Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 11-01


Poule 11-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario Kart
    • Tiny Toon Adventures - Buster Busts Loose!


Aanbevolen berichten

5a650c962ea84_Poule11-01.thumb.png.cb257adeda44271f424e46373ad820cf.png

 

Super Mario Kart

Super Mario Kart is een racespel waarin je in een kart rijdt. Dit kun je zowel in je eentje als met twee spelers spelen. Je kunt kiezen uit acht personages uit de Super Mario franchise. Ook het thema van elke baan is gebaseerd op de Super Mario franchise. De camera bevindt zich achter de kart die je bestuurt. De bedoeling is om als eerste over de finishlijn te komen. Vierkanten met vraagtekens op de weg geven je extra mogelijkheden om andere rijders aan te vallen of te vertragen. Je kunt bijvoorbeeld een schild afvuren of een bananenschil achterlaten. Als je een Starman pakt kun je een tijdje niet aangevallen worden. Computerspelers hebben een speciale kracht die te maken heeft met het karakter van de computerspeler. Er zijn ook munten aanwezig waardoor de topsnelheid verhoogt wordt. Deze munten zorgen er ook voor dat wanneer je geraakt wordt je alleen munten verliest, maar niet de macht over het stuur kwijtraakt.

 

Tiny Toon Adventures - Buster Busts Loose!

In dit platformspel speel je als Buster Bunny. Het spel heeft zes levels en ieder level heeft een doel, bijvoorbeeld Dizzy Devel voeren of Duck Vader verslaan. De levels spelen zich af in diverse omgevingen; In een school, in het wilde westen, in een trein, in een spookkasteel, in een stadium, in de lucht en op een ruimteschip.  Na het uitspelen van het level krijgt de speler de kans om extra levens te winnen in de vorm van een minigame, zoals bijvoorbeeld Bingo en Mystery Weight Challenge. Bonuspunten kun je verdienen door sterren te verzamelen. Deze worden achtergelaten door de vijanden die je verslaat. Bij het verzamelen van honderd sterren krijg je een extra leven. Vijanden kun je verslaan door er op te springen.

 

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dit gaat volgens mij écht vloeken in de kerk worden, maar het zou schandelijk zijn als ik niet zou stemmen op het spel dat ik volgens mij zelf nog heb aangedragen ook in deze poule. Buster Busts Loose heeft een vrolijke feel, weet perfect de vibe en sfeer van de tekenfilmserie te vertalen naar de gamewereld. Ik was als kind totaal onbekend met de serie (ik wist wel dat er ooit een vakantiefilm gemaakt was) maar vond de game echt heel erg prettig wegspelen. De absurde manier waarop de levels van elkaar verschillen is aandoenlijk, het rugbylevel is legendarisch en de minigames zijn awesome.

 

Super Mario Kart gaat in mijn optiek sowieso deze ronde winnen, maar ik stemde er niet op, omdat ik persoonlijk nooit de aansluiting met het spel heb gehad zoals latere delen dat wel bij me wisten los te maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net als samba-boy nooit echt het supergevoel gehad Super Mario Kart voor de SNES. Ik vind het spel vrij lastig spelen en met die draaiende horizon (ipv draaiende kart, lang leve Mode 7) is het ook nog eens vermoeiend om naar te kijken. In de tijd van van deze Mario Kart speelde ik nog veel op de pc, titels als Wacky Wheels en Skunny Kart. Ik heb het spel wel origineel aangeschaft een tijdje terug omdat ik vond dat ik het moet bezitten, en ik moet zeggen dat het nog best leuk is om een cup te spelen. Alleen zal dit nooit een persoonlijk favoriete SNES titel van mij worden.

 

Tiny Toons is zeker een leuke platformer. De Tiny Toons franchise zelf kan me weinig boeien, maar als spel is dit echt prima.

 

Ik twijfel echt waar mijn stem heen moet gaan in dezen. Ik neig toch naar Mario Kart maar dan zal het heel, heel nipt zijn. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit kan nog best een verrassende uitslag worden.

Je bent geneigd om "blind" op Super Mario Kart te stemmen, want nostalgie, herkenbaar, leuk spel, goede soundtrack, etc...

Ik heb zelf nooit een SNES gehad en daarom beide spellen ook niet echt gespeeld.

Mario Kart heb ik wel op een emulator versie, maar dat is inderdaad niet best; De beelden gaan te snel (iemand met epilepsie zal dit spel zeker niet als prettig ervaren) en het sturen werkt niet optimaal.

Daarnaast is zoals Hinse al opmerkte het ook niet prettig om te spelen met een bewegende horizon in plaats van met een bewegende kart (het lijkt zelfs alsof de kart stil staat).

En grafisch is het spel ook geen hoogvlieger, enkel de soundtrack is in orde.

 

Tiny Toons daarentegen ziet er grafisch verrassend goed uit en heeft de herkenbare muziek en de karakters uit de tekenfilm (Arnold de Pitbull en Montana Max :)).

Dus mijn stem in deze battle gaat ook naar Tiny Toons

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over het algemeen word ik niet heel enthousiast van Mario Kart; als je er goed in bent en je rijdt voortdurend op plek 1, dan krijg je vlak voor de finish een partij schilden en andere wapens over je heen, waardoor je alsnog niet wint. En figuren die slecht zijn krijgen altijd de Bullet Bills. Gewoon ronduit frustrerende gameplay.

 

Mario Kart (SNES) is de start van, wat de meesten dus wel vinden, een zeer succesvolle reeks. De aankleding en de in-game mogelijkheden waren hier nog vrij beperkt; 8 characters, een handjevol cups en een balloon battle. Grafisch is het ook niet bepaald een pareltje, zoals eerder al opgemerkt vrij 'pixelig' en geen 3D effecten maar een flikkerige draaiende horizon... het speelt gewoon niet écht prettig. Zoals Hinse al aangaf was Wacky Wheels uit dezelfde periode toch een stuk beter ontwikkeld. Pluspuntje vind ik persoonlijk wel de soundtrack; veel geweldige arrangementen waaronder het Mario Kart theme en Mario Circuit zijn zo tijdloos dat we het ook in Mario Kart 8 nog steeds horen :D.

 

De Tiny Toons telgen van meester Spielberg heb ik vroeger altijd geweldig gevonden. Op de NES waren deze titels plezierig en ook deze SNES game is in alles een prima spel; vrolijk, kleurrijk, leuke soundtrack, afwisseling in gameplay en herkenbaar voor de kenner van de tekenfilmserie. Enige minpuntje is dat je alleen met Buster speelt en je t.o.v. de voorgaande delen de mogelijkheid mist om ook de andere characters te besturen, zoals Babs, Hamton en Plucky Duck.

 

Al met al is Tiny Toons niet bijzonder maar vooral vermakelijk... en het zal niet verbazen als ik zeg dat het minder minpunten heeft dan Mario Kart, hoe nostalgisch ook. Dus ... toch van mij ook een stem voor Tiny Toons :7

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dol op de Mario Kart reeks, maar op deze stem je denk ik vooral vanwege nostalgie en ik ben er helaas niet mee opgegroeid. Erg lastig spelen als je het dan toch eens probeert. :P

Dan ga ik hier toch stiekem voor Tiny Toon Adventures - Buster Busts Loose! waar ik veel plezier mee heb gehad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...