Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 01-04


Poule 01-04  

5 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Firepower 2000 (Super SWIV)
    • Swat Kats


Aanbevolen berichten

5a778883407a5_Poule01-04.thumb.png.0cfd61af4ac762883869fae602bddce3.png

 

Firepower 2000 (Super SWIV)

Super SWIV is een top-down schietspel. Je bestuurt een helikopter of een jeep. Je ziet je voertuig van bovenaf. De helikopter heeft geen last van obstakels maar kan alleen naar voren schieten. De jeep kan alle kanten op schieten, maar zal om obstakels heen moeten rijden. Er zijn militaire wapens gestolen en hier zijn oorlogsmachines mee gebouwd. De taak aan jou is om deze te vernietigen. Je kunt met een andere speler samen tegen de vijand vechten. De ene speler bestuurt dan de helikopter en de andere de jeep.

 

Swat Kats

Swat Kats is een actie platformspel gebaseerd op de gelijknamige tekenfilmserie. Je kunt spelen als één van de twee hoofdkarakters van de serie: Chance “T-Bone” Furlong of Jake “Razor” Clawson. Nadat ze ontslagen zijn bij de politie besluiten ze zelf het recht in handen te nemen. Er zijn diverse levels met elk hun eigen uiterlijk. Elke wereld heeft een eindbaas uit de televisieserie. Ook heeft het spel twee eigenschappen die je normaal niet in een platformspel ziet; Experience points en levels. Hiermee krijg je meer levens en je wapen levert meer schade op.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

In de voorrondes was ik al niet zo kapot van Swat Kats, vanwege de 3-D levels, maar als ik nu goed erger ik me nog aan 2 dingen: het constant knipperende poppetje en het veel te gevoelig meebewegende scrollende beeld. Als je eventjes naar links en rechts beweegt gaat het beeld meteen mee, ik vind dat altijd vrij vermoeiend. Bij een goede Mario game heb je dat niet.

 

Firepower 2000 is ook niet bepaald mijn type game met topdown schieten. Maar wat ik wel leuk vind is dat je met zowel een helikopter als Jeep zo'n level door kunt gaan en helemaal tof met z'n tweeën. Die combinatie zag je niet vaak. 

 

Het boeit me eigenlijk niet zoveel wie er wint in deze battle, maar ik heb een lichte voorkeur voor Firepower 2000.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze battle is ook vrij makkelijk voor mij ;).

 

Als ik naar Firepower 2000 kijk dan vind ik het speltechnisch niet heel veel bijzonder;

Het is een automatic scroll level waarin binnen het level zoveel als mogelijk kogels in de ruimte sproeit, in de hoop wat te raken.

Swat Kats daarentegen heeft toch ook een beetje meer nostalgische waarde, maar ik vind het naast de goede graphics en sound ook het spel wat meer aanspreekt.

Dus ik ga voor Swat Kats.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vorige keer is FirePower flink onderuit gegaan en dat is toch voornamelijk vanwege de wat meer hysterische en eentonige gameplay. Toch verdient het credits, maar het komt gewoon niet uit de verf op een home console. Plaats 'm in een Arcadehal en het is een muntjes-slurper.

 

Swat Kats is, toegegeven, geen technisch wonder (draaiende beelden en onzichtbare poppetjes als je wordt geraakt net als bij Lion King). Toch bevalt deze titel me (wellicht ook vanuit nostalgisch oogpunt als liefhebber van de tekenfilm) beter dan FirePower. Gewoon leuk spel voor een middagje tussendoor dat minder snel verveelt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...