Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 04-01


Poule 04-01  

9 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!
    • Super Bomberman


Aanbevolen berichten

5a529b1e8398a_Poule04-01.thumb.png.3f53bc254d8615c60cbf3e380ddbad19.png

 

Donkey Kong Country 3 - Dixie Kong's Double Trouble!

Donkey Kong Country 3 is een avontuur-platformspel waarin de speler Dixie Kong en haar neefje Kiddy Kong bestuurt. Veel van de elementen uit de voorgaande spellen uit de serie zitten ook in deze game, zoals houten vaten, bonus levels met DK bonusmunten, hulp van beesten en een modus voor meerdere spelers. Dixie valt langzamer door het draaien van haar paardenstaart en Kiddy kan over water hoppen. Ook kunnen ze elkaar oppakken en weggooien. Hierdoor kun je verborgen dingen ontdekken, zoals scheuren in de vloer, verborgen schakelaars of verborgen levels.

 

Super Bomberman

Super Bomberman is een actiespel waarin je in een doolhof bommen plaatst. Je ziet het speelveld van bovenaf. Je kunt bommen plaatsen waarmee je sommige blokken weg kunt halen, zodat je verder kunt komen in het level. De bedoeling is om alle vijanden op te blazen die in het speelveld rondlopen. Bij het opblazen verschijnen soms speciale items, waarmee de vlammen van je bom verder komen of warmee je meerdere bommen kunt plaatsen of sneller kunt lopen. In de normale mode speel je 6 werelden met elk hun eigen thema. Elke wereld heeft 8 stadia met aan het einde een eindbaas. In de Battle mode kun je tegen andere spelers spelen. De bedoeling is om zo lang mogelijk in leven te blijven.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oei, dit wordt nog wel een lastige strijd denk ik. Eén van de beste platformers vs. (tsja, wat is het genre eigenlijk?) een actiedoolhof puzzler. DKC3 ziet er inderdaad erg goed ui en kan me zeker bekoren, alleen heb ik een enorme zwak voor Super Bomberman. In feite heb je het over de beste Bombermanreeks ooit gemaakt, namelijk op de SNES. De andere delen zijn ook erg goed, maar met dit deel begon het allemaal. Geweldige multiplayer fun en je kunt het zelfs met 5 man multiplayeren. Bovendien houd ik van games die je 'even een paar minuten kan spelen', en daarin past dit spel precies. Dus Bomberman mag door, zonder DKC3 te kort te doen ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heel duidelijk voor mij: DKC 3!

 

Hoewel het inhoudelijk niet veel 'origineel' nieuws biedt ten opzichte van zijn voorganger vind ik dit echt een geweldige sfeervolle game en is er toch meer aan gewerkt dan alleen wat nieuwe levels. Het ziet er goed afgewekt uit en de soundtrack is weer genieten. Qua characters is Kiddy gewoon heel aandoenlijk en de animal friends zijn ook weer uitgebreid met Ellie the elephant. Naast dat het spel qua levels weer genoeg te bieden heeft zijn er evengoed weer talrijke extra's te ontdekken om dit keer de 103% te bereiken. Dit keer via een veel uitgebreidere over-world waar je met je hovercraft vanalles kan ontdekken en in een enkel geval zelf kan kiezen welke world je eerst uitspeelt. Daarnaast moet je weer alle Kremcoins en DK Coins verzamelen om het geheimzinnige Krematoa te openen en alle levels te kunnen unlocken om zo uiteindelijk de verborgen Nautilus van K.Rool te kunnen betreden. Verder zijn er dit keer ook beren toegevoegd die overal op de map winkels hebben geopend waar je items moet doorgeven / uitwisselen. Ook de moeite waard; probeer vooral op de overall map helemaal linksboven te komen om nóg een laatste geheim te onthullen! ;)

Ik heb gewoon gelijk weer zin om deze titel te spelen! :D

 

En dan Bomberman; ja het is een sterke franchise en gameplay met een catchy soundtrack, maar zelf ben ik er nooit erg goed in geweest (vooral co-op tegen coms is te vaak meer dan frustrerend). Daarnaast is deze game (ook qua uiterlijk / look and feel) naar mijn gevoel niet met zoveel originaliteit, liefde en aandacht ontwikkeld als DKC 3.

 

Dus zonder Bomberman tekort te doen (:P) word ik veel enthousiaster van DKC 3.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij is de keuze ook niet zo moeilijk: Donkey Kong Country 3!!

 

Dit deel is niet zo leuk als het 2e deel, die by far de beste is als je het mij vraagt, maar heeft toch een lekker manier van spelen en een geweldige soundtrack.

Ik kan met dit spel ook echt dagen en avonden bezig zijn om alle munten en collectables te vinden en te verzamelen om het spel tot op het bot uit te spelen, keer op keer op keer.

Ik weet trouwens niet hoe jullie het ervaren, maar constant als ik het muziekje hoor van de Bonus barrel levels, dan moet ik aan de tune van James Bond denken :P.

 

En ondanks dat Bomberman een sterke titel is heb ik er persoonlijk niet heel veel mee.

ik heb in het verleden vaak meerdere Bomberman spellen gespeeld en heb vaak tegen elkaar gespeeld, maar op de één of andere manier weten mijn tegenstanders mij altijd slimmer af te zijn.

Ik heb geen hekel aan de spellen, want ze zitten best goed in elkaar, maar ik kan niet zoveel geduld hiervoor opbrengen.

Hoe langer het duurt, hoe meer fouten ik ga maken en het spel gaat mij na een tijdje gewoon tegen staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DKC3 was de enige game waar ik als kind nooit de hand op kon leggen, pas veel later heb ik die via de computer kunnen spelen en uiteindelijk uitspelen. Hoewel de personages een beetje duf geworden waren (Sorry Trixie), was wel aan alles te merken dat het zijn definitieve vibe gevonden had. De gimmicks waren leuk maar functioneel, de levels zaten goed in elkaar, alles zag er extreem goed uit en de muziekjes lagen lekker in het gehoor. Ja @RM, toen jij dat opgooide van de bonusnummertheme moest ik er aan denken en inderdaad: "Ta-daaa! Poem... Ta-daaa!" doet mij ook denken aan 007 :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 hours ago, Hinse said:

Ai, dit gaat voor mij helemaal de verkeerde kant op :P 

 

Bij Mobygames ontlopen de games elkaar niet zoveel, 84 voor Super Bomberman en 8 voor DKC3.

Het is een poule ;)

Er komen nog 2 battles en dus 2 kansen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 uur geleden, Hinse zei:

Ai, dit gaat voor mij helemaal de verkeerde kant op :P 

 

Bij Mobygames ontlopen de games elkaar niet zoveel, 84 voor Super Bomberman en 8 voor DKC3.

84 om 8 ? Ik neem aan dat er een cijfertje is weggevallen, anders doet DKC3 het dáár niet erg goed? :P

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op Super Bomberman gestemd ;) Dit omdat ik de DKC serie persoonlijk wel een beetje zat was tegen de tijd dat deel 3 uitkwam. Super Bomberman vind ik echter vrij origineel en een leuke interpretatie van Bomberman.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonde, want ik vind Super Bomberman zelf echt geweldig! Leuk typisch Bomberman spel, maar helaas...

Het staat tegenover een spel uit de Donkey Kong Country reeks. En die staat bij mij boven alles op de SNES. :P 

 

Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...