Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 08-02


Poule 08-02  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Asterix & Obelix
    • Tetris Battle Gaiden
      0


Aanbevolen berichten

5a5bd54263151_Poule08-02.thumb.png.fef615ed8cfe52971f64f302262f9084.png

 

Asterix & Obelix

Asterix & Obelix is een zijwaarts scrollende actiegame. Gallië is bezet door de Romeinen, afgezien van één dorp. Om dit dorp heeft Caesar een muur gezet om ze gevangen te houden. Asterix en Obelix willen de keizer echter laten zien dat zij gaan en staan waar ze zelf willen. Ze reizen door het Romeinse rijk en nemen een souvenir mee van elk land waar ze doorheen trekken. Je begint als Obelix en je baant je een weg door levels door je vijanden, zoals soldaten en everzwijnen te slaan. Ook zijn er punten te behalen door muntjes te verzamelen. Later komt er ook een water level waarin je in een bootje rotsblokken moet ontwijken. Verder zijn er diverse omgevingen, zoals een gebergte, een schip, een kasteel, een sportveld en sneeuw.

 

Tetris Battle Gaiden

Tetris Battle Gaiden is een puzzle game die alleen uitgebracht is in Japan. Je kan tegen de computer spelen of tegen een andere speler. De bedoeling is, net als met de originele Tetris, om een horizontale lijn van blokjes te maken. Als je zo’n lijn gemaakt hebt dan zal het speelveld van de tegenstander omhoog gaan. Dit gaat zo door tot een van de twee spelers geen ruimte meer heeft. Ook zitten er power-ups in de blokken die het spel beïnvloeden.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Asterix & Obelix is een jeugdfavoriet van me. Was superlastig om uit te spelen, heeft af en toe dezelfde problemen als Lion King met zichtbare platformen waar je niet kan landen en onzichtbare platformen waar dat wel kan. Maar de overall gameplay is prima in orde, ook erg leuk om samen te doen. De geweldige muziek en graphics maken het af. Tetris Battle Gaiden is volgens mij 1 van de beste Tetris versies en zou ik ook zeker met plezier kunnen spelen, maar wint het niet van Asterix & Obelix. :) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Asterix & Obelix heb ik vroeger veel gespeeld en daar heb ik mij uren mee vermaakt en ik heb hem ook volledig uit kunnen spelen.

De game speelt lekker weg, heeft goede graphics en leuke muziek en verveelt mij niet.

Dus Asterix & Obelix mag wat mij betreft met vlag en wimpel door.

 

Met tetris op de NES of SNES heb ik niets; Ik speel Tetris niet op een dergelijke console, maar eerder op de PC en/of gameboy.

Een Tetris spel (hoe goed het spel ook is) zou daarom wat mij betreft ook nooit de titel "Beste SNES spel" winnen en zie ik er eerlijk gezegd zo snel als mogelijk uitvliegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze gaat naar Asterix. Weer een spel gebaseerd op de gelijknamige stripreeks, dat er grafisch echt goed uitziet. De poppetjes zijn wat log en je springt wel eens naast een plankje, maar het is wel 100% het typische Asterix sfeertje. Voor de fans van Asterix dus een feest van herkenning.

 

Tetris. Ik geloof dat ik het bij alle Tetris nominaties wel heb gezegd; in klassieke vorm een leuk spel en ijzersterke tijdloze gameplay. Maar het is vooral om zijn eenvoud en even snel tussendoor. Het boeit eigenlijk niet of het zwart-wit is of met kleuren en tierelantijntjes, of dat er schaduweffectjes zijn, of dat ik het op een SNES, gameboy of een smartphone app zit te doen.

 

Het tegenovergestelde spel in een verkiezing als dit is eigenlijk altijd ontwikkeld met meer originialiteit, verrassende elementen en een creatieve gedachte. Tetris nooit. De SNES is gewoon één van de vele devices waar het op kon worden uitgebracht. Tetris op zichzelf staat zo niet symbool voor SNES, en in dit geval Asterix weer wel. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik bij Asterix & Obelix altijd wel apart heb gevonden, is dat je standaard met Obelix speelt. Voor dit spel had je natuurlijk al het andere spel Asterix, dat iets minder is uitgewerkt dan dit spel. Op de Gameboy-port die ik heb, staat het woord Asterix zo smal gespeld op de cartridge dat je het haast niet kunt lezen. Om die reden noemde ik het spel altijd Obelix. 

 

133803-asterix-obelix-game-boy-media.thumb.jpg.85fd15717edb8a4917effd73890cd824.jpg

 

Zouden ze zich goed willen onderscheiden van de eerdere titel door het woord Asterix veel kleiner te maken? :) 

 

Voor de Gameboy zie je in het menu de naam Asterix niet eens terugkomen trouwens:

 

348952-asterix-obelix-game-boy-screenshot-title-screen-and-main-menu.png.d1bb86b79e37cb33d3cb74b3245be910.png

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben heel erg fan van Tetris. Maar er is maar 1 systeempje waar ik het op speel. Mijn gameboy. Asterix & Obelix was verrassend grappig om te spelen dus daar kies ik voor. Ondanks dat Battle Gaiden best leuk is om met zijn tweeën te spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...