Ga naar inhoud

Beste SNES Game: Poule 04-03


Poule 04-01  

6 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke game is beter?

    • Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble!
    • Pilotwings


Aanbevolen berichten

5a778c399d501_Poule04-03.thumb.png.cbe639aea0da4522d4e478511db881c0.png

 

Donkey Kong Country 3 - Dixie Kong's Double Trouble!

Donkey Kong Country 3 is een avontuur-platformspel waarin de speler Dixie Kong en haar neefje Kiddy Kong bestuurt. Veel van de elementen uit de voorgaande spellen uit de serie zitten ook in deze game, zoals houten vaten, bonus levels met DK bonusmunten, hulp van beesten en een modus voor meerdere spelers. Dixie valt langzamer door het draaien van haar paardenstaart en Kiddy kan over water hoppen. Ook kunnen ze elkaar oppakken en weggooien. Hierdoor kun je verborgen dingen ontdekken, zoals scheuren in de vloer, verborgen schakelaars of verborgen levels.

 

Pilotwings

Pilotwings is een amateur vliegtuigsimulator spel, waarbij de speler probeert een vliegbrevet te behalen door diverse lessen te volgen. De lessen bestaan uit: Vliegen in een licht vliegtuig, hanggliding, skydiving en het gebruik van een gordel met raketten. Met deze lessen kun je punten behalen. Als je genoeg punten in een gebied verzameld hebt dan zal je slagen. Onderdelen uit een gebied kan je opnieuw proberen om zo tot een hogere score te komen. Er zijn ook bonus levels om extra punten te verdienen. Bij het lichte vliegtuig moet je een bepaalde route afleggen en landen. Bij het skydiven moet de speler door ringen vallen en landen. Ook met de raketgordel moet de speler een route afleggen door ringen en andere objecten. Bij het onderdeel hanggliding moet de speler gebruik maken van de luchtstromen om zo hoog mogelijk te komen en om vervolgens weer te landen in een grijs vierkant.

 

 

Stem op jouw favoriete spel en laat een reactie achter!

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier ga ik toch voor DKC3, hoewel ik het nog nooit gespeeld heb. Pilotwings heb ik op de SNES Mini geprobeerd en ondanks het feit dat het een tof concept is, werkt het in praktijk voor geen meter. Ik vind het echt slecht speelbaar. Pilotwings64 is volgens mij veel beter uitgewerkt. Dus DKC3 hoewel ik het nooit gespeeld heb, het ziet er wel mooi en leuk uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vergeleken met Donkey Kong Country 3 zien de beelden van Pilotwings er echt een stuk minder uit en de muziek is ook minder nostalgisch en minder goed.

Daarnaast kun je met een spel uit de Donkey Kong Country reeks verzekerd zijn van een uitgebreid spel met collectables.

Voor mij is Donkey Kong Country 3 dan ook zeer duidelijk de betere van deze twee games.

Link naar bericht
Delen op andere sites

DKC 3 wordt gezien als de minste van de drie, maar ik herinner me nog de allereerste keer dat ik 'm daadwerkelijk speelde, via via. Deel 3 is het enige deel dat ik nóóit op een fysieke console speelde met fysieke cartridge, ongrijpbaar tot en met. Ik had enkel de game boy 'Donkey Kong Land 3'-versie, en dat viel tegen :') Maar 3 op de SNES was en is een verademing! Leuke gimmicks met de dieren, toffe enemies, gave levels én een mooi rood draadje. En de geheime eilandjes met hun Simon Says-onderdelen worden nooit écht vervelend, behalve misschien de laatsten met de langste codes om te onthouden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder twijfel DKC3. In mijn vorige bericht heb ik al uitgebreid mijn grote enthousiasme voor deze titel toegelicht, dus wat mij betreft mag deze absoluut door naar de laatste ronde. Het is een creatief en zeer verzorgd meesterwerk. Misschien nét iets minder iconisch dan de voorganger(s), maar t.o.v. van 'kopie-reeksen', bijvoorbeeld Mega Man, is het juist ook te prijzen dat RARE steeds durfde te vernieuwen binnen het toch vertrouwde concept.

 

Wel een leuke inhaker maar licht offtopic; Donkey Kong Land 3 was inderdaad een uitgeklede en mindere versie van de SNES versie (sowieso 'maar' 5 werelden t.o.v. de 8 in DKC3), maar toch vond ik dit voor het pre-game boy color tijdperk en standaard game boy begrippen ook een mooi spel. Vreemd was dat ze specifieke bosses zoals Arich en natuurlijk Krazy KAOS wél hadden overgenomen, maar dat er vervolgens ook nieuwe / vervangers inzaten (bijv. een grote stekelige oester in plaats van Belcha in wereld 1).

 

Pilotwings heb ik tot nu toe alle keren weggestemd, dus dan wordt de keuze erg eenvoudig. Het concept is leuk bedacht, de (grafische) uitwerking is stukken minder.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb Donkey Kong Country 3: Dixie Kong's Double Trouble! ook jaren als de minste uit de reeks gezien, maar die mening heb ik later bijgesteld. Ik vind de hele serie gewoon fantastisch... De muziek is misschien niet zo memorabel als die van de eerste twee delen, maar de gameplay en graphics blijven fantastisch. En ook de extra elementen zoals het ruilen van objecten en het af en toe vrij bewegen op de map.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mmmmmm dit is een moeilijke. Een spel waar ik niet zoveel mee heb tegenover een spel met een origineel idee maar iets minder goede uitwerking. Ik moet zeggen dat ik meer plezier heb met Pilotwings. Dus ik ga voor de underdog. 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • RM locked this topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...