Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 03-03


Poule 03-03  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • The Legend Of Zelda: A Link To The Past
    • Mortal Kombat 3
      0


Aanbevolen berichten

5a778ad230c77_Poule03-03.thumb.png.0e13db55d704f77e1de3c1f9ed560e63.png

 

The Legend Of Zelda - A Link To The Past

A Link To The Past is het derde deel in de serie van actie-avontuurspellen. Je ziet de spelwereld van bovenaf. Je speelt met het karakter genaamd Link en begint met de opdracht om Zelda te bevrijden uit Hyrule Castle. Dit is echter pas het begin van het verhaal. Je moet allerlei kerkers in en vijanden verslaan. Aan het eind van de kerker vind je een eindbaas met een object die je weer kunt gebruiken om verder te komen. Gedurende het spel vind je wapens, leer je nieuwe speciale aanvallen en kun je meer aanvallen overleven.

 

Mortal Kombat 3

Mortal Kombat 3 is het derde deel in een serie vechtspellen. In dit deel moet je de handlangers van Shao Kahn verslaan, die zijn bruid Sindel tot leven heeft gewekt en begonnen is met een invasie van de “Earthrealm”. Er zijn een behoorlijk aantal karakters te kiezen waar je mee kunt spelen. Ieder karakter heeft zijn eigen speciale vechtmoves. In deze versie zijn er zogenaamde chain combo's, een verzameling van moves die niet onderbroken kunnen worden. Sommige eindigen in een uppercut die de tegenstander in de lucht werpt, zodat er nog meer schade aangebracht kan worden.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zoals in eerdere rondes gezegd over MK3: het is een mindere versie dan MK2 en dat werd pas met Ultimate Mortal Komat 3 enigszins hersteld. Dus MK3 mag er sowieso wat mij betreft zo snel mogelijk uitvliegen. Laat ie nou net tegenover Zelda staan in deze ronde, dat maakt het stemmen wel zo makkelijk. :P 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, hiervoor geldt hetzelfde als wat ik aangaf in poule 2;

The Legend Of Zelda is by far uitgebreider, heeft fantastische muziek en goede graphics en zit goed in elkaar.

Dit spel speel ik ook veel sneller dan een portje Mortal Kombat, waarbij je binnen enkele minuten iemand knock-out slaat in een paar ronden en vervolgens naar een volgende ronde gaat.

 

Dus overtuigende stem op The Legend Of Zelda voor mij.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit wordt een klinkklare overwinning voor Zelda. Over Zelda hoeft qua gameplay, soundtrack, concept en omvang eigenlijk niks meer te worden gezegd. Mortal Kombat 3 kan daar naar mijn inschatting absoluut niet aan tippen; dat is een beat 'm up zonder al te veel creativiteit en verrassingen, die ook nog eens niet af was.

 

Ik verwacht niet dat Mortal Kombat hier een stem pakt, want zelfs als je geen fan bent van Zelda valt moeilijk te ontkennen dat er bij dit dit spel qua diepgang in alle opzichten meer zorg aan is besteed dan bij Mortal Kombat 3.

aangepast door MarsM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar je zit niet altijd op diepgang te wachten. Nadeel aan Zelda is dat het een tijdrovend spel is dat je niet even 5-10 minuten kan spelen zoals je dat met een arcadespel, platformer of sportspel makkelijker kan doen. Dat maakt de drempel lager. Dus diepgang vind ik niet per se een voordeel, eerder een eigenschap die zowel een voor- als nadeel is afhankelijk van de context.

 

Even los van het feit dat Zelda een zeer goed uitgewerkt spel is natuurlijk! ;) 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat herken ik inderdaad... de nieuwste Zelda was prachtig, maar zodra je er aan start weet je al dat je +200 uur bezig bent. Daar stond ik 'vroeger' over het algemeen wel meer voor open dan nu, omdat je vaak toch een wat bredere horizon krijgt in de loop der jaren. Nu pak ik liever even een game voor tussendoor waar je niet gelijk lang aan vastzit.

 

Voor de beoordeling van deze spellen zegt diepgang vaak wel veel over de zorg die erin is gestoken. Een nieuwe Mortal Kombat is 'makkelijker' dan een Zelda uitdenken (wat destijds ook nog origineel was).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Deze 'Legend of Zelda' was voor mij en velen uit die tijd de 'eerste' Zelda waar ze mee te maken kregen. En er was hart en ziel in gestoken. Je hoeft er niet van te houden, zelfs dan zie je de liefde die in het spel zit. Hier is met man en macht aan gewerkt. Briljantie ten top. Ooit door IGN als nummer 1 beste SNES-game uitgeroepen in een top 100. Misschien ook op Retroforum?

Link naar bericht
Delen op andere sites
5 uur geleden, samba-boy zei:

Deze 'Legend of Zelda' was voor mij en velen uit die tijd de 'eerste' Zelda waar ze mee te maken kregen. En er was hart en ziel in gestoken. Je hoeft er niet van te houden, zelfs dan zie je de liefde die in het spel zit. Hier is met man en macht aan gewerkt. Briljantie ten top. Ooit door IGN als nummer 1 beste SNES-game uitgeroepen in een top 100. Misschien ook op Retroforum?

Ik verwacht zelf dat dit in ieder geval één van de vier halve finalisten gaat worden. De winnaar is dit keer veel moeilijker te voorspellen, aangezien voorkeuren van deelnemende stemmers regelmatig haaks op elkaar staan. Veel meer dan bij de NES verkiezing ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...