Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 01-01


Poule 01-01  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Kirby's Fun Pak
    • Firepower 2000 (Super SWIV)


Aanbevolen berichten

5a52947e3d18c_Poule01-01.thumb.png.c679c8ea63ab57803decb4387558746f.png

 

Kirby's Fun Pak

Kirby’s Fun Pak is een platformspel. Het is een combinatie van 8 games. De meeste games zijn platformspellen maar er zijn ook mini-games. In dit spel speel je als Kirby, die het scherm rond kan vliegen en blokjes kan inademen en uitspugen. Je kunt ook vijanden inslikken. Bij sommige vijanden neem je hun specialiteit over. Een unieke eigenschap van dit spel is de toevoeging van helpers. Als een specialiteit is overgenomen dan kan men kiezen om deze om te zetten in een helper. Deze kan dan bestuurd worden door een tweede speler of door de computer. Als de specialiteit is omgezet in een helper dan kan het ook weer terug omgezet worden.

   

Firepower 2000 (Super SWIV)

Super SWIV is een top-down schietspel. Je bestuurt een helikopter of een jeep. Je ziet je voertuig van bovenaf. De helikopter heeft geen last van obstakels maar kan alleen naar voren schieten. De jeep kan alle kanten op schieten, maar zal om obstakels heen moeten rijden. Er zijn militaire wapens gestolen en hier zijn oorlogsmachines mee gebouwd. De taak aan jou is om deze te vernietigen. Je kunt met een andere speler samen tegen de vijand vechten. De ene speler bestuurt dan de helikopter en de andere de jeep.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben zelf niet echt van van topdown scrolling shooters, maar Firepower 2000 ziet er wel netjes verzorgd uit. Toch ga ik voor Kirby's Fun Pak, omdat ik deze op de SNES mini heb staan en dit een leuke partygame is met diverse mini games. Sommige spelletjes zijn wel matig uitgewerkt en het is niet de beste Kirby op de SNES (dat is m.i. het prachtige Kirby's Dream Land 3 maar deze kwam niet in Europa uit) maar toch is het genoeg fun om door te gaan als het aan mij ligt. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb beide spellen nooit gespeeld, dus ik heb de filmpjes bekeken.

 

Kirby kwam direct bij mij binnen als een vrolijke game, die zeer veel gelijkenis vertoont met Kirby's Adventure op de NES.

Ook de muziek in dit spel is zeer herkenbaar; Een Kirby spel zoals Kirby hoort te zijn.

Firepower 2000 (of Super SWIV) kan mij eigenlijk niet zeer interesseren.

Ik heb hierbij het gevoel, ondanks dat het er qua graphics en muziek best in orde uitziet, dat ik dit spel veel sneller zat ben.

Dus mijn stem gaat (ook) naar Kirby's Fun Pak.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Beiden vind ik ze niet bijzonder.

 

Firepower 2000 ziet er uit als een vrij eentonig en hysterisch schietspel met allerlei geknipper, snelle beelden, en eigenlijk wel beperkte soundtrack. Dit ben je na een uur wel beu, maar ik denk opzich wel een leuke game voor in een Arcadehal :)

 

Kirby’s Fun Pack is een vertrouwde Kirby titel op elk gebied; Vertrouwde gameplay, vertrouwde soundtrack, vertrouwde characters, vertrouwde moeilijkheidsgraad. Nadeel is daarmee ook dat het eigenlijk geen verrassingen of uitdagingen te bieden heeft en dat het vooral weer hetzelfde is maar dit keer met de mogelijkheden van de SNES. Ook ben ik zelf niet echt fan van mini-game verzamelingen maar ga ik liever aan de slag met een volledige adventure game waarin je vorderingen maakt en nieuwe collectibles kunt vrijspelen.

 

In dit geval kies ik voor Kirby, maar wel met de gedachte dat er naar mijn mening veel betere Kirby’s zijn gemaakt.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb SWIV gespeeld op de Amiga en daar voelt voor mij zo'n game zich meer op zijn plaats. Ik heb voor Kirby's Fun Pak gekozen. Sommige spelletjes laten te wensen over. Maar van deze twee games vind ik dat de betere.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...