Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 06-01


Poule 06-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a5bd137b9e87_Poule06-01.thumb.png.054b475ea2b91678768817c6980e99c0.png

 

Mega Man X

Mega Man X is het eerste deel van een nieuwe serie Mega Man spellen. In deze serie speelt men het personage X. De bedoeling is de levels te doorlopen en om eindbazen aan het eind van het level te verslaan. Na het verslaan krijgt X het wapen van de eindbaas. De besturing is verbeterd. Je hebt meer controle bij het glijden over de grond. Je kunt muren beklimmen, springen en versnellen in de lucht, zodat je verder kunt springen. Ook kan X capsules vinden die diverse kenmerken van hem zullen verbeteren, zoals zijn bewapening, helm, schoenen, borstplaat en arm cannon. Ook kunnen de wapens van de eindbazen verbeterd worden, waardoor er een alternatieve mogelijkheid om te vuren ontstaat.

 

 

Lost Vikings

Dit eerste spel in de serie is een puzzel platformspel, waarbij je telkens drie karakters bestuurt. Elk level is zo ontworpen dat je de vaardigheden van elk karakter moet gebruiken. Erik heeft turbo schoenen en kan hoger springen en door muren knallen. Baleog kan mensen neerslaan met zijn zwaard of neerschieten met zijn boog. Ook kan hij schakelaars omzetten met zijn pijlen. Olaf kan zijn vijanden en wapens stoppen met een schild. Dit schild kan hij ook gebruiken als deltavlieger. Hij kan ook Baleog over zijn schild laten lopen of Erik helpen om hoger te springen.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kies hier voor Mega Man X.

Dit deel heb ik niet zo lang geleden nog gespeeld op de SNES Mini en het grijpt direct aan.

Voor mooi is dit wel een game met een best hoge moeilijkheidsgraad voor mij, maar het heeft een heerlijk tempo en een heerlijke soundtrack.

 

Lost Vikings spreekt mij veel minder aan en daar zou ik zeer snel op uitgekeken zijn qua gameplay.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook lastig om te kiezen.

 

Mega Man X is een vlotte platformgame (al vind ik persoonlijk de NES gameplay en sfeer leuker ;)), er is weer e.e.a. aan collectibles zoals de harten, de soundtrack mag er weer zijn en de gameplay waaronder kiezen welke robotleider / Maverick je wilt proberen blijft sterk. Eigenlijk gewoon de vertrouwde Mega Man soep; onderhoudend maar nergens ooit bijster origineel. Mega Man X vond ik echter voor mooi wel veel te moeilijk. Ik noemde het al eerder, maar bijv. Sting Charmeleon verslaan zonder Energy tanks of zonder het gebruik van zwaktewapens is al vrijwel niet te doen (de ervaren speler uit de video in de OP doet dit dus óók niet :P). Als je 3 à 4 keer door een Maverick wordt geraakt ben je dood... maar je moet hen ca 100 keer raken :X. Maar ook ben je al blij als je Launch Octopus kan halen met een halve levensmeter resterend en bij Storm Eagle is de eerste paar meter van het level al 1 brok frustratie. Niet heel toegankelijk voor beginners of light-gamers dus...

 

Lost Vikings is een zeer origineel spel qua gameplay en ook is het leuk om te puzzelen hoe je langs bepaalde stukken moet komen / de weg moet vrijmaken door met een specifiek character te spelen. Het spel ziet er ook heel verzorgd uit / heeft een leuk sfeertje. Ik gun deze dus een kans!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...