Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 08-01


Poule 08-01  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Street Fighter II Turbo
      0
    • Super Castlevania IV


Aanbevolen berichten

5a5bd482bbdaa_Poule08-01.thumb.png.015fec2bd193db99432b848b545ec1b2.png

 

Street Fighter II Turbo

Super Street Fighter II Turbo is een conversie van de arcade versie van een vechtspel, waarin je het opneemt tegen een computer of een andere speler. Het is gebaseerd op Street Fighter 2, maar met een grotere cartridge. Onderdeel van het spel is ook de Champion Edition versie van het spel. In de Turbo versie is de snelheid van het spel in te stellen in vier modes. Diverse personages hebben nieuwe vechtbewegingen gekregen; Ryu en Ken kunnen een orkaanschop uitvoeren in de lucht, E. Honda kan een anti-luchtaanval uitvoeren, genaamd "Sumo Smash" en Dhalsim heeft een Yoga Teleporteer move.

 

Super Castlevania IV

Super Castlevania IV is het eerste deel uit de serie dat uit is gekomen voor de SNES. Je speelt Simon Belmont, een vampierjager. Je hebt drie levens en je kunt je levensmeter opnieuw vullen door voorwerpen te pakken die de vijanden en kandelaars laten vallen. Het kan ook met de Magic Crystal die je ontvangt na het verslaan van elke eindbaas aan het einde van het level. Simon heeft een zweep, waarmee hij vijanden vanuit acht richtingen kan aanvallen door gebruik te maken van het D-pad. Als je de vuurknop vast houdt dan wordt de zweep slap en kun je projectielen blokkeren. Met je zweep kun je ook over grote gaten slingeren. Er zijn secundaire wapens, zoals een bijl of een horloge waarmee je de tijd stil kunt zetten. Er zijn ook wapens die één van je levensharten verbruiken.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ben geen echte van van de Castlevania series, maar deel 4 heb ik toevallig wel veel gespeeld en dat is een heerlijke game boordevol sfeer. Super Street Fighter is ook de versie die op de SNES mini staat en is absoluut wel goed speelbaar, maar moet het afleggen tegen Mortal Kombat, Killer Instinct en consorten. Die hoeft van mij dus niet heel ver te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nja, ik ben geen fan van Street Fighter en/of Beat 'm Up games.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar over het algemeen kan het mij niet lang interesseren.

Ik zou veel eerder kiezen voor een platform spel.

 

En de keuze in deze battle is al gauw gemaakt als het om Castlevania gaat.

Ik vind Castlevania een geweldige reeks en mijn favoriete deel blijft toch wel Castlevania III op de NES.

Eerlijk gezegd vind ik de SNES game tegenvallen qua grapihcs en qua sfeer die het met zich meebrengt (dat zal voornamelijk komen, doordat de muziek in dit spel mij ook niet zo aanspreekt).

Toch is het in dit geval ruim voldoende voor mij om op Castlevania IV te stemmen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
15 uur geleden, RM zei:

Eerlijk gezegd vind ik de SNES game tegenvallen qua grapihcs en qua sfeer die het met zich meebrengt (dat zal voornamelijk komen, doordat de muziek in dit spel mij ook niet zo aanspreekt).

Het is ook wel een van de vroege SNES-titels. Later zag je dat ontwikkelaars veel meer uit het apparaat konden halen qua graphics en geluid.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier kies ik duidelijk voor Castlevania 4.

 

De Castlevania reeks heb ik altijd leuk gevonden om te spelen en ook deze heeft weer alle klassieke elementen; de kaarsjes met items, Monsterzweep, de trappetjes, deuren als savepoints, enz. En natuurlijk loopt en springt het personage waar je mee speelt weer een beetje langzaam en houterig alsof hij in z'n broek heeft gepoept. Inderdaad niet zo sterk als Castlevania III voor de NES, maar het voldoet gewoon aan de verwachtingen.

 

Street Fighter is leuk voor een klein uurtje. Qua inhoud, diepgang en creativiteit wint een standaard beat 'm up het niet snel van een succesvolle game(reeks) als Castlevania met een storyline / gedachte en unieke gameplay. Daarnaast zoals Hinse zegt is dit ook wel iets minder dan Mortal Kombat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...