Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 13-01


Poule 13-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a6e3ebe1375e_Poule13-01.thumb.png.9892883c6f632d3b583a94fc22424aa3.png

 

Star Fox

Star Fox is een science-fiction spel. Het is het eerste spel in de serie en het is een rail shooter, wat betekent dat je ruimteschip een vaste route aflegt, maar waar je een beetje van kunt afwijken. De speler bestuurt de Arwing door allerlei omgevingen terwijl hij aangevallen wordt door verschillende vijanden, zoals ruimteschepen en robots. Je wordt geholpen door drie computergestuurde ruimteschepen. Op diverse plekken zijn power-ups te vergaren en aan het eind van elk level bevindt zich een eindbaas. De score van het level wordt berekend aan de hand van de hoeveelheid vijanden die zijn verslagen en hoe goed teamgenoten zijn verdedigd.

 

Secret Of Mana

Secret Of Mana is een actie RPG, waarbij je de wereld van bovenaf ziet. Anders dan in andere spellen is er een realtime vechtsysteem. Je navigeert door de wereld en moet diverse vijanden verslaan. Je bestuurt één van de drie karakters, bestaande uit een held, een meisje en een kabouter. Elk karakter heeft zijn eigen sterkten en zwaktes; De held kan geen magie gebruiken maar is sneller met wapens, Het meisje is een genezer die ondersteunende spreuken kan gebruiken en de kabouter kan aanvallende spreuken gebruiken. Om magie te leren moet je Elementals bevrijden. Er zijn acht Elementals die de elementen vertegenwoordigen zoals water, aarde en leven en elk element geeft de karakters weer verschillende spreuken.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind deze niet lastig, voor mij is deze overduidelijk.

Ik heb beide games nooit gespeeld, maar puur op wat ik in de filmpjes zie en hoor verdient in mijn ogen Secret Of Mana van deze 2 games een ticket naar de volgende ronde.

De muziek spreekt mij veel meer aan, de graphics zijn beter, en het is meer puzzlewerk en er zit ook echt een verhaal in en het zou veel sneller mijn aandacht / interesse wekken om te spelen.

Als ik puur kijk naar Star Fox dan zie ik enkel stipjes en lijnen en ik hoor veel "schiet"-werk, dus voor mij duidelijk de mindere van de 2 games (ookal heeft Star Fox de naam).

 

Ik ga dus voor Secret Of Mana.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Secret of Mana zelf niet gespeeld, maar op basis van de video is dit een mooi uitgewerkte actie RPG, zowel qua grafisch, soundtrack, sfeer, verhaallijn en gameplay. Qua originaliteit is het natuurlijk de zoveelste RPG in dezelfde fantasy setting, dus je moet er van houden, maar áls je er van houdt dan ben je ook dolgelukkig.

 

De tegenstander Star Fox is daarentegen geen feestje. Ik weet niet exáct meer wat de maatstaven (en dus ook ondergrenzen) voor 1993 waren, maar ik herinner me wel dat de techniek zeker wel iets verder ontwikkeld was dan deze 3D-engine. Je bent eigenlijk letterlijk bezig met het besturen van wiskundige vormen (driehoeken, rechthoeken, vierkanten en cirkels), waar je met wat fantasie vliegtuigen en landschappen in moet zien. De gameplay is ook vrij repetitief en gaat dus vrij snel vervelen. Daarnaast heb ik onlangs op de SNES mini nog ervaren dat het wel een tandje te moeilijk is voor een gelegenheids-potje. Star Fox is evengoed wel één van de grondleggers van het 3D genre en de soundtrack is daarbij ook niet slecht. Het was ook gewoon gedurfd van Nintendo.

 

Toch is de replay-waarde van Star Fox anno 2018 helaas wat mij betreft echt compleet 0,0. Eerder een museumstuk dan een pronkstuk. Het wint in dit geval voor mij dus niet van een goed uitgewerkte 2D RPG, waar je ook in de huidige tijd met veel plezier zo mee aan de slag kunt. (En stiekem word ik ook wel een beetje bang van samba-boy :+)

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...