Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 09-01


Poule 09-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario RPG - Legend Of The 7 Stars
    • Kirby's Dream Land 3


Aanbevolen berichten

5a650731a3504_Poule09-01.thumb.png.017cd2e3caf6081e14be294afe421993.png

 

Super Mario RPG - Legend Of The Seven Stars

Zoals de titel al doet vermoeden is Legend Of The 7 Stars een RPG. Dit spel heeft veel overeenkomsten met de Final Fantasy serie. Het verhaal is gebaseerd op de Super Mario Bros series. Het spel bestaat uit twee delen: Avontuur zoeken en turn-based gevechten. De meeste gevechten spelen zich buiten af in een isometrische 3D omgeving. Het spel bevat ook elementen uit de Super Mario serie, zoals bijvoorbeeld de blokken met vraagtekens. In het begin bestuur je alleen Mario en uiteindelijk kun je een groep van vijf samenstellen, waarbij je drie personages kunt gebruiken in een gevecht. Elk karakter heeft zijn eigen speciale aanvallen; Prinses Toadstool kan goed genezen en Geno en Bowser zijn vooral goed in zware aanvallen.

 

Kirby's Dream Land 3

Kirby's Dream Land 3 is het vijfde platformspel in de Kirby serie. Kirby en Gooey zijn aan het vissen, wanneer opeens Dark Matter verschijnt die de ringen van de planeet verbrijzeld. Hij neemt verschillende Dream-Landers over, waaronder King Dedede. De besturing van dit spel is vergelijkbaar met de andere Kirby spellen. Kirby kan het scherm rondvliegen en blokjes inademen en uitspugen. Je kunt ook vijanden inademen. Bij sommige vijanden neem je hun specialiteit over. Als je bijvoorbeeld een op vuur gebaseerde vijand inademt en inslikt kun je daarna vuurballen uitspugen. Tijdens het spelen kan Kirby een bondgenoot oproepen, elk met zijn eigen specialiteit. Bijvoorbeeld een hamster die niet uitglijdt over ijs of een uil die kan vliegen.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb beide games op de SNES Mini staan (Kirby via de welbekende hackchi2 hack :P) en ik moet zeggen dat Super Mario RPG me niet echt mee valt. Ik vind het gewoon geen lekkere snelle gameplay zoals je van Mario gewend bent. Het spel schijnt best goede recensies te hebben gekregen, maar het is gewoon mijn ding niet. Dat isometrische perspectief vind ik ook niet bij Mario passen. Gewoon 2D of desnoods 3D. Wel ziet het spel er verzorgd uit en heeft het geen onaardige muziek.

 

Kirby's Dream Land 3 is zo'n spel dat haast niemand bezit hier in Europa, omdat (1) het spel heel laat uit kwam, toen de N64 al een jaar op de markt was in 1997 en (2) omdat het niet meer in Europa werd uitgebracht. Je ziet aan de graphics wel dat het veel later tijdens de levensduur van de SNES gemaakt is omdat het maximale eruit is gehaald. Ik ken 2D spellen voor bijv. de PSX (console van een generatie later) die er minder uit zien. Ik ben nooit echt specifek fan geweest van Kirby, maar dit deel is toch wel erg puik uitgewerkt. Lekkere muziek en leuk kleurenpalet (beetje pastel). Prima game!

 

Kirby's Dream Land 3 mag van mij winnen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

En de ‘don’t really care-week’ gaat door met twee titels die privilege hebben maar ik beiden eigenlijk niet geweldig vind.

 

Super Mario RPG heeft een vrij trage gameplay met Pokémon/Paper Mario achtige battle situaties wat de vaart echt uit het spel haalt. Ook ben ik net als Hinse niet zo’n fan van het beeld, wat mij een beetje aan Little Big Adventure doet denken, maar dan met veel te veel klik-menuutjes en weinig bewegingsvrijheid. Eigenlijk vind ik het sowieso totaal niet bij Mario passen (ik verwacht platform of 3D) en ik ben het dus ook niet zo gewend. Wel is dit een spel waar je zo te zien urenlang zoet mee bent. Veel herkenbare deuntjes in de soundtrack ook.

 

Kirby’s Dreamland 3 ken ik niet, maar het oogt eigenlijk vrij overeenkomstig met de gameplay en het uiterlijk van Kirby’s Adventure (NES). Toch vind ik het grafisch niet heel revolutionair ogen t.o.v. de NES (vrij blokkerig, eigenlijk zelfs wat matig) en mis ik ook bijv. de aankleding in de vorm van World maps en bonus games, zoals we dat wel kennen van de Kirby avonturenspellen.

 

Ik kies voor Mario, maar alles kan nog gebeuren want deze poule heeft naar mijn idee enkel zwakke titels ;)

 

Edit: waarom eigenlijk een plaatje van Mario at the Sotsji Olympic Winter Games? :+

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowel Sonic the Hedgehog (Sonic 3D Blast/Flickies Island) en Super Mario in deze RPG hadden te kampen met hetzelfde 'euvel van 1996'; nep-3D past niet bij deze figuurtjes. Dit was echt zo'n tijdsgevoelige trend, dat isometrische bird-eye-view beeld. Sonic werd er traag van (het heeft de maker van die game afgelopen jaar zelfs getriggered tot het maken van een heuse 'directors cut'), en Mario werd er in deze game een RPG-held van. En dat is hij gewoon niet. Het is een bijzonder spel, een mooi spel at that, maar Mario hoort er gewoon niet in thuis, hij is geen RPG-figuur en dat moeten ze ook niet met hem proberen.

 

In dit geval is mijn stem geen 'die is beter dan die, daarom stem ik erop', maar een 'Deze is gewoon minder dan die andere, daarom stem ik hier niet op'. Kirby blijft over, Kirby it is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmm.... Ik ken beide spellen nooit gespeeld, dus ik heb gebruik gemaakt van de filmpjes.

Super Mario oogt inderdaad echt zoals al is gezegd gigantisch traag en hinderlijk ophoudend.

Bij werkelijk ieder "poppetje" of "vlammetje" dat je tegen komt wordt een nieuw scherm gestart en krijgt Mario klappen.

En iedere keer mag Mario daarna een tegenaanval doen door een klap uit te delen.... Waarom kun je niet gewoon de vijanden verslaan door op hun kop te springen?!

En daarbij inderdaad ook zoals gezegd veel teksten doorscrollen, maar ook iedere keer als Mario een battle wint, moeten er 2 vingers de lucht in worden gestoken...}:|

 

Kirby komt bij mij over als een kruising tussen Kirby's Adventure (NES) en een Kirby spel op de GameBoy, vanwege die zwarte zijkanten van het scherm.

Het spel komt verder wel vrolijk en vlot over en heeft leuke en herkenbare muziek; Grafisch is dit spel ook best in orde.

Het nadeel is wel zoals MarsM aangeeft dat het wel allemaal losstaande levels lijken en dat de Worldmaps niet echt lekker uitgewerkt zijn.

 

Ik denk dat na Mario RPG mij heel snel op de zenuwen werkt en daarom kies ik voor Kirby's Dreamland 3 in deze battle.

Trouwens best opvallend dat de Mario spellen op de SNES niet echt lekker uit de verf komen...

 

@MarsM; De reden dat MArio is afgebeeld op ski's is puur en alleen omdat ik voor de schema's naar een Mario zocht die een goede "kop" had.

Deze "kop" vond ik het best van alle bagger die in de zoekopties verschenen; De affiches boven ieder topic kwamen er later bij en ik besloot het niet meer te veranderen :P

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het moeilijk om tussen deze twee te kiezen maar vanwege de originaliteit kies ik toch voor Super Mario RPG. Het is een vreemde in de serie en je moet er van houden maar ik vind het een leuke variant van een Mario game.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...