Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 12-01


Poule 12-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Super Mario World 2 - Yoshi's Island
    • Earthworm Jim


Aanbevolen berichten

5a650dedf0d04_Poule12-01.thumb.png.05cfaadff39a5085c061f22a40d97049.png

 

Super Mario World 2 - Yoshi's Island

Super Mario World 2, Yoshi’s Island is een platformspel. In dit spel speel je als een Yoshi, een dinosaurus, die Baby Mario veilig door 48 levels moet leiden, verdeelt over zes werelden. In elk level krijg je een andere kleur Yoshi. Yoshi kan zijn vijand pakken met zijn tong en inslikken en uitspugen. Ook kan hij de vijand doorslikken. De vijand verandert dan in een ei die Yoshi bij zich houdt. Deze kan op een later moment weer worden afgevuurd om andere vijanden te verslaan. De bedoeling is om Baby Mario te beschermen. Als je geraakt wordt zal een krijsende Baby Mario in een bubbel door de lucht zweven. Als de baby niet binnen 10 seconden wordt gepakt verlies je een leven. De hoeveelheid tijd kan verhoogt worden door sterren te verzamelen. Als Yoshi geplet wordt of in een put valt verlies je direct een leven. Aan het einde van elke wereld bevindt zich een eindbaas. Er zijn ook gedeelten waarbij je als Super Baby Mario speelt.

 

Earthworm Jim

Earthworm Jim is een run-and-gun platformspel. De speler bestuurt een worm genaamd Jim en moet diverse obstakels ontwijken en vijanden verslaan, terwijl hij zich door de levels beweegt. De speler kan schieten met zijn geweer of zijn hoofd gebruiken als lasso. Met deze lasso kun je ook gebruik maken van haken om zo verder te zwaaien. Soms zijn er extra opdrachten te voltooien in een level. Bijvoorbeeld het lanceren van een koe, of een puppy door het level heen loodsen. Er zijn diverse gevechten met eindbazen. Tussen elk level zit een race level genaamd “Andy Asteroids”. In dit level zie je Jim van achteren en moet je hem door een buizenstelsel leiden. Ook bevat het spel nog andere onderdelen, zoals bungie-jumpen, vechten en een doolhof onder water.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dikke vette stem voor... Yoshi's Island!

 

Zeer kleurrijk spel met de vrolijke (sfeer)elementen, muziek en personages die de huidige generatie herkent uit 'Yoshi's Woolly World'; De voor die tijd originele getekende/art stijl, het verzamelen van de zonnebloempjes en de springende eiermanmetjes met lusbroeken. Ruim voldoende levels, worldmaps erbij, het is allemaal lekker compleet! Inderdaad wel zoals @samba-boy aangeeft is dit spel de aanzet voor de méééh baby lijn... wat is Baby Mario een etter in dit spel, maar vooral de geboorte van Baby Bowser is geen geweldige nalatenschap (tegenwoordig bij de meesten wel beter bekend als Bowser Jr. omdat het character later 'naast' Bowser terugkeerde in tegenstelling tot de overige baby's...). Samen met Waluigi naar mijn mening geen top characters binnen de Nintendo familie... :')

 

Earthworm Jim ziet er uit als een aardige gelegenheidsgame, maar is zeker niet bijzonder genoeg om een stem te pakken tegen het nostalgische Yoshi's Island :)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is voor mij weer zo'n typische afweging: leuk spel en nostalgie of briljant spel en geen nostalgie.

 

Als je beide spellen tegenover elkaar zet, moet SMW2 altijd winnen als je puur op kwaliteit gaat oordelen. Maar Earthworm Jim speelde ik op de pc vroeger veel. Het was zo'n spel dat net als Sonic 3 & Knuckles, Comix Zone, Kuifje, Asterix & Obelix, etc als een volwaardig Windows 95 spel werd gereleased met een windowed mode. Leuke humor, originele scenery en prima gameplay.

 

SMW2 daarentegen kwam ik later pas tegen toen ik een tweedehands GBA kocht met zo ongeveer alle Mario games erbij. Voor SNES begrippen was dit echt een supermooi spel. Wel vind ik de karakters allemaal een wat hoog kleuter- en peutergehalte hebben, het is allemaal erg kiddy. 

 

Om die reden ga ik tóch stemmen voor Earthworm Jim. Ik kan dit ook makkelijk doen, omdat je weer dat die ander toch vrij makkelijk zou moeten winnen. ;) 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
On 22-1-2018 at 10:25 AM, Hinse said:

Dit is voor mij weer zo'n typische afweging: leuk spel en nostalgie of briljant spel en geen nostalgie.

Ik snap wat je bedoelt.

 

Beide spellen hebben een leuke gameplay en een goede soundrack en ze nodigen mij beiden uit om te spelen.

Ik vind zelfs ook Earthworm Jim grafisch gezien veel beter; Yoshi's Island vind ik zelfs zwaar tegenvallen en zeer lelijk.

Maar ondanks dat ik het grafisch niets vind heeft het spel wel alle Super Mario facetten (de kleuren, de munten, de herkenbare muziek, de achtergronden, de typische geluidjes, de vijanden...), kun je dit spel niet negeren en kun je niet anders concluderen dat dit spel een echte klassieker is.

Daar kan Earthworm Jim (wat ik overigens helemaal niet ken) gewoonweg niet tegenop.

Ik ga dus voor Yoshi's Island.

 

aangepast door RM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Zeker weten Super Mario World 2 - Yoshi's Island _O_ 

 

Nog altijd het beste Yoshi spel naar mijn mening, ontzettend veel plezier mee gehad. En de muziek blijft geweldig, zou willen dat ze die wat vaker zouden hergebruiken.

Het was wel enorm pittig om de 100% voor elkaar te krijgen. The Very Looooooong Cave... :X

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik kies voor Yoshi's Island. Het is een hele leuke goed uitgewerkte platformer. Een typisch Nintendo spel. Earthworm Jim is ook leuk maar rammelt hier en daar een beetje. En die speel ik liever op de Genesis. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...