Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 07-02


Poule 07-02  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario All*Stars
    • Desert Strike - Return To The Gulf


Aanbevolen berichten

5a5bd3b858666_Poule07-02.thumb.png.320c8ca5d51f11b6c404cbaf760ddab0.png

 

Super Mario All*Stars

Deze Super Mario game is een verzameling van remakes van diverse Super Mario platform games van de NES. Namelijk Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, Super Mario Bros. 3, en Super Mario Bros.: The Lost Levels. De laatste is de versie die in Japan is uitgebracht als Super Mario Bros. 2. De spellen maken gebruik van nieuwere graphics en muziek. De spelervaring en levels zijn hetzelfde gebleven, afgezien van een paar opgeloste fouten. Ook is de mogelijkheid geïntroduceerd om je spelvoortgang op te slaan.

 

Desert Strike - Return To The Gulf

Desert Strike is een shoot ‘em up spel, waarin de speler een AH-64 Apache helikopter bestuurt. Het spel is meer strategisch van aard dan andere schietspellen en speelt zich af in een open wereld, waarin je alle kanten op kunt. Je ziet de helikopter van bovenaf in een isometrisch beeld. De levels bestaan uit diverse opdrachten om vijandelijke wapeninstallaties onschadelijk te maken. De helikopter heeft een machinegeweer, Hydra raketten en Hellfire raketten. Als je beschoten wordt zal de sterkte van je pantser afnemen. Dit kun je voorkomen door uitwijkmanoeuvres uit te voeren. Je kunt je pantser herstellen door het pakken van power-ups of door gevangenen af te leveren bij een landingszone. Ook moet je de helikopter bijtanken als dit nodig is.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Desert Strike op de pc veel lol mee gehad, prima spel met vrij uniek concept! Maar Super Mario All*Stars is echt een waanzinnige compilatietitel met geüpgrade graphics. Ik heb Mario zelfs leren spelen op de SNES bij een vriendje in 1992 die zowel een nieuwe SNES als een oude NES had en we gaven beiden voorkeur aan de SNES versie vanwege de upgrades en iets betere controls. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tijdens de voorronde kreeg Super Mario All*Stars mijn stem en de reden daarvoor was puur vanwege dat het tegenover een voor mij minder spel (Mr. Nutz) stond.

En tijdens de voorronde koos ik ook voor Desert Strike, ten opzichte van Mega Man X2, omdat ik dit spel vroeger ook veel gespeeld heb.

 

Voor mij zijn beide spellen geen kandidaten voor de uiteindelijke titel "Beste SNES Game volgens retroforum";

  • Super Mario All*Stars is feitelijk een verzameling van de NES spellen van Super Mario Bros. 1, 2 en 3 met als toevoeging Lost Levels (feitelijk Super Mario Bros 1b voor Nederland). Dan ben ik ook van mening dat dit goedkoop scoren is geweest voor de overgang van NES naar SNES door oude spellen op te lappen (eigenlijk is dat goed te vergelijken met wat er nu ook met de Wii U en de Switch gebeurt)
  • Desert Strike is naast de SNES ook uitgebracht op andere consoles, zoals Amiga en Sega; Daarmee is het dus geen echte SNES titel. Het verschil hierin is wel dat dit spel op zichzelf staat en er is niet aan "gesleuteld" (niet opgelapt) en het spel kwam in hetzelfde jaar op alle consoles uit 

Aan beide spellen heb ik een hoop plezier beleefd en als ik dan een keuze moet maken tussen 1 van beide spellen dan ga ik in dit geval voor Desert Strike.

En als ik alvast vooruit loop op de komende battles in deze poule dan zou het wat mij betreft hier ophouden voor Super Mario All*Stars. 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wederom voor mij een hele makkelijke keuze omdat ik Desert Strike eerder al gekozen had en Mario All Stars als 1 van de 8 personen had weggestemd.

 

Desert Strike is een spel met een origineel en in die tijd uniek concept. Het is ook behoorlijk uitdagend, dus genoeg om je urenlang mee te vermaken. Prima spel.

 

Mario All Stars kan dan een succes geweest zijn, het kan er verzorgd uitzien en volgens velen misschien beter zijn dan de NES versies; het is alleen niet zoals een game met meerdere ports (bijv. gelijktijdig gereleased op pc, nintendo en playstation), maar het blijft niets anders dan een pakket oude en opgelapte NES spellen. En dit is een SNES contest. Het had dus naar mijn mening niet eens genomineerd moeten zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 17-1-2018 at 21:21, RM zei:
  • Desert Strike is naast de SNES ook uitgebracht op andere consoles, zoals Amiga en Sega; Daarmee is het dus geen echte SNES titel. Het verschil hierin is wel dat dit spel op zichzelf staat en er is niet aan "gesleuteld" (niet opgelapt) en het spel kwam in hetzelfde jaar op alle consoles uit 
Quote

Mario All Stars kan dan een succes geweest zijn, het kan er verzorgd uitzien en volgens velen misschien beter zijn dan de NES versies; het is alleen niet zoals een game met meerdere ports (bijv. gelijktijdig gereleased op pc, nintendo en playstation), maar het blijft niets anders dan een pakket oude en opgelapte NES spellen. En dit is een SNES contest. Het had dus naar mijn mening niet eens genomineerd moeten zijn.

Voor mij is de SNES-release van Desert Strike juist een extra reden om voor Mario All*Stars te gaan. Oorspronkelijk kwam Desert Strike namelijk uit voor de Genesis/Mega Drive en daarna pas voor Master System en SNES, maar de Genesis versie is eigenlijk op alle vlakken superieur aan de SNES versie. Geen censuur, soepelere graphics, hogere resolutie (scherper beeld), beter geluid dat bij het spel past. In feite is de SNES-versie dus een inferieure port. Zeker niet slecht, maar als je het filmpje hieronder bekijkt zie je dat de SNES-versie wat goedkoper is afgewerkt. Mario All*Stars is daarentegen een geweldige port van de eerdere spellen, al komt dat uiteraard door de betere hardware. ;) 

 

 

Wikipedia:

Quote

After the success of the Genesis/Mega Drive version, work began on a conversion for the Amiga, with Gary Roberts (known for a John Madden Amiga conversion) and David Colclough (responsible for Myth) in charge of development. The developers retouched and redrew the graphics and added additional sound effects taken from military training videos. Conversions for other systems include the Atari Lynx, Super Nintendo Entertainment System, Master System, Game Gearand Game Boy. The game was also ported to the Game Boy Advance, ten years later in 2002, as Desert Strike Advance, and was re-released in 2006 for the PlayStation Portable as part of a budget compilation.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het grote verschil zit 'm voor mij in dat Desert Strike ongeveer in dezelfde periode is geport naar meerdere devices. De ene versie is dan vaak beter dan de andere, maar het blijft een op zichzelf staande game die niet eerder voor Nintendo spelers beschikbaar was.

 

Mario All Stars dus wel en dat voelt voor mij, ondanks dat het niet slecht is gedaan, wel als meer van hetzelfde; niet uniek voor Nintendo, onorigineel en goedkoop scoren. Zoals RM aangeeft hetzelfde als wat Nintendo nu weer doet met bijv. Mario Kart 8 deluxe, Rayman Legends, enz. Die liggen er nu ook voor de Switch terwijl het gewoon WiiU is.:|Y

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
20 hours ago, MarsM said:

Zoals RM aangeeft hetzelfde als wat Nintendo nu weer doet met bijv. Mario Kart 8 deluxe, Rayman Legends, enz. Die liggen er nu ook voor de Switch terwijl het gewoon WiiU is.:|Y

Ik vind het wel goed dat ze het zo doen. De Wii U is helaas slecht verkocht maar heeft een hoop goede spellen. Vind het een goed idee dat ze ze alsnog uitbrengen voor de Switch.

 

Anyway..

Ik speel Desert Strike liever op een ander systeem. PC of Amiga in dit geval. Maar Super Mario All stars vind ik ook niet echt een succes. Anders dan betere graphics is er niet veel veranderd. Ik mis de nostalgia bij het spelen van die versie. Toch kies ik voor All Stars. Want dat is dan toch de game die ik eerder zou spelen.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 minutes ago, Bananensap said:

Ik vind het wel goed dat ze het zo doen. De Wii U is helaas slecht verkocht maar heeft een hoop goede spellen. Vind het een goed idee dat ze ze alsnog uitbrengen voor de Switch.

 

Anyway..

Ik speel Desert Strike liever op een ander systeem. PC of Amiga in dit geval. Maar Super Mario All stars vind ik ook niet echt een succes. Anders dan betere graphics is er niet veel veranderd. Ik mis de nostalgia bij het spelen van die versie. Toch kies ik voor All Stars. Want dat is dan toch de game die ik eerder zou spelen.

 

Je spreekt jezelf in dit stukje wel tegen zeg;

Je vindt het goed dat ze spellen opnieuw uitbrengen en lekker kunnen cashen, maar aan de andere kant mis je wel de nostalgie en zeg je dat er niet veel (niets behalve de achtergronden) is veranderd...

 

Ik ben benieuwd of je dezelfde mening hebt als je de post van MarsM hebt gelezen in het Nintendo Switch topic ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 minutes ago, RM said:

Je spreekt jezelf in dit stukje wel tegen zeg;

Dingen zijn niet zwart/wit. Als ik een negatief punt benoem betekent dat niet dat ik het direct helemaal afkeur. Bovendien zijn het twee stukjes.

 

Ik was misschien nog wat belangrijke details vergeten: Het verschil tussen de NES en de SNES game is erg groot qua charme, karakter en gevoel. Tussen de Wii U versie en de Switch versie verliest Mario Kart geen charme. Er zijn weinig Wii U's verkocht. Om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen het spel toch spelen vind ik het een goed idee van ze dat het nog een keer hebben uitgebracht. Zonder verlies van charme.

 

Ze hadden voor mij All-stars niet uit hoeven brengen, maar ik ken veel mensen waarvan het hun eerste Mario game was. Prima! Maar ik mis inderdaad de nostalgie.

 

Toch heb ik er voor gekozen omdat ik het de minst slechte keuze vind. Als ik het komende uur per se Desert Strike of All-stars zou moeten spelen, dan zou ik kiezen voor All-stars.

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
40 minuten geleden, Bananensap zei:

Dingen zijn niet zwart/wit. Als ik een negatief punt benoem betekent dat niet dat ik het direct helemaal afkeur. Bovendien zijn het twee stukjes.

 

Ik was misschien nog wat belangrijke details vergeten: Het verschil tussen de NES en de SNES game is erg groot qua charme, karakter en gevoel. Tussen de Wii U versie en de Switch versie verliest Mario Kart geen charme. Er zijn weinig Wii U's verkocht. Om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen het spel toch spelen vind ik het een goed idee van ze dat het nog een keer hebben uitgebracht. Zonder verlies van charme.

 

Ze hadden voor mij All-stars niet uit hoeven brengen, maar ik ken veel mensen waarvan het hun eerste Mario game was. Prima! Maar ik mis inderdaad de nostalgie.

 

Toch heb ik er voor gekozen omdat ik het de minst slechte keuze vind. Als ik het komende uur per se Desert Strike of All-stars zou moeten spelen, dan zou ik kiezen voor All-stars.

 

 

Tja, niet om in meerdere topics tegelijk over de Switch te beginnen (dus ik kom met en cirkel wel weer ontopic); ik ben het volledig oneens.

 

Wáárom is de WiiU dan slecht beoordeeld en verkocht en wordt de Switch dan nu zo opgehemeld? Als die games van de WiiU zo goed zijn, waarom hebben de mensen dan die games niet voor de WiiU gekocht en kopen ze het nu ineens wel? Waar ligt het dan precies aan want ik begrijp het gewoon echt niet... want de Switch is vooralsnog een prijzig bug-apparaat zonder online network. Als dat niet zo is, dan hoor ik graag (van wie dan ook) goede argumenten. Maar niemand weet het antwoord. :)

 

Juist omdat Mario Kart 8 en al die andere voorbeelden geen charme verliezen en praktisch 1-op-1 kopieën zijn én er verder bijna geen zak voor de Switch wordt ontwikkeld behalve technische problemen en uitstel, is het A. lui en makkelijke cashen, en B. zeer laatdunkend richting iedereen die de content wel voor de Wii U heeft gekocht en Nintendo heeft gesteund. Ik heb hier al voor betaald, ik heb nu de niet-deluxe edities en er is voor mij niks nieuws meer omdat ze met oude zooi aankomen. Het meest van alles erger ik me nog aan het opgehemel en ‘het is zo succesvol’ gezwam.

 

Mario All Stars is gewoon Mario bros 1, 2 en 3 met SNES Graphics en geluid; het zijn originele NES spellen. In de beste NES game contest heb ik het alle eer gegeven die het toekomt. Net als Mario Kart 8 deluxe of al die voorbeelden dan ook kan dat overzetten op zichzelf prima zijn gedaan, maar Mario Kart 8 blijft gewoon een Wii U spel, dus nooit de beste Switch game. Het is hoppa overgezet van de ene Nintendo naar de andere met hooguit wat aanpassinkjes aan de grafische stijlen / mogelijkheden van de console. Op die manier kan je met virtual console praktisch alles van vroeger op nieuwe consoles spelen, maar als een oud spel op een SNES of een Switch cartridge wordt gezet is het ineens een game van die console? Naar mijn mening dus niet.

 

Als ik een Audi logo op mijn Peugeot’tje plak, rijd ik nog steeds in een Peugeot en het wordt niet ineens een Audi. Zou wel heel mooi zijn :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
59 minutes ago, MarsM said:

Wáárom is de WiiU dan slecht beoordeeld en verkocht en wordt de Switch dan nu zo opgehemeld? Als die games van de WiiU zo goed zijn, waarom hebben de mensen dan die games niet voor de WiiU gekocht en kopen ze het nu ineens wel? Waar ligt het dan precies aan want ik begrijp het gewoon echt niet... want de Switch is vooralsnog een prijzig bug-apparaat zonder online network. Als dat niet zo is, dan hoor ik graag (van wie dan ook) goede argumenten. Maar niemand weet het antwoord. :)

Zoals ik al eerder zei: dingen zijn niet zo zwart/wit. Er zijn door diverse mensen diverse redenen genoemd in de media waarom de Wii U niet goed verkocht. Eentje daarvan was voor mij van toepassing: Ik dacht dat het een Wii met een extra schermpje was. Niet meer. Je zou ook kunnen zeggen dat een heleboel mensen denken het antwoord te weten. Of vraag eens wat mensen na waarom ze geen Wii U gekocht hebben maar wel een Switch. Dan heb je ook iemand met een antwoord.

 

59 minutes ago, MarsM said:

Juist omdat Mario Kart 8 en al die andere voorbeelden geen charme verliezen en praktisch 1-op-1 kopieën zijn én er verder bijna geen zak voor de Switch wordt ontwikkeld behalve technische problemen en uitstel, is het A. lui en makkelijke cashen, en B. zeer laatdunkend richting iedereen die de content wel voor de Wii U heeft gekocht en Nintendo heeft gesteund. Ik heb hier al voor betaald, ik heb nu de niet-deluxe edities en er is voor mij niks nieuws meer omdat ze met oude zooi aankomen. Het meest van alles erger ik me nog aan het opgehemel en ‘het is zo succesvol’ gezwam.

Ik zie het zo: ze maken de Wii U. Ze maken een paar games. Verkopen die slecht. Ze maken de Wii U Plus (a.k.a. de Switch) Leuken de games een beetje op en verkopen het beter. Het is een bedrijf. Ze willen geld verdienen. Soms doen ze dat op een manier die mensen niet leuk vinden. Sommige mensen worden daar boos van. Ik ga lekker wat anders doen.

 

Ik ben niet zo fanatiek in stellingname voor of tegen Nintendo of welk ander merk dan ook. Ik heb een Wii U. Die vind ik supertof. Veel leuke spellen. De Switch koop ik (nog) niet. Ik wacht lekker tot de prijs gezakt is. Misschien net voor hij uit productie gaat. Lekker goedkoop en heb ik weer een heleboel leuke spellen. Als ik iets leuk vind koop ik het, als ik het niet leuk vind koop ik het niet. Heb niet zo'n merkgevoel van: "Ik ben fan en nu hebben ze me ge****. Ik heb recht op iets beters." Dan koop ik gewoon iets wat wel goed is.

 

59 minutes ago, MarsM said:

Als ik een Audi logo op mijn Peugeot’tje plak, rijd ik nog steeds in een Peugeot en het wordt niet ineens een Audi. Zou wel heel mooi zijn

Sommige mensen plakken een M3 logo op hun BMW. Terwijl het geen M3 is. Moeten ze lekker zelf weten. Wat kan jou het schelen.

 

34 minutes ago, MarsM said:

Inhoudelijke discussie is verder alleen maar leuk

Ik vind discussie ook leuk. Maar dan wel graag discussiëren over games. En niet samen discussiëren over wat andere mensen vinden. Oef, begin ik nu een discussie over de discussie? Dat wordt wel erg meta. Gauw weer terug on-topic naar de games!

aangepast door Bananensap
Link naar bericht
Delen op andere sites
32 minutes ago, Bananensap said:

Ik ben niet zo fanatiek in stellingname voor of tegen Nintendo of welk ander merk dan ook. Ik heb een Wii U. Die vind ik supertof. Veel leuke spellen. De Switch koop ik (nog) niet. Ik wacht lekker tot de prijs gezakt is. Misschien net voor hij uit productie gaat. Lekker goedkoop en heb ik weer een heleboel leuke spellen. Als ik iets leuk vind koop ik het, als ik het niet leuk vind koop ik het niet. Heb niet zo'n merkgevoel van: "Ik ben fan en nu hebben ze me ge****. Ik heb recht op iets beters." Dan koop ik gewoon iets wat wel goed is.

En dáár zit hem de bottleneck :P

Dat is dus enkel Mario Oddyssey en verder alleen maar overzet werk van WiiU naar Switch ;).

 

Komt ook bij dat het spellen zijn zoals Mario Kart 8, waarbij een WiiU user eerst zowel de game als de DLC moest kopen (dus daarvoor al extra betalen) en nu op de Switch wel het gehele pakket in totaal heeft (maar er voor een derde keer voor moet betalen).

 

Ik ben niet boos en val niemand persoonlijk hier op aan en niemand hoeft zich ook persoonlijk te verdedigen, maar ik vind het wel diep teleurstellend zoals Nintendo nu bezig is ja.

Dat Nintendo een bedrijf is ontkent niemand en dat ze geld willen verdienen ook niet.

Maar als Nintendo écht wil verdienen dan zouden ze juist meer energie moeten steken in nieuwe games en verbeteringen aan de Switch en niet in het goedkope rommel produceren en games opnieuw patchen.

Ik weet zeker dat als er meerdere en betere nieuwe games komen dat Nintendo dan veel meer omzet ;).

Op deze manier helpen ze de Switch net zo hard om zeep als de WiiU.

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Toch een stem voor Super Mario All*Stars, wat dan vooral ook een stem op Lost Levels is. Een stuk aangenamer te spelen dan het origineel op de NES wat echt behoorlijk pittig was. Desert Strike oogt op zich wel interessant, maar ik zou het niet snel proberen denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...