Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 02-02


Poule 02-02  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mortal Kombat II
    • Donald In Maui Mallard


Aanbevolen berichten

5a52990ec87e3_Poule02-02.thumb.png.e41391fa4d047666c78f218e741be829.png

 

Mortal Kombat II

Dit is het tweede deel van de serie 1 tegen 1 vechtspellen genaamd Mortal Kombat. Dit deel is een verbeterde versie van de originele Mortal Kombat. Je kunt nu ook bukkend stompen en draaiend schoppen. Er zit meer verschil tussen hoog en laag schoppen en diverse andere vechtmoves zijn sterker geworden. Wedstrijden zijn onderverdeeld in rondes. Degene die als eerste 2 rondes wint, wint de wedstrijd. De winnaar krijgt aan het einde de kans om de wedstrijd te eindigen met een speciale move, de Fatality.

 

Donald In Maui Mallard

In dit platformspel speel je Donald Duck in de rol van een rechercheur genaamd Maui Mallard, die zichzelf Cold Shadow noemt als hij in zijn Ninja kleren rondloopt. Je kunt zoals in andere platformspellen rondrennen en van platform naar platform springen, maar wat dit spel bijzonder maakt is dat de speler het karakter kan veranderen als hij dat nodig vindt. In het eerste level speel je als Maui, in level 2 als Cold Shadow en in latere versies kan de speler zelf kiezen welk karakter hij wil spelen als hij genoeg Ninja munten heeft.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mortal Kombat II mag van mij door. Zoals in de voorronde al aangegeven vind ik dit de beste MK-titel op de SNES (ok, na MK3 kwam Ultimate MK3 waarin alle tekortkomingen van MK3 waren gefixed, maar toen was het al 1997 ofzo) en het is echt een volwassen vechtspel. De truukjes/combo's zijn ook goed te doen.

 

Ik vond de nut punch van Johnny Cage als kind altijd ziekelijk stoer :D 

 

Zie hieronder de eerste truuk (net voor de fatality):

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mortal Kombat II

 

Eerlijk gezegd heb ik geen bijzondere band met beide spellen, maar Mortal Kombat heb ik vroeger wel gespeeld en me mee weten te vermaken. Wat dat betreft is het wel een echte klassieker. Qua gameplay biedt het natuurlijk niet bijster veel meer dan de standaard beat 'm up battles.

 

Donald Duck ken ik niet en het trekt me eigenlijk ook niet heel erg. Vrij lompe karakters vooral. Het oogt als een aardig standaard platformspel voor tussendoor, maar heeft toch niet de naam en faam die Mortal Kombat wel heeft ;)

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de vorige keer op Mortal Kombat II gestemd, omdat het spel tegenover Theme Park stond.

Als ik de keuze heb tussen een beat 'm up of een adventure game dan zou ik eerder kiezen en langer plezier hebben van een adventure game.

Nou gaat dat niet altijd op, want zoals gezegd moet een spel je ook aanspreken (en dat Mortal Kombat bij mij niet en een spel als TMNT Tournament Fighters wel).

Dus als ik de keuze heb tussen Mortal Kombat of Donald Duck, dan zou ik in dit geval (ondanks dat ik het niet ken) toch eerder voor Donald in Maui Mallard gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

MK2 heeft misschien nostalgie maar dan wel op de PC. Deze heb ik nooit op de SNES gespeeld. Ben niet echt fan van beat 'm ups. En het shockerende element met bloed en dergelijke doet me ook niks. Platform games daarentegen wel! En Donald moet ik zeker nog eens uitgebreider gaan spelen. De besturing doet me een beetje denken aan games als Lion King en Aladdin waarbij het wat traag is omdat er eerst een animatie afgespeeld moet worden. Hoe dan ook kies ik voor Donald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...