Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 07-01


Poule 07-01  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest
    • Goof Troop


Aanbevolen berichten

5a5bd2eceb349_Poule07-01.thumb.png.99b2c8a5e89a024c28fc9d15cadbfa1c.png

 

Donkey Kong Country 2 - Diddy's Kong Quest

Donkey Kong Country 2 is het tweede deel in de Donkey Kong Country serie van platformspellen. In dit deel kun je spelen met Diddy Kong of Dixie Kong. Je speelt door 53 levels in 8 verschillende werelden. Er zijn diverse vijanden op het land, zoals reptielen, ratten, bijen en aasgieren. Vijanden onder water zijn onder anderen kogelvissen, palingen en haaien. Elke wereld eindigt met een eindbaas die verslagen moet worden om verder te kunnen. Vijanden kunnen verslagen worden door er op te springen of door een ton op ze te gooien. Je kunt één van de twee karakters besturen. Als er eentje geraakt wordt dan zal hij uit het beeld verdwijnen tot er een ton gepakt wordt met daarop de initialen "DK". Beide karakters hebben hun eigen speciale kenmerken. Er zijn levens te winnen door ballonnen of door 100 bananen te verzamelen.

 

Goof Troop
Goof Troop is een actie avonturenspel waarin je speelt als Max en Goofy. Je speelt door vijf gebieden op het Spoonerville eiland: Het strand, een dorp, een spookkasteel, een ondergrondse grot en een piratenschip. Je moet verschillende puzzels oplossen om zo tot het einde van het level te komen en om de eindbaas te verslaan. Vijanden kun je verslaan door stenen te gooien, blokken naar ze toe te schoppen, ze van de rand af te duwen of door bommen te gooien. Fruit beschermt je één keer als je geraakt wordt. Een rode diamant geeft je een extra leven en een blauwe geeft je de mogelijkheid om nog een keer verder te gaan als je levens op zijn. Diverse items moeten verzameld worden om het spel te voltooien. Elke speler kan maar één item tegelijk bij zich houden (twee als je alleen speelt). Met een haak aan een touw kan je aan de overkant komen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goof Troop mag van mij door. Ik heb het spel relatief laat ontdekt en vorig jaar coop uitgespeeld, het is echt een hele leuke titel van Camcom. Ik denk zelfs dat ik dit het leukste coop spel op de SNES vind. DKC2 ziet er zeer indrukwekkend en leuk uit, maa rik kan daar niet het gevoel bij opwekken dat ik bij Goof Troop heb. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is voor mij geen enkele twijfel en zonder op de zaken vooruit te lopen, maar ik denk oprecht dat Donkey Kong Country 2 een zeeeer grote kans gaat maken om uiteindelijk Beste SNES Game volgens retroforum te worden.

Alles klopt aan dit spel; Een geweldige soundtrack, leuke graphics, fijne karakters om mee te spelen, leuke eindbazen, het verzamelen en zoeken van collectables en een zeer gave kaart.

De soundtrack kan ik werkelijk dromen en dat begint alleen al als het spel zich opstart en de titel in beeld kom.

En daarbij is de final boss battle tune tegen K.Rool echt 1 van mijn favoriete Boss Battle muziekstukken.

Voor dit spel heb ik ook voor ieder level exact uitgewerkt waar de "Boom!" barrels en de DK munten verstopt liggen en in tegenstelling tot Hinse kan het spel mij juist wel raken en een heerlijk gevoel geven; Dit spel zit gewoon fantastisch in elkaar!

 

Als ik dan naar Goof Troop kijk (om het een een beetje te kunnen vergelijken) dan komt het spel mij best "saai" over, hoewel de graphics dik in orde zijn.

Maar het kan voor mij niet tippen aan Donkey Kong Country 2 en die krijgt dus ook mijn stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Rot om hier tussen te moeten kiezen. Goof Troop is op zichzelf een erg leuke puzzelgame (helemaal in co-op) met een originele gameplay en technisch is het allemaal dik in orde.

 

DKC2 is echter wel een grote persoonlijke favoriet. Heel uitgebreid qua levels en collectibles en bonus-content ná doorlopen van de reguliere story-mode en lekker uitdagend. De werelden zijn goed vormgegeven (Krazy Kremland, Gangplank Galleon, het zijn gewoon begrippen!) en ook de boss battles waren sterk verbeterd (Kreepy Krow, King Zing Sting..._O_). En dan die ongelooflijke soundtrack; Bramble Blast / Sticker Symphony, Lockjaw's saga, Aquatic Ambiance... zó legendarisch dat je ze nog steeds hoort in nieuwe/huidige DK games. En zoals RM al aangaf; K. Rools boss battle theme is wel één van de beste boss themes ooit :D. Meesterwerk (en dus mede dankzij David Wise)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong Quest is een parel. Gameplay zo soepel als in geen enkel ander spel, grafisch verbluffend voor die tijd en nog steeds wel en de soundtrack is een van de beste aller tijden dankzij ene heer David Wise. Lijkt me duidelijk dus.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...