Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 09-02


Poule 09-02  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a650a704a4f8_Poule09-02.thumb.png.7603e50c4e12a862970495ded3b42758.png

 

Soul Blazer

Soul Blazer is een actie RPG. De speler bevrijdt een aantal dorpen door te vechten met monsters in traditionele dungeoncrawl gevechten. Het verslaan van een monster zorgt ervoor dat de ziel van een voormalige inwoner van een dorp bevrijd wordt. Vaak is dit een mens, maar het kan ook iets anders zijn, zoals bijvoorbeeld een dolfijn of een tulp. Bij het bevrijden van de zielen wordt langzaam het dorp weer opgebouwd. De nieuwe inwoners geven de speler advies en diverse spullen. Als de ziel van het dorpshoofd wordt bevrijd door het verslaan van de eindbaas dan kan de speler naar het volgende gebied. Als alle zes de dorpen zijn verslagen dan krijgt de speler toegang tot de “World of Evil” om daar de laatste eindbaas te verslaan.

 

Toy Story

Toy Story is een platformspel, waarvan het verhaal gebaseerd is op de gelijknamige film. Je speelt als Woody en loopt door diverse levels. Je kunt je trektouwtje gebruiken als zweep. Deze zweep bindt de vijand vast, zodat je er langsheen kunt lopen. Ook kun je er mee aan haken vasthaken. Af en toe kun je ook op afstand bestuurbare voertuigen besturen. Het speelveld is dan van boven te zien en dan kan de speler gas geven, sturen en remmen. Je batterijen gaan langzaam op en moeten bijgevuld worden door tegen Buzz aan te botsen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Soul Blazer is de eerste game uit de Soul Blazer/Illusion Of Gaia/Terranigma-trilogie, maar het is te merken dat er nog veel werk aan de winkel was om op het niveau van IOG/IOT te komen. Ik werd er niet warm of koud van. De SNES-versie van Toy Story miste ten opzichte van de Sega Genesis-versie een level en een hoop afbeeldingen in de slides met het verhaal, maar de muziek is wel een heel stuk lekkerder. Een nostalgiestem van mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ohja, Soul Blazer was dat spel met die irritante bol die steeds om je heen zweeft. :P 

 

Vind dit een lastige battle. Soul Blazer is (net als Secret Of Evermore / Super Mario RPG / Zelda) een zeer verzorgde rpg waar je je echt voor in moet leven. Voor een rpg zit er vrij veel actie in, hetgeen voor mijn beoordeling in het voordeel werkt. ;) 

 

Toy Story is een platformer, een genre dat mij meer trekt. Alleen heb ik van de Disney films nooit echt wat met Toy Story gehad. Ik vond het altijd lelijk geanimeerd met die vroege 3D-technieken en het verhaal kon me ook weinig boeien. Daarmee druis ik volledig in tegen algemene sentimenten, want Toy Story wordt beschouwd als 1 van de betere Disney films. De platformer zelf zit qua physics houterig in elkaar, maar grafisch oogt het top voor SNES begrippen.

 

Toch ga ik voor Soul Blazer, die wint het nipt voor mij. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb weinig met beide titels. In de voorronde aan beiden, maar vooral aan Toy Story, een gunststem gegeven omdat het uitkwam tegen Tetris en Sim City wat ik nog minder 'beste SNES game' kanshebbers vind ;)

 

Soul Blazer oogt echter wel uitgebreid en uitdagend en als een spel met een gedachte. Als fan van Zelda zal titel deze zeker in de smaak vallen, maar het blijft wel een wanna-be-Zelda gevoel geven. Toy Story vind ik wat te lomp qua poppetjes. De Disneyfilm beschouw ik zelf overigens ook zeker niet als een topper. Ik was meer van de handgetekende klassiekers. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pfff... Nou ik heb tijdens de voorrondes net als MarsM feitelijk beide titels het voordeel van de twijfel gegeven, omdat er mindere titels tegenover stonden.

En dan moet ik nu uit deze twee titels de "betere" kiezen... Ik vind het beide niet heel veel soeps.

 

Soul Blazer heeft irrirante muziek (die bol daar kan ik nog wel doorheen kijken), terwijl Toy Story echt veel te grote (schermvullende) karakters heeft waarmee je speelt.

Ik geef mijn (voorkeur)stem in dit geval aan Soul Blazer, gezien dat spel mij uitgebreider lijkt en daarnaast de Toy Story figuren te groot zijn om lekker vooruit te kunnen kijken op wat er komt....

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...