Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 10-02


Poule 10-02  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Secret Of Evermore
    • Sunset Riders


Aanbevolen berichten

5a650bd9c4d23_Poule10-02.thumb.png.95cd9b4cf0971b03f8871f8a42bae28b.png

 

Secret Of Evermore

Secret Of Evermore is een actie RPG. In dit spel speel je een jongen die met zijn hond naar een fantasiewereld wordt getransporteerd. De speler stuurt de jongen en de hond (die van gedaante kan wisselen) door een wereld die is opgedeeld is in diverse rijken. Als je de jongen bestuurt zal de hond door de computer bestuurd worden en als je de hond bestuurt zal de jongen bestuurd worden door de computer. Je gaat het gevecht aan met diverse vijanden. Je kunt schuilen in een grot. Er zijn diverse wapens zoals een zwaard, speer, bijl of bazooka. Elk wapen heeft zijn eigen specifieke kenmerken. Ook zijn er formules van toverspreuken te vinden.

 

Sunset Riders

Deze conversie naar SNES van het gelijknamige arcadespel speelt zich af in het wilde westen. Het is een zogenaamde run and gun game. Op hoog tempo moet men rennen en over kisten en andere obstakels springen terwijl vijanden van allerlei hoeken aanvallen. Met een revolver kun je jezelf verdedigen. Bonussen kun je vinden in saloons of door zakdragende bandieten te overmeesteren. Ook zijn er power-ups te verdienen, zoals automatisch schieten of een tweede geweer die in een andere richting schiet. Het doel is om alle levels door te gaan en de “outlaw” aan het einde te verslaan.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over Secret Of Evermore hoor je links en rechts wel eens dat het het mooiste spel op de SNES is. Het is een typische RPG die een soort spirituele opvolger van Secret Of Mana moet lijken volgens mij. Het spel ziet er inderdaad indrukwekkend uit met prachtige graphics en vooral diversiteit daar aan. Echt niets mis mee, alleen het genre spreekt mij wederom niet helemaal aan. Ik zou het wel eens een half uurtje willen proberen, maar daarna loop ik vaak ergens vast (of vind ik het saai worden) waardoor ik ermee op houd. Dat doet uiteraard niets af aan de kwaliteit van het spel.

 

En dan Sunset Riders. Ik had hier tot voor kort nog nooit van gehoord, maar las ergens dat het 1 van de betere coop spellen zou zijn in een toch vrij unieke setting. Eenmaal geprobeerd en wat een vette beat 'em up is dit zeg! Met stip mijn favoriete coop spel op de SNES samen met Lost Vikings en Goof Troop. De muziek is episch, de gameplay is echt goed uitgewerkt, er zit voldoende humor in en het voelt allemaal extreem arcade! Lekker alle bandieten neermaaien! :D 

 

Sunset Riders is mijn favoriet in deze battle!

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook bij deze heb ik niet in het bijzonder een voorkeur.

 

Secret of Evermore stond eerder tegenover Star Fox 2 wat in alle opzichten naar mijn mening sowieso een veel minder goed spel is, wat de keuze wel makkelijk maakte. SoE oogt grafisch wel bijzonder mooi afgewerkt en ook qua originaliteit zit het goed met een uitgebreide fantasiewereld.

 

Sunset Riders heb ik vorige keer geen stem gegeven vanwege Aladdin en ook hier vind ik het helaas toch de mindere. Op zichzelf oogt het als een vermakelijk spel voor tussendoor, maar ik denk dat het qua gameplay (de eenvoud) wel een stuk sneller eentonig wordt. Als de tegenstander écht zwakker is én als @Hinse belooft dat hij noooooit meer 'episch' zegt (sorry, ik vind dat echt een vreselijk in 2017 'ver-engelst' woord... :P) zou ik het zeker wel een stem gunnen! ;)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
2 uur geleden, MarsM zei:

Als de tegenstander écht zwakker is én als @Hinse belooft dat hij noooooit meer 'episch' zegt (sorry, ik vind dat echt een vreselijk in 2017 'ver-engelst' woord... :P) zou ik het zeker wel een stem gunnen! ;)

Ik ken het woord episch al mijn hele leven, wat is daar verengelst aan? ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites
52 minuten geleden, Hinse zei:

Ik ken het woord episch al mijn hele leven, wat is daar verengelst aan? ;) 

Ik plaag je natuurlijk een beetje ;). Maar het is wel zo'n typische internetkreet / modewoord (met name in 2017 werd het opvallend vaak toegevoegd bij alles wat 'gaaf / geweldig / fantastisch' was), dat nog altijd niet breed wordt gedragen als erkend Nederlands maar natuurlijk is ontstaan vanuit 'epic' (passend bij epossen / heldenverhalen)

 

Lees er maar eens een rondje over op internet... ik vermoed zomaar dat onze echte taalpurist @djkoelkast er net zo over denkt :+;).

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uur terug, MarsM zei:

Ik plaag je natuurlijk een beetje ;). Maar het is wel zo'n typische internetkreet / modewoord (met name in 2017 werd het opvallend vaak toegevoegd bij alles wat 'gaaf / geweldig / fantastisch' was), dat nog altijd niet breed wordt gedragen als erkend Nederlands maar natuurlijk is ontstaan vanuit 'epic' (passend bij epossen / heldenverhalen)

 

Lees er maar eens een rondje over op internet... ik vermoed zomaar dat onze echte taalpurist @djkoelkast er net zo over denkt :+;).

Die trend van dat woord is me blijkbaar volledig ontgaan dan ;) 

 

Ik vind wel een post van de clickbait-website Upcoming die al 4 jaar oud is. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites
13 minuten geleden, djkoelkast zei:

Sunset Riders spreekt me meer aan (als ik de filmpjes bekijk) dus krijgt die mijn stem.

Kan mij het schelen welk spel je stemt, ik wil weten wat je van het woord 'episch' vindt, getuige de discussie tussen @MarsM en @Hinse hierboven :D _O-

 

Overigens: deze week skip ik deze poule, gezien ik beide spellen te weinig gespeeld heb en we in een ronde zijn beland waar ik 'op basis van een eerste blik' geen stem zou moeten maken.

aangepast door samba-boy
Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is vooral een term voor nerds vind ik, ik hoor het echt al jaren, het is niet iets van de laatste tijd, maar wel specifiek iets voor nerdtypjes.

Het komt voort uit het maar alles willen vertalen, tweakersstijl (wat ze dan weer niet hebben vertaald gek genoeg). Harde waren, zachte waren, beeldplank, draadje. 

Van mij hoeft het allemaal niet hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oke, volgende battle...

Sunset Riders ziet er best geinig uit, maar kreeg tijdens de voorronde niet mijn voorkeur omdat het tegen Aladdin stond.

Het spel heeft een goede soundtrack, maar helaas wordt dat volledig overstemd door de vele kogels die werkelijk als een waterkanon alle kanten op sproeien.

Hoe meer je schiet, hoe minder je de muziek hoort en de kogels blijken oneindig door te kunnen worden gesproeid.

Het zal best een vermakelijk spelletje zijn, maar het komt bij mij over als een stel losse levels zonder samenhang en "knallen maar".

 

Als ik naar Secret of Evermore kijk, dan ziet dat spel er grafisch heel strak uit en het spel heeft ook duidelijk meer inhoud en duurt langer om uit te spelen.

Ondanks dat er amper tot geen muziek in het spel zit, nodigt het mij wel veel meer uit om dit spel te gaan spelen.

Dus mijn stem gaat uit naar Secret of Evermore.

Link naar bericht
Delen op andere sites
10 uur geleden, djkoelkast zei:

Het is vooral een term voor nerds vind ik, ik hoor het echt al jaren, het is niet iets van de laatste tijd, maar wel specifiek iets voor nerdtypjes.

Het komt voort uit het maar alles willen vertalen, tweakersstijl (wat ze dan weer niet hebben vertaald gek genoeg). Harde waren, zachte waren, beeldplank, draadje. 

Van mij hoeft het allemaal niet hoor.

Nou jaaaa, zeg jij nou gewoon dat Hinse een nerdtypje is? :+

 

* zet een stap naar achteren en gaat eens goed observeren en genieten van de rest van de voorstelling * :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-1-2018 at 19:57, djkoelkast zei:

Het is vooral een term voor nerds vind ik, ik hoor het echt al jaren, het is niet iets van de laatste tijd, maar wel specifiek iets voor nerdtypjes.

Het komt voort uit het maar alles willen vertalen, tweakersstijl (wat ze dan weer niet hebben vertaald gek genoeg). Harde waren, zachte waren, beeldplank, draadje. 

Van mij hoeft het allemaal niet hoor.

Maar gek genoeg gebeurt het juist precies andersom ook... niet bestellen maar orderen, geen vergadering maar een (conference) meeting, niet publiceren maar posten, niet controleren maar checken, 'awwwkwaarrwd', en ga zo maar door. Je hoort eigenlijk niet anders meer. Vaak moeten mensen moeite doen om het Nederlandse woord uit hun geheugen te vissen.

 

En dan uitgerekend bij een woord als epic gaan ze wél allemaal 'episch' roepen... en dan denk ik ... "Really??" -0-.

 

Overigens, ik maak me er niet direct druk over hoor... ik spreek alleen hardop uit wat me zoal opvalt. Dat levert hier nog wel eens een jolijte discussie op.

 

Aldus, tot zover; 'opa vertelt' :P

 

Het staat overigens 2-2; dit wordt een spannende!

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hoorde van de week (woensdag) ook dat het nieuws het woord "blank(e)" niet meer zou mogen gebruiken.

Dat moet nu vervangen worden voor "wit".

Wel geinig, want als het woord "zwart" gebruikt wordt dan ben je al gauw met racisme bezig en discrimineer je....:').

 

Waar gaat het heen hier in Nederland?

Link naar bericht
Delen op andere sites
6 minuten geleden, RM zei:

Ik hoorde van de week (woensdag) ook dat het nieuws het woord "blank(e)" niet meer zou mogen gebruiken.

Dat moet nu vervangen worden voor "wit".

Wel geinig, want als het woord "zwart" gebruikt wordt dan ben je al gauw met racisme bezig en discrimineer je....:').

 

Waar gaat het heen hier in Nederland?

Dat is NOS-protocol inderdaad, dat je witte moet zeggen, want blank klinkt positief en zwart klinkt negatief.

Link naar bericht
Delen op andere sites

:'):O|... Wit begint, en zwart wint {|

 

Dat zijn de interpretatie en verdraagzaamheid discussies icm taalgebruik... triest dat het zo moet, nog triester dat er racisme bestaat. Maar helaas daarom is het wel zoals djkoelkast zegt. Weer een heel ander en serieuzer onderwerp dan mijn engelse woordjes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...