis wil verstoren. Het monster bleek een verkleed iemand te zijn.

 

Vanavond op Veronica tegen tienen wordt er een komische horrorfilm met als titel Krampus uitgezonden.

 

Heeft iemand tegenwoordig nog een favoriete kerstfilm?

De George & Mildredfilm, al is dat niet echt een kerstfilm als Home Alone ofzo. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Met kerstfilms is het een beetje hetzelfde als kerstliedjes... iedereen roept "nee he, toch niet wéér home alone, love actually, enz" die we allemaal écht niet weer gaan kijken, maar we zijn stiekem teleurgesteld als ze niet te zien zijn ;). Eigenlijk zijn ze allemaal een 'mag ik een teiltje' weergave van The American Dream of ongeloofwaardige love stories.

 

De zogenaamde 'alternatieve' kerstfilms vond ik als kind dan nog het leukst. Een klassiekertje blijft toch Gremlins (Gizmo!O+).

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, MarsM said:

Met kerstfilms is het een beetje hetzelfde als kerstliedjes... iedereen roept "nee he, toch niet wéér home alone, love actually, enz" die we allemaal écht niet weer gaan kijken, maar we zijn stiekem teleurgesteld als ze niet te zien zijn ;). Eigenlijk zijn ze allemaal een 'mag ik een teiltje' weergave van The American Dream of ongeloofwaardige love stories.

 

De zogenaamde 'alternatieve' kerstfilms vond ik als kind dan nog het leukst. Een klassiekertje blijft toch Gremlins (Gizmo!O+).

 

Die Gremlinsfilm heb ik het laatste stukje van gezien, hij zat voor de Krampusfilm op Veronica gisteravond.

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 minuten geleden, Keetie zei:

Gisteravond heb ik het laatste stukje van de Gremlinsfilm genaamd Gremlins gezien, VS, 1984, 3 sterren. De Krampusfilm die Krampus heet, VS, 2015, 3 sterren, heb ik maar half gezien. De andere helft ga ik op een veilig uur verder kijken.

 

*O* 

3 sterren volgens wie? En op een schaal van? :P

 

En ja je hebt ook Gremlins 2: the new batch. Sequels voor successen, dat is een universele wet ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Iedereen kan tegenwoordig z'n recensies met X-sterren overal dumpen. Ik hecht er daarom letterlijk nooit waarde aan, aangezien beoordelingen altijd meningen zijn waar jij als individu wel een hele andere voorkeur kunt hebben. Ik kan je films noemen die ik geweldig vind, terwijl de overall-beoordeling slecht is. Andersom gebeurt echter nog véél vaker (Skyfall, Inception, Jurrasic Park World nogwat, Spider-man Homecoming  enz...... allemaal tonnen aan sterren, ik vind ze afschuwelijk).

 

Kijkt en beoordeelt u dus altijd zelf, het kan zomaar een verrassing zijn! ;)

 

En is er nog oud & nieuw - praat? Heeft iemand de beste oliebollenkraam van het jaar al gespot? Zijn er bij jullie al bushokjes opgeblazen door vuurwerktuig? Gaan jullie ook sowieso niet 'ik hou van holland' meuk kijken, ondanks de goede beoordelingen? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
21 minutes ago, djkoelkast said:

Opgeblazen brievenbus gezien, oliebollen bak ik zelf, heb een nieuwe methode uitgevonden (deeg overnacht laten rijzen in plaats van vlak van tevoren) en nieuwe receptuur (speciaal soort bier in het deeg) waardoor ze nog lekkerder worden :D

 

Receptje? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 hours ago, MarsM said:

Iedereen kan tegenwoordig z'n recensies met X-sterren overal dumpen. Ik hecht er daarom letterlijk nooit waarde aan, aangezien beoordelingen altijd meningen zijn waar jij als individu wel een hele andere voorkeur kunt hebben. Ik kan je films noemen die ik geweldig vind, terwijl de overall-beoordeling slecht is. Andersom gebeurt echter nog véél vaker (Skyfall, Inception, Jurrasic Park World nogwat, Spider-man Homecoming  enz...... allemaal tonnen aan sterren, ik vind ze afschuwelijk).

 

Kijkt en beoordeelt u dus altijd zelf, het kan zomaar een verrassing zijn! ;)

 

Natuurlijk waar. Maar op IMDb kun je wel meestemmen dmv een ster toe te voegen met een plus. De populairste beoordeelde film op het ogenblik is  Star Wars: The Last Jedi (2017) die op 1 staat met een 7.6, ik denk van de 10. Je zou dus eigenlijk ook een min moeten kunnen stemmen, want inderdaad blijkt dat veel mensen het een goede film vinden, maar ook veel een slechte beoordeling geven.

 

Gremlins boppe vanavond op SBS9.

 

Nog 2 nachtjes slapen voor Oud en Nieuw, tenzij je natuurlijk in de nachtdienst zit, dan is het nog 2 1/2 dagjes slapen. :)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanwege de feestdagen en bijbehorende verplichtingen had ik dit topic even gemist. Enigszins mosters na de maaltijd, maar mijn favo kerstplaat blijft:

 

 

Daarnaast ben ik de laatste jaren de meeste kerstplaten wel redelijk zat. Dit jaar heb ik de playlist die ik normaal veel aan zet uitgebreid met een aantal songs die je wat minder vaak hoort en daardoor wat meer variatie geeft:

 

 

 

 

 

 

 

Dat soort nummers ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 minutes ago, Deemster said:

Kerstmis mag dan voorbij zijn, maar ik heb de versiering nog staan en draai lekker kerstplaatjes :D momenteel kerstmuziek gespeeld op het hammond orgel door Klaus Wunderlich

Ik veronderstel dat je kerst bedoelt ;).

(De) Kerstmis is iets anders :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...