Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht - Deel 2


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 foto's uit denemarken, van het vikingschip.

http://members.home.nl/b.d.t/Bassie%20e ... %c2%a9.jpg

http://members.home.nl/b.d.t/Bassie%20en%20Adriaan/foto2_%c2%a9.jpg

Het vikingschip ligt in een meer net buiten Jelling. Zeker de moeite waard om langs te rijden als je in Denmarken bent, het ligt bijna op de terug weg van Billund(legoland) naar de snelweg

tof :Y Ben jij daar zelf geweest?

Edit: plaatje uit quote gewijzigt naar een link

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

wat vinden jullie eigenlijk de beste (best bedachte of leukste) opdracht.

Ik vind Duitsland het beste,

en België, slechste, is gewoon erug makkelijk

Ik vind Duitsland ook het best er is duidelijk erg goed over nagedacht.

Nederland vind ik het minste, die is gewoon erg makkelijk.

De leukste aflevering vind ik trouwens die in Luxemburg, maar het raadsel is dan weer ietsjes minder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het raadsel in Luxemburg juist wel een mooie ^O^ . Als je dat hoort voor het eerst weet je echt niet waar het op slaat. Ik vind die van Griekenland persoonlijk het minst. Dat ze ook helemaal met die boot enzo gaan varen. Als ze gewoon hadden doorgedacht hadden ze kunnen weten dat die afstand ergens voor stond en dat was echt niet moeilijk.... 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het raadsel in Luxemburg juist wel een mooie ^O^ . Als je dat hoort voor het eerst weet je echt niet waar het op slaat. Ik vind die van Griekenland persoonlijk het minst. Dat ze ook helemaal met die boot enzo gaan varen. Als ze gewoon hadden doorgedacht hadden ze kunnen weten dat die afstand ergens voor stond en dat was echt niet moeilijk.... 8)7

Ja, maar die boot (Ghiolman ofzoiets) was onderdeel van de opdracht. En zo'n mooie zeilreis langs al die eilanden zou ik ook niet weigeren ;) Maar ze hadden inderdaad meteen kunnen weten waar het pakje lag.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het leukste raadsel?

Even kijken... Duitsland vond ik heel slim bedacht ja. Italië was ook wel leuk (leuke woordspeling: bijdehand ;) ) en Frankrijk en Spanje zijn ook wel goed bedacht. Net als bij Luxemburg als je het raadsel van Spanje voor de eerste keer hoort zou je ook geen flauw idee hebben waar het op slaat. Oke, als je wat langer nadenkt wel maja...

Griekenland vond ik inderdaad de minste. Toen ik 10 was wist ik al hoeveel meter er werd gelopen op de marathon dus ja... en ook België was heel simpel. Maar wel leuk dat ze hulp kregen van Danny. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja klopt, dat met die regenboog is inderdaad wel jammer... maar er zijn wel meer dingen onwerkelijk. Want zeg nou zelf... wel knap dat die pakjes nooit door een ander worden ''gejat'' (zoals bijvoorbeeld bij het atomium :P ) Als je je spullen in het echt ergens op straat legt kan je er zeker van zijn dat je die spulletjes nooit meer terugziet _O-:W

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja klopt, dat met die regenboog is inderdaad wel jammer... maar er zijn wel meer dingen onwerkelijk. Want zeg nou zelf... wel knap dat die pakjes nooit door een ander worden ''gejat'' (zoals bijvoorbeeld bij het atomium :P ) Als je je spullen in het echt ergens op straat legt kan je er zeker van zijn dat je die spulletjes nooit meer terugziet _O-:W

Er stonden gewoon steeds mensen te kijken, en werd het pakje gestolen, dan achtervolgden ze die dieven tot ze het pakje hadden,

Ofwel hadden ze gewoon massa's pakjes 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
De raadsels zijn nu misschien wel erg makkelijk, maar als klein kind had je de meeste toch niet geweten.

Dat met die regenboog ziet inderdaad nep uit, maar je kunt ook niet gaan wachten tot er een echte komt :P.

Het punt is meer dat je de basis van een regenboog niet kan vinden, want die wordt verlegd als je dichterbij komt...

Nee, deze had zeker anders gemoeten. Die pot met goud is zeker leuk, maar dat met die regenboog kan ECHT niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het punt is meer dat je de basis van een regenboog niet kan vinden, want die wordt verlegd als je dichterbij komt...

Nee, deze had zeker anders gemoeten. Die pot met goud is zeker leuk, maar dat met die regenboog kan ECHT niet.

ik weet zeker dat je als kind met een mond vol tanden stond (of zat op de bank ;) )van ooooooooooooooooohhhhh wat mooi......

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... maar dat is juist volgens de Ierse sprookjes... aan het einde van de regenboog staat die pot goud ;)

en *adriaan* *bas* willen de kinderen zoveel mogelijk leren, dus ook wat de Ierse sprookjes inhouden

Ik vind het ook niet erg dat ze die sprookjes willen leren, maar het zijn wel sprookjes... dus niet echt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

haha... ja ik snap het wel hoor... ik vind het zelf ook een klein beetje stom ;):P . Net als de Fairies, dat is ook een beetje nep. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat leuks :P . Maar ik vind Ierland sowiezo niet écht een leuke aflevering, ook omdat Bassie B100 in deze aflevering niet ziet. Ik vind het wel weer geweldig als B100 zn kano lek is _O-_O-_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... ja ik snap het wel hoor... ik vind het zelf ook een klein beetje stom ;):P . Net als de Fairies, dat is ook een beetje nep. Maar aan de andere kant heeft het ook wel weer wat leuks :P . Maar ik vind Ierland sowiezo niet écht een leuke aflevering, ook omdat Bassie B100 in deze aflevering niet ziet. Ik vind het wel weer geweldig als B100 zn kano lek is _O-_O-_O_

Dan zijn de afleveringen in Nederland, Portugal, Griekenland, Denemarken en Spanje ook niet écht leuke afleveringen, Bassie ziet B100 dan ook niet. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

inderdaad, dus blijven alleen Nederland, Griekenland en Spanje over

Maar dan is Griekenland dus wederom het saaist. (ook het raadsel al :{ ) Want in Nederland zit het stuk met Japie dat hilarisch is en ook gewoon leuke introductie van de serie en Spanje vind ik ook geweldig met de Baron in Spanje *baron* Waarom doet die boem het niet!!?? _O- vooral als hij harry een oplawaai geeft en echt bijna in janken uitbarst _O_

Portugal in dat straatje, waar B100 zich in een ton verstopt

Denemarken ziet Bassie m vanaf de toren, waarvan ze later die ballen en balonnen naar beneden gooien ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waar dan?

In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten.

In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Portugal in dat straatje, waar B100 zich in een ton verstopt

Denemarken ziet Bassie m vanaf de toren, waarvan ze later die ballen en balonnen naar beneden gooien ;)

In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten.

In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100.

Oh ja natuurlijk... STOM 8)78)78)78)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In Portugal verstopt B100 zich in een vat omdat B&A achter hem aanzitten.

In Denemarken is er die confrontatie in de toren, maar dan ziet Bassie hem niet volgens mij. Maar hier is toch weer interactie tussen B&A en B100.

In Denemarken ziet Bassie B100 en gaat daarna al die ballen en ballonnen halen. Als ze daarna weer in de toren naar beneden komen zien ze B100 idd niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In Frankrijk ziet hij B100 zelfs 4! keer.

1 keer op de Champs Eglisé ( kan fout geschreven zijn :@ )

en 3 keer in Saint-Malot ( nou ja, in drievoud )

Je bedoelt de Champs-Elysées ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adriaan zelf in het vragenkwartiertje op 1 juli (zie de dvd ervan)

En als Bassie de sinaasappelen gaat tellen, dat is ook in Nederland, in een park in Vlaardingen :D

ahaa vandaar dat jullie dat weten ja ik heb zelf de dvd niet vandaar dat k dat dus ffkes niet wist ha ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De leukste raadsels vind ik die waarbij de oplossing stukje bij beetje moet worden gezocht, zoals in Duitsland, waar ze eerst het midden van de Rijn moeten zoeken, daarna het gevaarlijke zingen, om vervolgens Lamberti en z'n haan en de troon te vinden. Op die manier zijn ze heel intensief met het raadsel bezig. Bij het Nederlandse raadsel hoeven ze bijvoorbeeld alleen het 'onderdoorgaan van de bloemen' op te lossen en weten ze meteen daarna dat het pakje achter de klok ligt.

Griekenland lijkt inderdaad te simpel, maar heeft weer als extra dat ze naar Ghiolman moeten zoeken, dus ook weer een extra stukje zoekwerk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste.

Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje.

Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die

ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien.

En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met

de dronken B-100.

*B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste.

Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje.

Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die

ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien.

En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met

de dronken B-100.

*B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen..

_O_ Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman

*adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien...

*B100* haaien? sneller... sneller... :P

(maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver,

en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

_O_ Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman

*adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien...

*B100* haaien? sneller... sneller... :P

(maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver,

en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.)

Volgens mij quote je de verkeerde post of je bent in de war. Jij quote iets van Portugal maar je vertelt over Griekenland. ;)

Maar goed, het raadsel van Portugal is best wel leuk... echter als B&A bij dat pakhuis zijn, weten ze dat ze de hele weg hebben afgelegd. Dan hadden ze zich misschien meteen kunnen bedenken dat ze een portvat moesten vinden met port van 120 jaar oud... in plaats van het lang door een kenner te laten uitleggen en na die uitleg dat ze nog niet weten waar het pakje zou moeten liggen.

Maja van de andere kant is dat natuurlijk ook wel interessant. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij quote je de verkeerde post of je bent in de war. Jij quote iets van Portugal maar je vertelt over Griekenland. ;)

Maar goed, het raadsel van Portugal is best wel leuk... echter als B&A bij dat pakhuis zijn, weten ze dat ze de hele weg hebben afgelegd. Dan hadden ze zich misschien meteen kunnen bedenken dat ze een portvat moesten vinden met port van 120 jaar oud... in plaats van het lang door een kenner te laten uitleggen en na die uitleg dat ze nog niet weten waar het pakje zou moeten liggen.

Maja van de andere kant is dat natuurlijk ook wel interessant. :)

Adriana had het over Portugal, ik over Griekenland, en jij weer over Portugal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan moet ik het maar weer over Griekenland hebben 8-) ..

Haha... :+

Nee, ik lees het nu inderdaad wat preciezer: OF in Griekenland... met het woordje "of" gaat ajbouwhuis inderdaad over op een ander onderwerp. :)

Sorry verkeerd gelezen.

*baron* Bal gehakt dat ik ben! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Haha... :+

Nee, ik lees het nu inderdaad wat preciezer: OF in Griekenland... met het woordje "of" gaat ajbouwhuis inderdaad over op een ander onderwerp. :)

Sorry verkeerd gelezen.

*baron* Bal gehakt dat ik ben! ;)

*b2oud* Ja lekker met uitjes :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Persoonlijk vind ik het raadsel in Portugal het leukste.

Ze volgen de weg van de wijn en de weg naar het pakje.

Nou is het raadsel misschien niet super, maar de weg die

ze volgen vind ik wel heel interessant om te zien.

En die aflevering heeft natuurlijk die geweldige scene met

de dronken B-100.

*B100* Dan zullen we es even uit een ander vaatje tappen..

Inderdaad, ik vind ook dat B100 de dronkenscene erg leuk speelt. Samen met Portugal vind ik ook die in Luxemburg nog altijd erg leuk. Grappig dat bijpraten met Danny in Belgie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

_O_ Ja inderdaad, of in griekenland achter de boot ghiolman

*adriaan* Ja, in dit gedeelte van de egeïsche zee zitten heel veel haaien...

*B100* haaien? sneller... sneller... :P

(maar je ziet ook 2 beelden door elkaar heen, want op het moment dat b100 in het water zwemt is het water heel ligt en zuiver,

en de scene daarna is het water donker, en is het bewolkt.)

Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks.

De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks.

De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel.

ik vind het juist wel origineel met zo'n oud stoomtreintje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk je dat ze risico's gaan lopen met B100? Dat stukje is gewoon opgenomen in een zwembad of iets dergelijks.

De minste opdracht vind ik die van Wales. Beetje rondvliegen en met een treintje rijden. Vind ik niet echt origineel.

Op zich is het raadsel wel leuk, alleen de uitwerking en de zoektocht is bij dit raadsel niet erg origineel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...