Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 16-02


Poule 16-02  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Mickey Mania
    • Mega Man X2


Aanbevolen berichten

5a6e44aeb2c2a_Poule16-02.thumb.png.7d1dcc300b791d7bc2f0fb3dbb05f88a.png

 

Mickey Mania

In dit platformspel speel je als Mickey Mouse die zijn weg moet banen door puzzels en vijanden die gebaseerd zijn op de Mickey Mouse tekenfilms. Het spel begint met de oudere cartoons van Mickey Mouse (bijvoorbeeld het debuut van Mickey genaamd Steamboat Willie) en gaat vanaf daar naar de nieuwere. Je vijanden versla je door er op te springen of door knikkers te gooien die te vinden zijn in het level. Je levens terug krijgen kan door sterren te verzamelen. Extra levens krijg je door het verzamelen van petten.

 

Mega Man X2

Mega Man X2 is het tweede deel van de Mega Man serie op de SNES. Het is een actie platformspel. Het spel speelt zich af in het jaar 21XX, waarin mensen en “reploids” samenleven. X is een reploid die andere doorgeslagen reploids moet verslaan. De bedoeling is om de levels door te spelen, terwijl de speler diverse power-ups op kan pakken en een superwapen kan bemachtigen om de eindbaas te verslaan. In deze versie zit een Cx4 chip die de 3D wireframes in het spel mogelijk maakt. Deze 3D wireframes zie je op diverse plekken gebruikt worden. Bijvoorbeeld bij de eindbazen.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mickey Mania is wederom een fijne titel met Mickey Mouse. Zoals in een eerder stadium gezegd, dat begin met de ode aan het zwartwit-tijdperk is wat mij betreft episch (:+) geweldig! Grafisch oogt het mooi, fijne sfeer, ook het 3D gedeelte in de toren is goed gedaan.

 

Mega Man blijft ook een prima titel, maar net als bij Metroid kan ik me er niet echt door laten overtuigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze vorige keer beiden geen stem gegeven (o.a. door betere tegenstanders) dus voor mij zijn ze ongetwijfeld wél episch :7.

 

Mooi dat Mega Man X2 er alsnog door is gekomen, ondanks de eerdere nederlaag. Als je X en X3 waardeert zal deze je ook zeker liggen, want het is altijd weer exact dezelfde formule. Je weet op voorhand precies wat je kunt verwachten en ik ben er altijd wel liefhebber van geweest. X2 heb ik zelf (nog) niet gespeeld maar het zijn gewoon prima games.

 

Mickey Mouse ken ik ook niet, het ziet eruit als een hele degelijke titel maar het weet me niet echt te boeien... ik vond het Donald Duck weekblad geweldig, waar alle Disney vrienden in opdoken. Qua franchise (cartoons, games, merchandise) had ik toch meer met de Looney Tunes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De vorige keer stemde ik tegen Mega Man X2, omdat zijn tegenstander (Desert Strike) ook goed was.

Maar wat MarsM al zegt, Mega Man is het vaste recept en je weet wat je kunt verwachten (8 robotleiders en 1 a 2 grote kastelen/labs van de hoofdschurk).

De X reeks vind ik minder dan de NES reeks, maar ook deze reeks speelt lekker weg (zelfs op vele punten zeer uitdagend).

En de muziek blijft zeer lekker :P.

 

Mickey Mouse ziet er ook zeer leuk uit en is grafisch ook dik in orde, maar het is in vergelijking met Mega Man een stuk trager.

En het spel staat nu ook tegen 1 van mijn meest favoriete game reeksen van Nintendo, dus ik ga hier toch echt voor Mega Man X2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...