Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 03-01


Poule 03-01  

8 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • The Legend Of Zelda: A Link To The Past
    • The Lion King


Aanbevolen berichten

5a5299c7251ca_Poule03-01.thumb.png.67acc1fbba6385a08058c805bb71e4f1.png

 

Legend Of Zelda, The - A Link To The Past

A Link To The Past is het derde deel in de serie van actie-avontuurspellen. Je ziet de spelwereld van bovenaf. Je speelt met het karakter genaamd Link en begint met de opdracht om Zelda te bevrijden uit Hyrule Castle. Dit is echter pas het begin van het verhaal. Je moet allerlei kerkers in en vijanden verslaan. Aan het eind van de kerker vind je een eindbaas met een object die je weer kunt gebruiken om verder te komen. Gedurende het spel vind je wapens, leer je nieuwe speciale aanvallen en kun je meer aanvallen overleven.

 

Lion King, The

The Lion King is een platformspel gebaseerd op de gelijknamige tekenfilm. In het spel bestuur je Simba door de gebeurtenissen van de tekenfilm. Je begint als een jong welpje en verderop in het spel speel je als een volwassen leeuw. De meeste vijanden worden verslagen door er op te springen. Later in het spel kun je als de speciale meter vol is ook brullen, waarmee je je vijanden overdonderd en ze stil blijven staan. Ook kun je klauwen, verscheuren en gooien. In het spel kunnen verschillende soorten insecten worden verzameld. Deze hebben speciale krachten, zoals levens of de meter van het brullen bijvullen. Sommige insecten geven je toegang tot bonus levels.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zijn beiden zeer vermakelijke spellen, maar Zelda is toch echt kwalitatief de betere titel. Ik houd meer van platformers, maar toch mag Zelda door van mij omdat het qua sfeer, muziek en uitwerking echt briljant is gedaan. Lion King is een aardige platformer voor de SNES, maar tevens behoorlijk frustrerend in bepaalde levels waar je de achter- en voorgrond niet goed van de platforms kunt onderscheiden waar je daadwerkelijk kunt landen. Tegen een mindere tegenstander had ik wellicht voorkeur voor Lion King gehad, maar tegen Zelda kan het echt niet op. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Interessante battle...

Ik heb beide spellen vroeger vaak gespeeld.

 

The Legend of Zelda is een echte klassieker en een toptitel van de SNES.

Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat ik dit spel vrij pittig vind en ik kan mij goed herinneren dat ik vrij lang "vast" heb gezeten en niet verder kwam.

Voornamelijk komt dit doordat je 2 werelden hebt en je met behulp van een spiegeltje in een konijn (vroeger noemde ik het Mr. Bunny) kon veranderen.

En dat zit dusdanig in elkaar dat je precíes op een bepaalde plek moet staan om langs een bepaalde barricade te komen om verder te kunnen komen.

Desalniettemin heeft het spel wel geweldige muziek en mooie graphics.

 

The Lion King is een wat luchtige game ten opzichte van Zelda en heeft ook briljante muziek, die herkenbaar is uit de tekenfilm.

Maar het spel heeft mij vrij weinig kunnen interesseren om het vaak te spelen (het enige level wat ik echt zeer gaaf vond is level 4 - The Stampede).

Overigens heb ik ook best veel frustraties gehad met het begin van level 2, als je aan die nekken van die giraffen moet gaan hangen (hoe vaak ik wel niet in het water beland ben...).

 

Maar in alle eerlijkheid kan, zoals Hinse al zei, The Lion King niet tippen aan The Legend of Zelda - A Link To The Past en daar gaat mijn stem dan ook heen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is voor mij een duidelijke stem voor Zelda. A Link to the Past is een Zelda titel met alle vertrouwde kenmerken van een Zelda platformer; zéér uitgebreid, uitdagende puzzels, mooi uitgewerkte dungeons, de bekende wapens verzamelen (bommen, grappling hook, boog, fire rod, maar ook weer enkele originele nieuwe, waaronder het spiegeltje) waarmee je steeds een stukje verder kunt komen, herkenbare soundtrack en de bekende vijanden waaronder Ganon. Ondanks dat tgenwoordig indrukwekkende 3D Zelda’s zoals Breath of the Wild worden ontwikkeld, staan de Zelda platformers waaronder Link’s Awakening en A Link to the Past nog steeds als een huis. Toch wel één van de mooiere titels die de SNES te bieden heeft.

 

The Lion King is ook een zeer mooi (en ook sommige momenten uitdagend! Pff, dat level met die lava) spel. Vroeger heb ik regelmatig de PC port gespeeld, maar die is sterk met deze versie te vergelijken. Het leveldesign ziet er zeer verzorgd uit en de muziek herken je ook duidelijk terug uit de film (Hakuna Matata, I just can’t want to be King, The Stampede, enz,). Leuk is het vooral dat het spel uit twee delen bestaat, waardoor Simba halverwege het spel ineens volwassen is en je ook meer kunt doen waaronder de hyena’s meppen met je klauwen. Helaas, zoals Hinse / RM al aangaf, lijkt het spel soms wel een beetje ‘buggy’, zoals dat je vaak naast plankjes springt omdat de plankjes slecht te onderscheiden zijn, Simba niet aan een rots wil hangen terwijl je toch écht goed sprong, of dat Simba 3 seconden onzichtbaar wordt als je wordt geraakt (in de OP video goed te zien op ca 26.34 in de boss battle met de gorilla).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

The Lion King vond ik wel een vermakelijk spel, al was het vaak pittig en de besturing was ook niet altijd top. De muziek was natuurlijk wel aanstekelijk.

 

Maar ja, The Legend of Zelda: A Link to the Past is natuurlijk een heerlijk spel. Enorme fan van de Zelda reeks en dus een makkelijke stem voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jammer dat Lion King tegen Zelda moet. Zelda is een grote favoriet van mij en deze versie heb ik meerdere keren uitgespeeld. En het blijft een leuk spel. Het verhaal is interessant, de puzzels en gevechten. Ja mijn stem gaat naar Zelda.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...