Ga naar inhoud

Een (svhs) vcr met 100-240 volt?


Aanbevolen berichten

Bedankt voor je reactie.  Ik weet dat die hier ooit op de markt zijn gebracht maar ze zijn erg moeilijk te vinden zoveel jaren later, zelfs op tweedehands sites.  De enigste die ik tot nu heb zien liggen in een tweedehands winkel zijn samsung vcr 's maar die vallen tegen qua kwaliteit en zijn toch nog duur. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ben ik dom of snap ik het probleem niet? Wat maakt het voltage nou uit? In het allerergste geval kan je er toch een reisadapter tussen zetten?

Of is het zo dat je niet zeker weet of ze wel verkocht zijn in het land waar je nu woont? Dat kan natuurlijk.

 

PAL-NTSC, dat lijkt me potentieel een groter probleem. Ik meen uiteindelijk begrepen te hebben dat je bv. hier in PAL-gebied nooit een volledige NTSC-signaalweergave kan hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tegenwoordig hebben de betere televisies zowel een pal als een ntsc signaal.  Dat was toch al zo met mijn hd ready tv.

Een reisadapter zet de volt niet om en ik werk liever niet met adapters.

In principe kan je met een ntsc/(s)vhs recorder en een fatsoenlijke pc al veel doen. 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Krijg je PAL-output, dat is eerder de vraag. Als dat niet zo is dat lijkt me dat aardig zonde van de weggegooide kwaliteit.

 

(Overigens zijn er wel degelijk adaptertjes die niet alleen een verloopstekkertje zijn maar ook het voltage aanpassen - en niemand gebruikt die geheel vrijwillig. 8) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...