Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 14-02


Poule 14-02  

7 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Illusion Of Gaia (Illusion Of Time)
    • Act Raiser


Aanbevolen berichten

5a6e417f95e21_Poule14-02.thumb.png.7aeb21133802619dbed388dfc904d991.png

 

Illusion of Gaia (Illusion of Time)

Illusion of Gaia (Illusion of Time) is een actie RPG. Ontdekkingsreizigers zijn de wereld aan het verkennen. Jij speelt één van de ontdekkingsreizigers genaamd Will. Will komt terecht in een “Dark Space”, waar hij een wezen ontmoet genaamd Gaia. Deze Gaia vertelt dat Will zijn huis moet verlaten en de wereld moet redden van het komende kwaad. De speler bestuurt Will of één van zijn alter ego’s Freedan of Shadow. Tijdens het spel kom je diverse andere karakters tegen. Het spel heeft geen experience systeem zoals in andere RPG’s. In plaats daarvan heeft het spel een bijzondere manier om de statistieken van je speler te veranderen. Als alle vijanden in een ruimte zijn verslagen krijgt de speler een juweel. Dit juweel vergroot aanval, verdediging of leven. Gespeelde ruimten kun je niet nog een keer betreden.

 

Act Raiser

Act Raiser is een platform- en stedenbouwspel. De speler speelt als “The Master”. Dit is een God-achtig wezen die moet vechten tegen een kwaad wezen; “The Evil One”. Je bestuurt niet direct The Master, maar in plaats daarvan kun je de wereld beïnvloeden door middel van een engel en een standbeeld. Tijdens de simulatie speel je de engel en tijdens de actie speel je als standbeeld. Bij de simulatie kijk je van bovenaf. Je begint met twee mensen en je moet de populatie vergroten. Je kunt wegen bouwen maar ook onweer, regen en zonneschijn gebruiken. De actie vindt plaats voor en na de simulatie. Je speelt een standbeeld die vijanden moet verslaan en uiteindelijk tegen een eindbaas moet vechten.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gek, want ik heb juist precies het tegenovergestelde :P.

Wat mij juist niet aanspreekt bij Act Raiser is kaart waar je overheen loopt (grafisch gezien vind ik het echt een stuk minder dan de levels).

De levels zelf zien er zeker niet slecht uit, maar je karakter is wat houterig met het slaan van het zwaard.

 

En bij Illusion of Gaia heb ik weer meer het Zelda gevoel, dus die zou ik veel sneller spelen (en grafisch vind ik het ook een beter spel dan Act Raiser).

Ik ga dus voor Illusion of Gaia.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Duidelijke stem voor de 'just another RPG', maar fraaie en sfeervolle game Illusion of Gaia. Niet qua originaliteit, maar wel om de gedachte, vermakelijke gameplay en mooie soundtrack.

 

Hinse's nominatie Act Raiser heb ik eerder al weggestemd (waarna het evengoed won van Soccer Shootout... gelukkig dus dat die titel nog een jokerkaart heeft gekregen, maar dat terzijde :P). Act Raiser vind ik grafisch niet erg indrukwekkend (met name de overworld-map), de soundtrack is niet slecht maar vrij eentonig en je bent vooral druk met menuutjes en tekstblokjes doorklikken. Het haalt het voor mij bij lange na niet in vergelijking met de tegenstander, dus helaas wederom geen stem.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...