Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 14-01


Poule 14-01  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?



Aanbevolen berichten

5a6e409113f7e_Poule14-01.thumb.png.191bfb7987d4e8c0819ca06f3f7ed9c7.png

 

F-Zero

F-Zero is een futuristische racegame. Het doel is om zo snel mogelijk over de finishlijn te komen, terwijl je diverse obstakels zoals magneten en slipzones vermijdt. Winnen doe je door de baan uit je hoofd te leren en snel te reageren. F-Zero is de naam van het toernooi waar je aan mee doet. Er zijn vier karakters met hun eigen zweefauto. Elke zweefauto vliegt anders en elke zweefauto heeft een energiemeter die aangeeft hoeveel schade de auto nog kan verdragen. Energie kun je terugwinnen door over een pitstop gedeelte langs de weg te rijden. Elke race bestaat uit vijf ronden over een baan. Elke ronde moet de speler een plaats hoger uitkomen om niet uit de race gezet te worden. Er zijn vijftien banen, verdeeld over drie competities.

 

Terranigma

Terranigma is een actie RPG. Je ziet de wereld van bovenaf. Het vechtsysteem is realtime en stelt de speler in staat om diverse technieken toe te passen, afhankelijk van of de speler aan het rennen, springen of aanvallen is, of een combinatie daarvan. Elke aanval is bedoeld om meer schade aan te richten bij verschillende vijanden, maar meestal is er niet veel verschil. Bij elke overwinning krijgt men meer experience points. Hierdoor krijgt het karakter een hoger level en daarmee een hoger maximum hit points. Ook wordt hij sterker, kan beter verdedigen en krijgt meer geluk. Vijanden laten soms edelstenen achter, waarmee andere wapens en magische spreuken gekocht kunnen worden. Er zijn geen magiepunten; Spreuken koop je en kun je één keer gebruiken. Magirocks kunnen omgezet worden in magische ringen en medailles. Na gebruik van deze ringen veranderen ze weer terug in Magirocks.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoewel ik dus geen fan ben van de 3D-modus op de SNES (Mode 7), vind ik het bij F-Zero wel wat beter geslaagd omdat het zwevende gevoel beter past bij een ruimteracer dan b.v. een kart. Terranigma is 'just another RPG' als ik er even vluchtig naar kijk. Wel mooi uitgewerkt verder, maar F-Zero mag van van mij dit duel winnen. ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

F-Zero ziet er inderdaad beter uit dan Mario Kart, maar toch kan het mij niet echt overtuigen om het spel te spelen.

Ook hier beweegt de achtergrond en staat je auto voor het gevoel stil. 

De scherpe bochten in de parcours worden ook niet al te fraai weergegeven (gaat heel snel).

 

En Terranigma spreekt mij hier meer aan.

Dit is geen RPG waarin je met kaarten of dobbelstenen gevechten moet aangaan, zoals we vorige week zagen.

Hier is het een kwestie van je eigen tactiek en je eigen bewegingen die je moet maken om vijanden te verslaan.

De muziek spreekt mij ook erg aan, dus al met al zou ik veel eerder voor Terranigma gaan dan voor F-Zero, dus Terranigma krijgt mijn stem.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit vond ik stiekem nog wel een lastige.

 

F-Zero is echt stukken beter uitgewerkt dan Mario Kart in technisch zin. Ik heb bij deze game veel minder het gevoel van een draaiende horizon, wat je ook goed terugziet bij de hele scherpe bochten van > 90 graden. Helaas ben je er dan ook gelijk wel qua enthousiaste punten. Er is maar een beperkt aantal van 3 leagues beschikbaar, al je tegenstanders zijn hetzelfde / eentonig en je kunt niet meer dan rijden. Dat gaat best snel vervelen. Grootste minpunt vind ik echter de soundtrack; de achtergrondmuziek is al niet briljant, maar dat permanente rotgeluidje van dat karretje alsof je naast een op hol geslagen matrix printer zit te spelen... hell wat een ellende ;(.

 

Terranigma is zoals Hinse al aangeeft ‘just another RPG’ en dat gevoel herken ik zeker. Toch is dat hooguit een klein minpuntje op de unieke gameplay / originaliteit, want op zichzelf is dit verder een prima game waar weinig op aan te merken valt. Toevallig is dat wel één van de vele SNES RPG’s die ik vroeger wél gespeeld heb en ik heb me er zeker mee vermaakt. Mooi opgezet met de zoektocht in de verschillende towers in de onderwereld. De Wii-titel Pandora’s tower deed me er tijdens het spelen qua setting zelfs een beetje aan denken, dus het heeft zeker indruk achtergelaten.

 

Ik ga dus toch maar weer voor de zoveelste maar gewoon goede RPG.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...