Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 05-02


Poule 05-02  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Lucky Luke
    • Kirby's Dream Course


Aanbevolen berichten

5a5bd06bf2046_Poule05-02.thumb.png.0b5d47f4aaeb5e4e29ca85c01ed09b48.png

 

Lucky Luke

Lucky Luke is een schietspel, gebaseerd op de gelijknamige stripboekenreeks. De gebroeders Dalton hebben de bank overvallen in Yuma en zijn een ravage aan het aanrichten in het dorp. Lucky Luke gaat naar Yuma om de bandieten in te rekenen. Het spel begint in het dorp waar Lucky Luke vanaf allerlei kanten wordt beschoten. Ook zitten er puzzel elementen in het spel, waaronder schieten op de bandieten zoals de bankdirecteur het zegt, arm worstelen met Jolly Jumper, te paard achter de gebroeders Dalton aan en de stenen die op je afkomen kapot schieten en met een vlot een rivier af en wederom op de stenen schieten die op je afkomen.

 

 

Kirby's Dream Course

In dit spel speel je midgetgolf met Kirby. Het speelveld is te zien in isometrisch perspectief. Er is geen golfbal; In plaats daarvan schiet je met Kirby zelf.  Het is de bedoeling om met Kirby met de juiste kracht, hoek en spin de vijanden te raken. De laatste vijand verandert in een hole. Om de levels uit te spelen moet je gebruik maken van de andere gedaantes van Kirby, zoals bijvoorbeeld een tornado, een fonkelende bal of een UFO. Dit spel is ook speelbaar met twee spelers.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kirby's Dream Course vind ik een mindere Kirby titel, het is gewoon een minigolf variant. ;)  Lucky Luke is één van de Infogrames titels (net als Asterix & Obelix) die vrij goed in elkaar zit. Het speelt net wat soepeler dan de Kuifje-spellen en Robbedoes van diezelfde Infogrames-reeks (grafisch wel wat minder) en het neerschieten van bandieten blijft leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hele duidelijke voorkeur; Lucky Luke.

 

Zoals in de voorrondes al aangegeven ben ik liefhebber van deze stripreeks en de gelijknamige game ademt dezelfde en de juiste sfeer uit; het nonchalante loopje van Lucky Luke, veel bekende personages, goede gameplay en graphics. Lekkere wegspeelgame (de vergelijkbare gameboy variant heb ik stukgespeeld). Enkel de soundtrack had wel iets meer uit kunnen worden gehaald.

 

Kirby's Dream Course heb ik al weggestemd bij de voorronde, en nu weer overtuigd; Kirby combineren met golf is al een slecht idee en het is ook nog eens vrij matig uitgewerkt. Nee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zeg het keihard, maar als het aan mij had gelegen dan zou dit Kirby spel niet eens in de poule fase beland zijn.

Het spel is langdradig, ziet er verhoudingsgewijs niet uit en is by far geen Kirby spel zoals het zou moeten zijn.

 

Lucky Luke daarentegen is veel vlotter en zit gewoon goed in elkaar.

Zoals al gezegd doet bij het spelen van dit spel alles denken aan de stripreeks en daarom krijgt Lucky Luke zonder enige twijfel mijn stem. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...